Onze 135 heeft geen aparte hydrauliek pomp voor de externe hydrauliek. voorheen had hij zelfs helemaal geen externe hydrauliek. ik heb een blokje die je op de achterbrug kunt bouten op de kop getikt. En in combinatie met een ventielenblok kan ik nu de hydrauliek van de hefmast/balenklem regelen.
maar nu heb ik 1 probleem!!! Wanneer ik de hydrauliek omschakel van de heffing naar het ventielenblok/hefmast dan zakt mijn heffing na tot helemaal onderin, en wel op zo'n tempo dat het lastig is in het werk. heeft iemand een idee hoe dit kan? ik zat zelf te denken dat het blokje wat ik op de achterbrug heb gebouwd intern lek zou kunnen zijn. nu heb ik deze gedemonteerd en goed bekeken. en kwam ik tot de conclusie dat dit in principe staal op staal afdichtingen zijn. met enkele o-ringen deze zijn niet om de interne kanalen van elkaar af te scheiden. ik heb de o-ringen in iedergeval vervangen en alles weer gemonteerd. maar zoals verwacht is hier het probleem niet mee opgelost.
Weet iemand waar dit aan kan liggen? zou het kunnen liggen aan de zuiger veren van de cilinders in de achterbrug?
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Massey Ferguson 135 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Zeg Beste wim : hast gjin bitende hound wol ?
Nee, Bijke is noflik.
O.K. kom ik wol us delwaaien ; allinnig k wit nog net wanneer !
Daar heb ik idd ook al aan zitten denken ik heb nog wel een ventiel over. Ik dacht niet dat er ze orgineel zijn geleverd met een hulpcilinder? dan is da nog een aardige uitdaging om dat mooi inorde te krijgen
(Klik op foto).
@ Thiemess:Op die olieaansluiting maak je een snelkoppeling(mannetje) en vanaf het ventielenblok een slang met een snelkoppeling "vrouwelijk".
annatefka.nl/mf_techniek/mf_hef_31.html/
Ik denk dat het idd niet te voorkomen is anders dan kettingen of hulpcilinders