Hallo,
Ik ben de afgelopen tijd bezig geweest om bij mijn F2L612 het bestaande koppelingshuis te vervangen door een met een vertraagbak er in. Het bestaande huis was beschadigd, en heb van deze gelegenheid gebruik gemaakt om deze te vervangen door een met een vertragingsbak er in.
Alle lagers heb ik hierbij vervangen inclusief een nieuw loopasje voor de naaldlagers.
Na dat ik vandaag alles in elkaar had gezet en afgevuld heb met olie ging ik alles maar eens proberen.
Nu komt er alleen een geluid uit de vertragingsbak wat ik niet had verwacht het kreunt en piept als de bak loos draait en als de trekker rijd. Het stop als de koppeling wordt ingetrapt zowel tijdens het rijden als stilstaand, wat mij verbaast omdat de bak tijdens het rijden wel gewoon draait.
Ik vermoed dat het geluid ontstaan als de vermogen wordt gevraagd, dus kracht op de tandwielen en lagers komt.
Is iemand bekent met dit probleem? Of maken deze bakken altijd geluid?
Groeten,
Len
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Deutz F2L612 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Die bakken geven normaal geen bijgeluiden.
Heb jij een 612/6 en heb een hoog/laag bak van een 612/5 gemonteerd dan zal de snelheid wel wat lager zijn, zowel laag als hoog geeft een vertraging.
Draaide hij wel soepel voor het inbouwen?
Wanneer het geluid weg is zodra je de koppeling in trapt, al rijdend, blijft de de bak gewoon draaien. Je verbreekt alleen de verbinding tussen motor en bak.
Ik denk dat je het probleem in het koppingshuis moet zoeken. Misschien blijft je druklager slippen tegen de vorken/armpjes van de drukgroep van de koppeling waardoor het piepende geluid ontstaat. Zodra je de koppeling in trapt komt er misschien genoeg druk op het lager om het geluid te doen verdwijnen.
na het monteren van versnelling baken sla ik vaak een x axaal op de assen. Dan gaat een bak vaak lichter draaien (dat betekend dat lagers nog een heel klein beetje opschuiven)