Hoi, op ons melkveebedrijf zijn we op zoek naar een gebruikte trekker met ca 90 pk. Nu heb ik een ts90 op het oog, maar ik heb geen ervaring met een ts90. Weet iemand wat de sterke en zwakke punten van dit model zijn?
Alvast bedankt!
Gr. Sander
Lees ook
New Holland TS 90 - Hefinrichting
New Holland TS 90 - versnellingsbak
New Holland TS 90 - versnellingsbak
New Holland TS 90 - zwaaipotten
ts 90
New Holland TL 90 - gebruikershandleiding
ts 100 new holland
New Holland TL 90 - lampen
New Holland TS 90 - Tandwiel verhouding versnellingsbak NH TS 90
New Holland TL 90 - Schakelen omkeerbak tl90
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de New Holland TS 90 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
we hebben zelf al veel problemen met de ts 100 gehad, vooral de laatste tijd, maar hij heeft inmiddels ook al aardig wat uren
Ondanks de kleine minpuntjes toch een hele goede tractor!
Succes!
Ik ken een TS90 die bepaald lui is. De turbo die een TS100 heeft, kan een 90 ook erg goed gebruiken
ik ken een TS90 die met gemak een 4 schaar trekt op zware grond
tractorfan.nl/picture/475074/
Die van ons staat altied te brullen voor 30 ton piepers! Daar trekt hij ok zo mee weg hoor! En hij staat ook af en toe wel eens voor een 18-tons kieper
Verder was hij zeer fel
in een ts ligt geen fiat versnellingsbak, dus is hij wel goed zelfs zeer goed.
verder is er op een ts eigelijk niets aan te merken is een van de betere types die nh ooit had.
nou we hebben problemen gehad met de syncro, hij wou niet meer voor en achteruit.
is weer gerepareerd, maar was een duur grapje
De Ts115 is niet echt vergelijken met de ts110 100 en 90. Ze zijn wel van de zelfde serie maar de 115 is de enige met een 6 cilinder (waar door de wielbasis ook groter is geworden) Dit geeft een enorm verschil op de weg.
De ts110 waar ik wel eens gebruik van maak is een makkelijke eenvoudige en wendbare trekker. Alleen op de weg met een 16tons kipper rijd het minder lekker als een 6 cilinder. Heeft inmiddels al 11000 uur. En weinig dingen mee gehad. Wel moet je bij aanschaf letten op de aftakasrem. Na9000 uur En de versnellingsbak (dacht de syncromessen) 4000 en 10000 uur.
het is zeker geen fiat bak het een echte NH/ford bak
.deze trekkers hebben (te) vaak last van een versleten vooruit achteruit synchro die versleten is al zit of zat er een voorlader op is de kans nog groter
als de synchro goed is (dan schakelt de vooruit achteruit ook soepel bij ruig schakelen) dan zijn het goede trekkers en zeker het overwegen waard
NH/Ford bak? Zeg maar gewoon FORD 'bak'!
@Sanderke Je bent volgens mij beter af met een TL of TL-A, voor 200% de oude fiat 94 serie, die zijn stukken beter.
wij hebben casejxu met fiat achtige bak erin maar nog geen problemen mee gehad hoor
stjoerder.nl/pageid=268/articleid=2347/…
Maar uit bovenstaande berichten zou ik concluderen, dat er slechte en goeie zijn, je weet nooit waarom de vorige eigenaar 'm weg deed, hoeveel uur heeft dat ding die je wil kopen?
Maar 90 pk, wij hebben een Case 956, die heeft 10.000 uur en die is nog nooit uit elkaar geweest, valt alleen uit de versnelling, sinds 8000 uur, gaffel versleten, maarre dat went, en voor een mengwagen maakt dat niet uit.
Vooral van onze ervaringsdeskundigen van 14-15 jaar zitten er waardevolle comments bij !
Hier in de buurt liep een ts 90 wel met een voorlader op.
De eigenaar was zeer goed te spreken over die trekker hij ploegde ermee ook en was zeker niet lui.
Alsje al bij een nh dealer bent mss even aan hem vragen of hij je paar puntne kan zeggen ?
Enne, O N, ik ben ruim 50 dus ervaringsdeskundige (LOL)
Ik denk dat we hem maar een keer gaan proberen
Het is zeker jammer dat je dit op jouw neemt.
Ik heb geen problemen met jonge personen net als ik die reageren maar het moet gegrond zijn !
Jouw reactie was goed en gaf een duidelijk feit en een onderbouwd argument ik had het echter over andere personen die de reacties posten à la "koop een john deere want die zijn beter" daar heb ik een probleem mee.
goed andwoordt
ze schokkel van 6 naar 7 hoog
ze hebben niet super veel trekkracht (vind ik persoonlijk)
en als het koud is willen ze slecht starten en is het koppeling gebruik de eerste minuten heel KUT als hij koud is
maar de meeste hebben we veel snelheid (die van ons gaat 47KM/H hoe dat kan weet ik niet)
maar verder zijn het goede landbouw trekkers
en verder veel technische problemen gehad, 2 keer nieuw dashboard in gekomen ivm storingen. klauwkoppeling van 4wd vervangen, en op het laatst deed de aftakas het niet meer als de trekker opgewarmt was. hebben er maar 3500 uur mee gedraaid, en rijden nu 5 jaar probleemloos met een fendt.
ps. de 8260 hebben we nog wel en bevalt prima.
De eerste was een overjarige '98/'99 SLE model in de bruine kleur en met de kleine spiegels en mechanische V/A en superkruip.
Deze trekker is maar een half jaar op dat bedrijf geweest door wel 3x achter elkaar de versnellingsbak kapot te hebben gehad waarvan een keer de superkruip.
Deze was daarna ingeruild op een nieuwe TS90 SLE in de nieuwe donkere blauwe kleur met grijs chassis en brede grote spiegels en electro/hydraulische V-A.
Deze trekker kon de dealer al op de dag van afleveren weer ophalen door een fikse olie lekkage aan het hydraulisch systeem.
Van deze lekkages heeft de trekker daarna nog wel meerdere keren gehad maar gelukkig niet meer zo vaak als eerst.
Na het verstrijken van de garantieperiode is de motor voorzien van een turbo omdat er nog geen worst van een broodje getrokken kon worden, daarna gelukkig wel en de motor heeft daar nooit geen problemen mee gehad.
Na 4 jaar de torsiedemper om zeep en een paar maanden later de hydrauliekpomp en een buitenwerkend ventiel vervangen omdat er geen slang meer in gedrukt kon worden en veel lekkage.
Net voor hij 4500 uur had kwam er een scheur in het cabineframe, liep de aircocompressor stuk en ging de dynamo stuk, dit was de druppel en toen mocht TS 2 ook door naar een ander, hier is toen een MF 6265 voor terug gekomen en is daar nog altijd aan het werk zonder noemenswaardige problemen.
En sowieso rekening mee houden dat er grote reparaties aan kunnen komen als je er wel één wilt kopen.