John deere 7820 of 7530?

Ik twijfel,

Momenteel heb ik een case cs150 maar ik zou willen een pronar 3 asser containersysteem aankopen. (Mocht iemand hier ervaring mee hebben met pronar, altijd welkom) Nu natuurlijk heb ik daarvoor met de case niet genoeg vermogen.. Nu weet ik een john deere staan 7820, handgeschakeld, fronthef, banden 40% wel brede en luchtremmen, kipperknobbel en 11500 uren voor 35000 euro. Maar ik weet ook een john deere 7530 premium staan vario, luchtremmen, gewone trekhaak en 11000uren zonder fronthef voor 30000. Nu is de vraag, wat is het best? Een 7820 heeft zijn macht en gewicht maar verbruikt weer zeer veel en een 7530 is dan weer lichter voor te trekken met een mestvat op het land maar rijdt dan misschien weer veel beter.. en qua qualiteit? Iemand ervaring met de 2? Moet ik rapper er mee inzitten dat een 7530 kosten zal hebben dan een 7820 of??

Help...
johndeerenr

Reacties

+1
Fast Eddy
Ik zou voor de 7530 gaan. Wat je al zegt is het verbruik. Hij is inderdaad lichter maar je kan ook wielgewichten monteren. En een gewicht in de fronthef hangen. De vario zou ik door een John-Deere dealer laten doormeten. En een andere trekhaak is gebruikt vast wel ergens te vinden.
+3
rommert14
Een 7820, ongetwijfeld.
+2
stephan-inter
7820 onverwoestbaar.
+1
houthandel1056
7820 is groter en zwaarder, trekken zo’n 3 asser makkelijker voort maar wat een slagschepen om mee te rijden. Ligt eraan waar je werkgebied ligt en wat je voor containers vervoert maar ik zou voor 7530 gaat, veel vermogen voor compacte trekker en zeer betrouwbaar.
Voor bij ons op de zaak, beste deere ooit gemaakt
deerefan
Voor comfort de 7530 voor de brute Powers de 7820 met z'n 8,1 DPS 👍
rommert14
@deerefan een 7820 doet niets onder voor nieuwe trekker hoor, alleen het schakelen is een minpunt.
@rommert14 las laatst nog iets over stuk meer geluid? Dat MF nogal wat stiller was..
rommert14
@ronald-deutz-fahr ja maar dat komt omdat (Waarschijnlijk)de rubberen blokken waar de cabine op staat hard geworden zijn daardoor rammelt het bij bepaalde snelheden.
@rommert14 dan doet hij blijkbaar wel onder van een nieuwe, schakelen is ruk, herrie, trilt😜
+1
rommert14
@ronald-deutz-fahr het is geen nieuwe trekker meer nee.
+1
Moonshine
@deerefan 7820 is gewoon 6.8, 7920 was de enige 8.1
+4
Ritchie
Ben ik de enige die vindt dat je je voor die prijzen gruwelijk laat afzetten voor trekkers met dik 10000 uur?

Verder denk ik dat je helemaal niet te weinig vermogen hebt met die CS haha 😅
+2
mdoornekamp
@Ritchie Ik vind dergelijke trekkers ook duur. En erg veel risico. Helemaal met een vario. Dit soort trekkers hebben meestal zwaar en ruig werk gedaan.
@Ritchie ik vind 30 000-35 000 ook veel geld voor een tractor met meer dan 10 000 uren, bij de meeste tractors heeft de vario na 10 000 uren zijn beste tijd wel gehad. Die handgeschakelde is dan misschien iets betrouwbaarder. Wat die case betreft, in mijn ogen is die niet echt gemaakt om met een drieasser op pad te sturen.
+1
walker1
Ik ben niet zo thuis in de prijzen van die gebruikte zware trekkers, maar als ik beetje rond speur op internet dan is er voor minder geld ook wel een geschikte trekker te vinden, maar dan moet men zich niet blind staren op 2 types van 1 merk.
Als ik uit deze 2 types moest kiezen dan zou ik wel voor de 7530 gaan. Is denk ik voor transportwerk de betere keus, tenzij je continu met echt hele zware vrachten gaat rijden. 7820 is lompe Amerikaane prairie trekker. 7530 is meer afgestemd op Europese wensen en ook minder dorstig denk ik.
mdoornekamp
@walker1 Zijn die goedkopere trekkers van jou nog wel enigszins betrouwbaar? Of betaal je je dan arm aan onderhoud en reparaties.
@mdoornekamp duur wil ook niet zeggen dat ze goed zijn.. blijft een behoorlijke gok een trekker met ruim 10.000 uur, zoals jij weleens scheef, nette, niet afgetrapte 7530’s vind je amper.
+1
rommert14
@ronald-deutz-fahr daar denkt @Gavrie Willemsen anders over 😜
+1
Fendt926Driver
@rommert14 hier net zo. De 926 is ook gekocht bij 11280 uren. Heeft er nu ruim 14000 in de jaren dat ik hem heb
En mag rustig door naar de 20 000 uur.
Geen moment over gedacht dat het niet uit zou kunnen
@rommert14 volgensmij gaf die zelf toe dat het een gok was, en ook toch kosten genoeg had gehad..
rommert14
@ronald-deutz-fahr inderdaad
@ronald-deutz-fahr dat is inderdaad zo, bij mij staan er nu bijna 21.000h op. Nu hebben we weer een akkefietje met de verlichting... Het mag gaan ophouden..... Straks zijn we rond geweest met alles, dan hebben we wel een nieuwe.... 🧐
@Gavrie Willemsen als je eenmaal rond ben kun je hem beter houden, dan ken je alles en weet je precies wanneer wat komt 😎
Toch zie je die urenstand er absoluut niet vanaf, trekker word en werd altijd netjes behandeld, dat kan niet anders..
+1
walker1
@mdoornekamp Gebruikte trekker is altijd wel een beetje een gok, zeker met een hoge urenstand. Heb ook geen urenlang op allerlei sites lopen zoeken, maar kwam op tractorpool o.a. MF en NH tegen, in dezelfde pk klasse en met globaal evenveel of zelfs minder uren voor prijzen van ca. 15 tot 20 duizend. Zelfs al zouden die dan minder betrouwbaar zijn, je kan er altijd nog voor 10 tot 15 duizend aan repareren voordat je net zoveel geld hebt uitgegeven als aan die JD’s.
+1
cb6520
@walker1 het is ook niet voor niks dat die trekkers niks meer kosten. Die zijn gewoon minder betrouwbaar met hoge urenstanden. De kwaliteit bepaald of een machine 2 de hands nog veel kost of juist niet...
mdoornekamp
@mdoornekamp ik heb geen goedkope trekkers. Alleen john deere
+7
CaseCS130
@mdoornekamp ga je nou al tegen jezelf praten over John Deeres? 😄
Hoeveel ton weegt de aanhanger max? persoonlijk zou ik voor de 7530 gaan. minder verbruik en meer comfort. en de trekhaak misschien op maat laten maken dat deze zo dicht mogelijk op de achteras zit. dit komt het weggedrag en de trekkracht weer ten goede omdat je dan minder de vooras ontlast. Zijn ze allebij wel 50km/h? Ik zou het eerst proberen zonder wielgewichten maar mocht het nodig zijn kun je later altijd nog wielgewichten monteren en of een (zwaarder) frontgewicht in de fronthef hangen. Je kunt makkelijker de 7530 verzwaren dan de 7820 lichter maken
wat onderhoud betreft is de 20 serie van jd over de hele linie ook niet de meest probleemloze serie geweest
+5
Siete
@930triplemaaier
Kan je wel vertellen dat de 20 serie uit Amerika zoals hier bedoel wordt aardig minder ellende met zich mee brengt dan de 7*30 serie uit Duitsland.
Bij mn vorige werkgever hadden we 3 7530's (autoquad) waar anders niks dan ellende mee was (vooral egr en lekke kop)
en een 7820 (ap) welke qua onderhoud zo'n beetje de goedkoopste vd vloot was qua ellende. Allemaal 40km uitvoering en allemaal nieuw aangeschaft. Weet ook van collega's dat dit niet alleen bij ons het geval was.
Qua formaat... Je kunt met de 7820 heel lang zonder frontgewichten rijden wanneer dat bij de 7530 al lang nodig is. Dus dan valt de lengte ook mee. Op originele spoorbreedte heb je idd wel ruimte nodig met de 7820 maar wanneer je hem iets breder op t spoor hebt dan kun je korter om dan bij de 7530. Ook het eigen gewicht vd 7820 zou ik liever voor een carrier gebruiken dan dat vd 7530..
Dit zijn mijn ervaringen met beide types iig. Niet uit n folder of van horen zeggen maar uit eigen ervaring 😉
rickboer blija
@Siete je vorige werkgever heeft toch ook een 3 asser haakarm? Welke trekker stond daar normaal gesproken voor?
Siete
@rickboer blija
Dat is een tandem as.
Afhankelijk van de werkzaamheden een beetje, maar opzich stond daar alles voor.
Vd 6830 tot we 6210R of 7820. Daarom weet ik ook wel wat ik liever heb qua werken 😁
+2
hoest
Wat moet hij doen? de hele dag voor een drieasser vol grond sleuren of ochends een minikraantje naar een tuin brengen en zo nu en dan een bakje zand halen. Beide soorten gebruik zie je wel bij die carriers maar verschildat nogal wat voor trekker ik ervoor zou knopen
Moonshine
7820 valt mij qua lompheid wel mee, zeker met een drie asser. Met zulke urenstanden zou ik ook meer vertrouwen hebben in een handgeschakelde dan in een vario en van de 7530 heb ik weinig goede verhalen gehoord, maar geen ervaring mee. Als ik voor die keuze stond zou ik voor de 7820 gaan, maar dat is slechts mijn mening.
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de John Deere 7820 en hebben de trefwoorden containersysteem , john deere 7530 , 3 asser en john deere 7820 geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!