Topstang

Beste tf leden, ik vraag me af wat ik voor een hydrolische topstang zou moeten geven, hij is nog helemaal goed, niet lek oid. hij is alleeen de jongste niet meer, beetje roest hier een daar. slangen zitten er nog wel aan.
ik heb op marktplaats gekeken en dat is allemaal bieden, t.e.a.b. enz enz. dus wie kan mij helpen???
voor voorbeeld zie de lees meer link

Deel dit topic

Reacties

pino
50 euro vind ik hem wel betaald xd
huub case
Die dinge zijn duur. een goeie cat 2 loopt toch snel tegen de 150 200 euro
deutz dx
Oja der zitten gewoon kogels in, geen vanghaken
waaijer
Maakt ook niet uit beetje roest toch! even opschuren, spuitbusje met verf, en hij is weer gaaf 😄
deutz dx
Ja klopt daarom, maar ik vraag me af wat ik er voor moet geven;)
Valtra-Fordpower
Puur kort voor een fatsoenlijke topstang... 😉 Rond de 50-70 euro is een mooi bedrag voor een goede 2dehands cilinder.
waaijer
Gewoon met een kogel erin, lijkt me zoiets als wat pino zegt, 50 eu
Valtra96
Wat Pino zegt, met 50 euro is zo een wel betaald
john deere 7810
Hoe zien de slangen er uit dan?
Fendt926Driver
Hoi zie jou naam deutz dx als hij daar achter moet moet de onderste nippel in de topstang (aan de trekker zijde ) schuin staan en de aankoppeling langer naar de trekker toe die je aanspant want als je de hef op het hoogst ophaalt komt die achterplaat van de cylinde tegen de achterbrug en jou veer van de diepteregeling of het achterdeksel van de topstang knapt er af.ook de aankoppeling van de onderste slang komt in de verdrukking
Mielmonteur
@Fendt926Driver

Ja, klopt dat gevaar is er, maar je moet er rekening mee houden, wij hebben dat ook bij onze renault als je em te hoog op haalt dan druk je em kapot. Maarre rond de €60,- is een mooie prijs
paardeboertje
€50 is meer dan genoeg
zit geen vanghaak aan,het trekkerdeel is niet schanieren en heel belangrijk ik mis de slangbreuk beveiliging!
Fendt-718
50 euro zou genoeg zijn ja !

Ik zou hem liever met vanghaak hebben!
Veel makkelijker
mickheijboer
Meet ook de pin van de trekker na want de kogels zijn 25 mm en bij een topstang is 25,4 houd in dat jou pin tedik kan zijn
deutz dx
Bedankt voor jullie advies jongens! ik weet genoeg 😉
johndeerefiat
Er zit ook geen terug slag klepje op dat is wel mooi zakt hij niet. En als er een slang knapt is het veiliger werken.
ihc-driver
@johndeerefiat Die gestuurde terugslagkleppen die er normaal altijd op zitten zijn juist om het verlopen tegen te gaan. Deze topstang zal met t werk zeker verlopen.
pv50076
Oude cilinder heeft ook slijtage binnen in dan helpt soon terugslag klepje ook niet echt
jeroen13
Nieuw eenvan cat 3 was 500 euro
Valtra-Fordpower
@ihc-driver

Ze zijn volgens mij ontworpen om de veiligheid te waarborgen, dus dat ie niet verloopt als er een slang knapt of iets dergelijks. Bijkomend voordeel van een dubbele gestuurde terugslagklep is dus dat deze de lek van een stuurschuif(staal op staal geeft altijd een geringe lek) tegenhoud.
WimBe
@Valtra-Fordpower

Ik geef ihc gelijk 😉
Valtra-Fordpower
Ik geef hem ook geen ongelijk. 😉 Een oude cilinder heeft gewoon zijn slijtage. Als de zuiger ook nog eens oude, versleten manchetten heeft is de kans dat de cilinder inwendig lekt wel aanwezig.
WimBe
@Valtra-Fordpower

Ja dat is zo 😉 maar dat heb je het ook al over een 'oude' cilinder.... Ik weet wel dat bij nauwkeuriger gestuurde hydraulische systeem een gestuurde terugklep een must is 😉
Valtra-Fordpower
Een nieuwe cilinder zou niet mogen verlopen lijkt me.
WimBe
Nee maar je ventiel is niet lekvrij 😉 dan ontkom je niet aan een servo REGELsysteem....
Valtra-Fordpower
@WimBe

Quote:
is dus dat deze de lek van een stuurschuif(staal op staal geeft altijd een geringe lek) tegenhoud.

Wat zei ik ookalweer op de vorige pagina? 😄
WimBe
@Valtra-Fordpower

Quote:
Een nieuwe cilinder zou niet mogen verlopen lijkt me.

Maar dan klopt dit niet 😉 trouwens, dan heeft zon kleppie ook helemaal geen zin....
Valtra-Fordpower
Met gebruik van een klep natuurlijk.. Duuh. 😃
Valtra-Fordpower
@WimBe

Quote:
een 'oude' cilinder....

Hulpsteuntje.
WimBe
Haha oké kun je me nog verder helpen? 😉
Valtra-Fordpower
@Valtra-Fordpower

Quote:
geef hem ook geen ongelijk. Een oude cilinder heeft gewoon zijn slijtage. Als de zuiger ook nog eens oude, versleten manchetten heeft is de kans dat de cilinder inwendig lekt wel aanwezig.

WimBe - 10 minuten geleden
@Valtra-Fordpower

Ja dat is zo maar dat heb je het ook al over een 'oude' cilinder

#nr 2 😄
WimBe
Ja maar wat bedoel je nu? wat moet ik zeggen?? 😛
WimBe
Ik moet zeggen dat je me alweer voor was??????
Valtra-Fordpower
Zeg bijdehandje, gaan we teksten wijzigen? 😃

Volgens mij zijn we beide de draad kwijt...
Valtra-Fordpower
@WimBe

Quote:
Met gebruik van een klep natuurlijk.. Duuh.

Hier waren de hulpsteuntjes voor bedoeld.
WimBe
@Valtra-Fordpower

Quote:
we teksten wijzigen

Haha doe ik dat dan? 😉 maar goed, volgens mij begrijpen me elkaar niet zo.... net zoals bij dat andere topic... maar het is ook al weekend... dus we 'zeuren' een andere kant wel over iets anders, wat we beiden snappen 😛

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
36
DEELNEMERS
17
WEERGAVES
0