Hallo,
ik ben er achter gekomen dat er roest en vuiligheid in mijn dieseltank zit, hoe kan ik dit het beste verwijderen zodat de tank helemaal roest vrij is?
ik heb wel gelezen dat er iets van coating is ofzo en dat je grint in je tank kunt doen en dan op een betonmolen vast binden een kwatiertje laten draaien, maar bij mij zit er een schot in dat het heen en weerklotsen van de diesel tegen houd, kun je dat dan ook gewoon doen?
of heeft er nog iemant andere tips?
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Fiat 415 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
ja kijk het wellis idd maar die aflevering heb ik niet gezien......
leg maar eens een vuil eurostuk van 1 of 2 cent in cola kan je het resultaat wel zien
Bij een verzinkerij werken ze met zwavelzuur, hetgeen ik ook aanhaalde, maar een ander sterk zuur werkt ook. Sterke zuren kun je zowat overal verkrijgen.Of de behandeling bij een verzinkerij goedkoop is betwijfel ik. Je moet daarmee ook oppassen, die mannen schrikken er helemaal niet voor terug om een bijkomend gat in je tank te branden indien zij vinden dat dit nodig is om het zuur er volledig te laten uitlopen, ook omwille van veiligheidsmaatregelen is de toestand van het materiaal na behandeling het laatste wat hun bekommerd. Verzinken in een dompelbad raad ik al helemaal af, door de hitte gaat het metaal van de tank ernstig vervormen, 't wordt er niet fraaier op en in het slechtste geval wordt de tank onbruikbaar.Dus best: behandel hem zelf of laat het doen door een specialist die weet wat hij in zijn handen heeft.
Een product dat verzinkt moet worden dient meerdere grotere openingen te hebben, in verband met ontploffing gevaar.
Werk zelf met zout zuur uit de bouwmarkt. Agressief spul dat binnen 24 uur roest volledig van het metaal vreet. Na 24 uur de zoutzuur er wel weer uit halen, en de boel goed uit spoelen, anders begint, het zout zuur het metaal aan te tasten.
zoutzuur(HCL) is nu ongeveer wel 't strafste zuur dat je kan vinden, mischien nog straffer is waterstoffluoride (HF), maar dat vind je niet zomaar,iets minder straf is zwavelzuur(batterijzuur)( H2SO4), nog iets milder zijn salpeterzuur(HNO3)en fosforzuur (H3PO4)(fosforzuur vind je in de ontkalker voor melkinstallaties,is ook het mildst, dit werkt ook al als ontroester) Best werk je met een niet al te agressief zuur.
neen, terug monteren en voltanken met diesel, dan roest ie niet meer!
porsche-diesel-classic.de/index.php/…
succes!