Jd 7930 verbruik

Ik heb een vraag over de john deere 7930 wij gaan waarschijnlijk volgende week zo een huren om aan de drieas dumper te hangen omdat we een zuinigere trekker zoeken voor constant op de baan te rijden nu was mijn vraag wat verbruikt zo een jd /u als hij ongeveer 50 km/u rijd

mvg sam

Deel dit topic

Reacties

john deere 7810
Ik denk nog dat dit tegen gaat vallen omdat de meeste john deere's ook nog wel wat lusten vergleken met een fendt. maar zuipt niet gigaties volgens mij
Freddie
Oh mijn ervaring is dat er wel 25L door wil per uur!Continu trekwerk!
newholland m100
Huur dan maar 7530 deze zal mindere verbruiken en ook genoeg vermogen als je niet cowboy wil zijn natuurlijk anders neem dan maar een 8000
FabianFendt
Huur een fendt.. die zijn over het algemeen tog zuiniger?, alsje er tog een gaat huren
tractorliefhebber
Wie van de 4 voor mij heeft nou eigenlijk ook echt ervaring hiermee en wie roept er alleen maar wat hij denkt?
johndeere7810maik
Ja zoon ding zuipt veel je hebt hem zo leeg
johndeere7810maik
Je kan wel een trekker huren maar altijd niet goedkoper een fendt moet je helemaal niet doen dat zijn transport trekker's net zo als jcb
Frankhoenderloo
Gewoon proberen over het algemeen lusten die johnies wel wat.
Hier had een loonwerker een 7930 voor de transporttank staan nou dat werkte nou echt niet dat ding zwabberde alle kanten op, maar dat ligt aan de vooras en dat kun je ook niet echt goed krijgen.
john deere is meer een trekker voor in het land dan op de weg nu hebben ze er een fendt 930 voor staan maar ik weet niet welke qua verbruik zuiniger is iniedergeval qua luxe en rijgemak kan zowat niemand aan fendt tippen (nog nooit op een jcb gereden maar volgens mij is dat het mooiste wat je kan hebben als je heel veel transport hebt.
qua verbruik stond in Trekker een top 10 waar volgens mij 4-5 keer fendt in voor kwam;)
Dus misschien toch maar een fendt huren heb je er ook nog een bult luxe voor ook 😉
maar wat het verschil is met de huurprijs is natuurlijk ook iets om over na te denken
maar misschien compenseerdt het verbruik dat dan wel weer
Claas-JD
Blablabla! cijfers heren!

12,4 liter int uur. 6920s aant bouwlandbemesten
johndeere3640fan
Hij vraagt niet of hij een fendt of john deere moet kiezen! Hij vraagt het verbruik van een 7930!
Deeretown
@Frankhoenderloo Hoe kan het dan dat die 7930, die nu bij Olde Bolhaar draait, wel goed functioneert (zelfs met zwaarder transportwerk). Trouwens die Fendt van die loonwerker heeft niet voor niks (nu) wielgewichten (had die John Deere niet). Verder is de chauffeur al anti John Deere, dan wordt het ook nooit wat.........By the way, de opmerking van johndeere3640fan is wat er toe doet..........
fendt fan
Elke trekker verbruikt (veel) als die moet trekken ook een fendt
Ja we wouden ook liever een fendt huren maar die vind je zo gemakkelijk niet we kunne die jd gaan hure bij grote jd dealer aan de laagste prijs dusja meschien kunne we nog gaan kijken naar een fendt 930 nog met de man motor
Kremers
Tja ik vindt dit wel een hele algemen vraag zo iets moet je toch gewoon proberen licht er ook aan hoe je ehm gebruikt.Ik denk wel dat die ding met ad blue zuiniger zijn als zonder ad blue
Ad blue op ne jd 7930 besta nog niet hoor ja tis daar op e groot werk 24 /24 uur zand rije en constant gas geve dus ja meer kan ik ook nie zegge onze mf drinkt tusse de 20 - 25 l / u
RobinBos
Over het algemeen verbruikt een jd in het land minder, daar kan fendt niet aan tippen, maar op de weg moet ik toegeven dat je beter voor een fendt kunt gaan. Alhoewel ik de nieuwe 800 en 900 zou laten voor wat het is. pak een 820 ofzo, of een oude 900.
820 is veel te licht voor in drieas he de drieas duwt die gewoon weg als het nat is op de weg een oude 900 is idd mooi zoon 930 ofzo
RobinBos
Hier in de buurt zit een bedrijf dat vroeger ook wel veel met fendt deed, toen hadden ze de 415 wel eens voor de drie asser, of de 820. Tegenwoordig staan er naar mijn weten alleen maar 7000 series voor. Het is te doen, zeker als all-round trekker.
lucas712
Denk dat zo'n john deere wel richting de 25 liter gaat per uur of meer. met transport gebruiken de meeste trekkers nogal wat. weet niet of je een vario krijgt of een schakelbak?
we hebben zelf een valtra en twee fendts en ze zeggen wel is dat valtra ook niet zuinig is maar gebruikt bij ons echt niet meer als de fendt
RobinBos
Tussen de 15 en 20 moet wel lukken, mits je rechtervoet niet te zwaar is, en je de instellingen juist hebt staan.
lucas712
En dat voor een drie asser dumper? vredo van ons zit ook zon jd in gebruikt leeg al 20 liter per uur dus dat redt zo'n trekker nooit
RobinBos
Ja makkelijk. transport is normaal gesproken licht werk. hij moet er even hard aan trekken, maar daarna is het voor lange tijd licht werk.
nht8040
@RobinBos
als het plat is misschien,maar op een heuvellandschap is het zwaar werk.
RobinBos
Hoeveel heuvellandschap hebben we in nederland? praktisch geen, op een stukje reserve belgie na dan 😃
nht8040
@RobinBos
jdenmfenfendtfanaat is een belg,dus zullen wel heuvels inzitten denk ik
RobinBos
Ow haha, niet gezien 😛
nht8040
Je kan niet alles weten he 😄
lucas712
Transport licht werk? nooit met een dumper ofzo gereden? en wat denk je van al die drempels? hoe vaak moet je niet remmen en optrekken. met grashakselen zit een 7810 al rond de 15 liter per uur.
RobinBos
Ja transport is licht werk ja. hier in de buurt tenminste wel. Heb je wel eens met een ploeg gewerkt? of met een schijveneg? kopeg? dat is continu zwaar werk, continu onder volle belasting.
lucas712
Nou bij ons is wel anders met volle wagen hout. en drie asser gaat denk dik 20kuub op dus dan heb je al gauw terrein gewicht van 50 ton en dan 50 km per uur dan moeten ze er echt wel aan trekken. weet niet wat ze bij jullie vervoeren? maar waarom leren ze alle vrachtwagen chauffeurs tegenwoordig niet zo hard te rijden dat is puur om de brandstof. vooral die laatst kilometers
nht8040
Ja amai deze week nog 3dagen met de kopeg gewerkt,dan ben je snel een hoop diesel kwijt.
maar zo gaan we wel beetje off-topic 😃
@lucas712
weegt die combi leeg dan al 30ton ofzo lijkt mij een beetje veel.
lucas712
Als er zand in gaat 20kuub x1500kg per kuub heb je al 30 ton lading. denk dat ik dan niet ver mis zit
nht8040
@lucas712
ow ja zand kan best,maar je was over hout bezig daarmee.
Ja sory vergete te zeggen het is een schakelbak en ja is in de haven van antwerpen altijd mooie baan en nooit geen rode lichten ofzo en alles plat geen heuvels 😛
lucas712
Maar hout is ook zwaar en gooien we op een wagen met rongen dan heb je ook flink gewicht
jeroen13
Nen 3 asser me nen 820 dan kan ik er nog beter mijne fordson supermajor voor zette die is nog zuiniger :lol: met zen 110pk verbruikt ie wel ni veel 😛 .
maar ik zou u leve toch ni riskere ze sam me zon speelgoed trekker
hebt ge het landbouwleven sam? daar staan altijd fendte in mo te hure oude 900s!
Ja dieje vraagt veel te veel dan verdiende niks meer
pekelderboer
Transport licht werk zegt die nou egt niet. bij transport zuipen trekkers het allermeest. het is niet voor niks dat de trekkers van tegenwoordig de boost aan zetten bij transport. . .
RobinBos
Die boost is er niet tijdens zwaar trekwerk in het land zeker? transport is echt licht werk hoor. Op het land met een ploeg, kopeg of culter ofzo, daar kan je een trekker continu zwaar mee belasten. Wat ik al eerder zei, bij transport vraag je even het uiterste, en daarna loopt hij bijna volgas en hoeft hij niet meer te werken. gemiddeld gezien licht werk dus.

Moderne transmissie kun je tegenwoordig ook op verschillende manier instellen. ook hierbij zie je terug dat transport de tegenpool is van zwaar trekwerk.
Frankhoenderloo
Die vario'tjes laten op topsnelheid hun toerental zakken naar 1700 nou dan hoeven ze er ook niet continu volgas aan te trekken bij transport als ze makkelijk 500-600 toeren kunnen zakken.
dan betekend dat dat ze op topsnelheid dus weinig vermogen meer nodig hebben het is alleen die kwestie om op die snelheid te komen
dus dat transport continu zwaar trekwerk is ben ik het niet mee eens als je nou aan het ploegen bent ofzo en hij staat constant de dampen dan heeft die het stukken zwaarder.
fendt-412
Als je een beetje capaciteit met een dumper wilt hebben is 200-250pk toch wel een must. Zeker een 3asser, moet de trekker er nog wel even aan werken om op de 50 te komen. Beetje gewicht is ook nooit verkeerd, je moet ook niet willen dat de dumper jou rechtdoor drukt.

Niet overal is het zo lang en recht als in de polder. Door de bebouwde kom of stad is het toch vaak remmen en optrekken. Rijden op 't werk met beco 240 met een totaalgewicht van 45ton. Loopt met een 10tons trekker van 300pk toch wel stukken beter dan een van 200. Zuipt een dikkere trekker niets meer dan een kleintje dat steeds op zn tenen loopt.
Ja inderdaad 240 250 pk moet je zeker hebbe voor een drieas dumper en rond de 9 - 10 ton eigen trekker gewicht ook
Als je een goeie fendt voor drieasser wilt die trekt op de weg en in het land moet je een 900 met man motor kopen. een 930 ofzo. nieuwe 800 serie valt met trekken ook nog wel wat tegen. en een 900 profi is wel wat groot. voor gronddumper werk zou ik wel iets van 250pk en ruim 10 ton trekker aamradem
tractorliefhebber
Inmiddels bladzijde drie maar nog niemand die ook echt antwoord heeft gegeven. Nog steeds alleen meningen en van horen zeggen.
jd user
Hier bij ons in de buurt rijd ook een loonwerker met zo'n zware trekker.Deze trekker verbruikt met volle belasting 40 liter per uur.Ga hier maar vanuit.
RobinBos
@tractorliefhebber
dit lijkt me ook niet echt een vraag die je hier kunt beantwoorden. is gewoon een kwestie van proberen. Niet iedere drie asser is hetzelfde. Als hij het echt wil weten zou ik hem wel eens uit kunnen nodigen om hier te komen kijken, zit een bedrijf dat een aantal van die combi's heeft. vergelijking met fendt kunnen ze ook maken, want dat reden ze ook wel eens.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
46
DEELNEMERS
21
WEERGAVES
14