Illustratie van:

Massey Ferguson 135 - Na zakken heffing

Onze 135 heeft geen aparte hydrauliek pomp voor de externe hydrauliek. voorheen had hij zelfs helemaal geen externe hydrauliek. ik heb een blokje die je op de achterbrug kunt bouten op de kop getikt. En in combinatie met een ventielenblok kan ik nu de hydrauliek van de hefmast/balenklem regelen.

maar nu heb ik 1 probleem!!! Wanneer ik de hydrauliek omschakel van de heffing naar het ventielenblok/hefmast dan zakt mijn heffing na tot helemaal onderin, en wel op zo'n tempo dat het lastig is in het werk. heeft iemand een idee hoe dit kan? ik zat zelf te denken dat het blokje wat ik op de achterbrug heb gebouwd intern lek zou kunnen zijn. nu heb ik deze gedemonteerd en goed bekeken. en kwam ik tot de conclusie dat dit in principe staal op staal afdichtingen zijn. met enkele o-ringen deze zijn niet om de interne kanalen van elkaar af te scheiden. ik heb de o-ringen in iedergeval vervangen en alles weer gemonteerd. maar zoals verwacht is hier het probleem niet mee opgelost.

Weet iemand waar dit aan kan liggen? zou het kunnen liggen aan de zuiger veren van de cilinders in de achterbrug?

Deel dit topic

Reacties

Michiel-Biervliet
Die blokjes willen heel vaak niet precies passen met die rubber afdichtingen, die moet je echt heel nauwkeurig in elkaar zetten. Misschien moet je daar nog eens goed naar kijken?
Wimsumar
Bete Tiemess: Helaas is er niks aan te doen. Dit (inwendige lekkage van de hef) hebben de oudere generaties M.F. altijd al "vanaf de fabriek" gehad.
basia
@Wimsumar

Zeg Beste wim : hast gjin bitende hound wol ?
Wimsumar
Beste Basia: Hy mei oars graeg in stikje minskefleis en hat al tiiden neat hawn........... 😉
Nee, Bijke is noflik. 😄
basia
@Wimsumar

O.K. kom ik wol us delwaaien ; allinnig k wit nog net wanneer !
Wimsumar
Beste Tiemess: Als je nog een ventiel over hebt op het ventielenblok dan kun je deze aansluiten op de plug waar eventueel een extra hefcylinder op aangesloten zou kunnen worden en de hef vervolgens vanaf het ventielenblok bedienen.
Tiemess
@Wimsumar

Daar heb ik idd ook al aan zitten denken ik heb nog wel een ventiel over. Ik dacht niet dat er ze orgineel zijn geleverd met een hulpcilinder? dan is da nog een aardige uitdaging om dat mooi inorde te krijgen
Wimsumar
Beste Thiemess: De hulpcylinder is inderdaad vrijwel nooit gemonteerd maar de aansluiting voor de olie is er wel. ( Ik weet zo niet meer waar).
Fendttrisixfan
Je kan ook gewoon 2 kettingen aan aan je treklaten en aan je trekhaaksleuf bevestigen (indien je die hebt) of ergens anders
Wimsumar
Beste Fendttrisixfan: Ik denk dat het gebruik van de hef wenselijk blijft. Het is maar een kleine hefmast en bovendien heb je dan met het hefgebruik iets van een nijgmogelijkheid.
(Klik op foto).

@ Thiemess:Op die olieaansluiting maak je een snelkoppeling(mannetje) en vanaf het ventielenblok een slang met een snelkoppeling "vrouwelijk".
fendt vario 309
Meer olie op de achterbrug misschien 😳
kotman
Toen jij dat blokje op de achterbrug hebt gemonteerd, heb je toen nieuwe O-ringen om dat pijpje gedaan welke in dat blokje komt? (zie de link hieronder) als deze namelijk niet meer goed afdichten zal je hef ook langzaam zakken
annatefka.nl/mf_techniek/mf_hef_31.html/
Tiemess
Ik heb deze niet vervangen, was wel de bedoeling maar ik had op dat moment de juiste maat o-ring niet liggen. Maar ik vraag me af of het daar aan kan liggen omdat hij niet zakt wanneer ik het blokje in de stand naar de heffing heb staan.

Ik denk dat het idd niet te voorkomen is anders dan kettingen of hulpcilinders
jan zonderland
Hefinrichting van een MF 135 zakt altijd een beetje maar normaal regelt de hydrauliek dat automatich weer bij. Nu je de oliestroom vanaf de pomp af takt naar je stuurblok voor je externe hydr. kan het interne regelmechaniek de hef niet meer bij regelen omdat er geen oliestroom naar het int. regelmechaniek gaat.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Massey Ferguson 135 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
14
DEELNEMERS
8
WEERGAVES
19