Mc-Cormick D 439 - Vervangen lagers, keerringen, pakkingen, vilt tbv de achteras.

Ik heb de hydrauliekbak, trompetten en assen gedemonteerd van bovenstaande tractor.
Alle pakkingen en keerringen heb ik ondertussen besteld en ontvangen.

Echter heb ik nog enkele vragen.
1) Volgens mij zijn de lagers die ik moet bestellen van het type 6312 en 6213. Klopt dit en moet hier nog een codering achter?
2) Moeten de nieuwe lagers en keerringen extra ingevet worden?
3) Moet het vilt voorzien worden van olie?
4) Welke bouten moet ik aanschaffen om de tandwiel in het differentieelhuis aan de achteras vast te zetten?
Alle info in welkom om de tractor weer op te bouwen.

Hierna moet ik de bus (pin) van de hydrauliekbak demonteren on de afdichting te vervangen. Tips om de bus eruit te halen zijn uiteraard ook welkom.
Ik zal hier nog een extra topic voor opstarten zodra dit aan de orde is.

Alvast bedankt
Groet Giul
Giul

Reacties

Klein Rot
@Giul

Kijk eens op deze website:
ihcparts.nl/technische-informatie-1/
Giul
Dank voor je reactie Klein Rot.

Alle beschikbare wph-boeken heb ik reeds bestudeerd en meerdere sites geraadpleegd.
De lagers heb ik er ondertussen uit en is mij geheel duidelijk.
Blijft over de vraag betreffende het vilt, de bouten van de achteras en bus van de stift van de hydrauliekblok.

Groet Giul
Klein Rot
Giul,

De viltring moet voor demontage een nacht in de olie liggen zodat hij bij montage doordrenkt is met olie. Lagers invetten voor montage kan geen kwaad. De bouten voor de montage van het tandwiel kunt u bij een Case-IH dealer kopen als ik het goed heb is dat 3/4 UNF 8.8.
Met afdichting van de hydrauliek bak bedoeld u de afdichting waar de stift van de diepte regeling doorsteekt? Deze kunt u makkelijk vervangen door er 2 zelf-tappers tegenover elkaar in te draaien en dan hieraan de keerring eruit trekken.
Giul
Super, hier kan ik verder mee. Vandaag de achterassen monteren met nieuwe lagers, keerringen etc.

Daarna de hydrauliekbak. Echter begrijp ik dat er een metalen busje om bovenstaande stift ( reactie Klein Rot) zit en deze krijg je er met 2 parkers niet uit.

Zoals gezegd eerst achteras/differentieel afmonteren en dan naar de volgende uitdaging, de hydrauliekbak.

Nogmaals bedankt.
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Mc-Cormick D 439 en hebben de trefwoorden hydrauliek , achteras , lagers en differentieel geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!