Eey
ik wou een MF 155 gaan bekijken en nu vroeg ik me af waar je bij die trekkers op moet letten?
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Massey Ferguson 155 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Als je verzamelaar bent, koop gerust. Wil je de trekker in het werk gebruiken: neem A.U.B. wat anders!
Trekken deed ie wel als de beste. de hefinrichting ronduit waardeloos en gebruiksonvriendelijk. Onder de nul graden nog nauwelijks te starten.
Eigenlijk op ruim 3.000 uur al 'schoon op' met ijzerdeeltjes in de motorolie en de zoveelste hefrevisie.
is een 158 veel anders dan een 155 ik dacht het niet,ik deel je mening niet ik ben erg blij met die 155 hij heeft een sterke hef en een zeer goed werkende diepte regelaar goede hef/gewicht overbrenging en mijn 155 start weer en wind altijd tik en lopen en niet te vergeten zeer zuinig,het enigste nadeel vind ik de wegsnelheid is zeer laag ik denk dat ie 25 gaat op de weg en de stuurvertraging is anders dan een 135 je moet meer sturen in de bocht verder een topper
We hadden destijds ook een /_ 10 p.k.sterkere Renault 651 maar deze had het motorisch ogenschijnlijk moeilijker dan de 158. Ook voor trekwerk (ploeg, vastetand) ging de 158 om de Renault heen terwijl de banden gelijk waren.
De altijd inwendig lekkende hefinrichting het moeten omschakelen naar de hydro-ventielen ging tegenstaan en was 35 jaar geleden al ver uit de tijd.
konedata.net/Traktorit/MF165.htm/
Het is gewoon een eenvoudige degelijke trekker en natuurlijk kan er best een keer wat kapot gaan, maar het is echt niet zo'n probleemtrekker als Wimsumar beweert.
Ik heb een 135 die nog van mijn opa is geweest, is van '68, 10.000 uur al voorbij en doet het nog steeds.
Bovendien, als er al wat kapot gaat, onderdelen geen probleem, er zijn er zoveel gebouwd, dus gebruikte onderdelen zijn altijd wel te vinden en de meeste onderdelen zijn ook nog nieuw verkrijgbaar.
@Wimsumar: als ze echt zo slecht zijn, waarom is het dan toch de meest geproduceerde trekker te wereld en waarom zijn ze nog steeds erg populair voor de export?
Door goedkope arbeid kan elders op de wereld een M.F. ook goedkoop gerepareerd en/of onderhouden worden.
Maar neem nu eens wat simpels: de klepspeling controleren. Bij een M.F. een complete ramp vanwege het zeer omslachtig moeten demonteren van de motorkap en dieseltank. Dat was bij vele andere merken die gelijktijdig met de 100-serie in Nederland leverbaar waren al stukken beter!
Jouw stokpaardje, de M.F.-135, dat is geen wonder dat die er nog is, immers, die "trekkers" presteerden domweg niets.
Nou, ik heb liever de 100 serie van mijn huismerk!
( Dáár mankeert ook nooit wat aan en als er wat aan mankeert is dat ook allemaal zelf te doen en je kan er stukken beter bij dan die 100 serie van jou)
Maarja, ook van een kwaliteitsproduct als de 100 serie wordt er wel eens een maandagmorgen-modelletje gebouwd en die is blijkbaar bij Wimsumar terecht gekomen.
135's presteerden niets? Hoeveel zijn er wel niet afgebeuld voor een PZ cyclomaaier? Hebben hier een 148 en een 165. De 148 staat al 20 jaar voor de blokkenwagen, het enige wat eraan kapot is gegaan is een startmotor en een gebroken V snaar. Ik vind het supertrekkers, zeer wendbaar en schakelen superfijn. Vind maar eens zo'n betrouwbare trekker weer!
En wat betekent het nu om 20 jaar voor een blokkenwagentje te staan à 100 uur per jaar? Je mag blij zijn dat een M.F.-148 een hydro-inschakelbare aftakas heeft anders houdt je er een versleten knie aan over vanwege het vele "koppelingswerk".
Een vergelijkbare Ford 3000 verzet(te) al véél zwaarder werk en trekkers als bijvoorbeeld een International 423 en met name een Volvo 430 (!!!) deden hetzelfde als een M.F. +/_ 165 ( de 65 p.k.even buiten beschouwing gelaten.)
P.S.: Nee, het enige waar een M.F.-135 ongeremdgoed in was, dat waren de remmen.........
Maarja, je kan hier op tractorfan wel voor elk merk/type vragen of het een goede is, er is altijd wel iemand te vinden die er slechte ervaringen mee heeft en dan de boel afkraakt hier.
Maar laten we wel wezen, ondanks dat de M.F.-100 serie nog gebouwd wordt, je moet wel gek zijn om een trekker met dergelijk gedateerde techniek en spartaanse bediening aan te schaffen.
P.S.: De nieuwste series van mijn huismerk moet je ook niet nemen hoor.
De M.F.-135 is (ook) mijn jeugdsentiment. Gelukkig heb ik te weinig klussen op erf en zo om er 1 aan te schaffen.
Geloof dat je nu wel een beetje doorslaat? Zere knie van een koppeling die je met je dikke teen nog wel in kunt trappen? En hij draait bijna 200 uur per jaar En elke dag is het weer starten lopen, ook bij min 15. 540 toeren ligt bij 1700 toeren ja dat klopt. Maar wees gelukkig met je Fendt 103/104 Wees er zuinig op want dat word zolangzamerhand een oldtimer, itt een MF 100 serie waarvan er nog zoveel in de praktijk lopen omdat het zulke handige betrouwbare trekkers zijn
Go massey ferguson!