De meeste 3 assige kippers/dumpers

ik ben woonachtig in heist op den berg (belgie) en ik wel even aankaarten hoeveel 3 assige kippers/dumpers er rond rijden in een straal van 20km rond mij en ben benieuwd of iemand het beter kan in belgie dan !
michiels H heeft er 5 of 6
meulders en zn heeft er 5
kuikes en co heeft er 3
kris claes 1
van den bulck 1
ceulemans 2
als er iemand mij kan verbeteren in het aantal vul maar bij

Deel dit topic

Reacties

maartendankers
Bedankt voor de info joh!
luukdebeunhaas
Een mens moet iets te zeiken hebben
afbrekerke
Het aantal reacties en wat er in staat vertelt mij dat er weer veel kleuters bezig zijn jongens dit is gewoon effe serieus de tijd dat men een vrachtwagen nam voor het transport is gedaan hoor op ons bedrijf hebben ze al 3 x een 3 asser
en ik VRAAG gewoon hoeveel rijden er in jullie buurt ong rond dat geeft een globaal beeld van hoe populair deze methode is dus kindjes hoeven niet te reageren en ga door naar het siku forum dank u !
walker1
Hier hebben ze gewoon vrachtwagens. 6x4, 6x6, 8x4, 8x6, 8x8, 10x4, 10x8, trekker-opleggers.
is makkelijk joh, kan je ook snelweg mee op en zo.
Boemrang
@luukdebeunhaas

Waarom deze reactie weer.
Hij steld een gewone vraag, en wat krijgt hij.
Als je niets beter weet te zeggen wees dan helemaal stil.
Hier kan toch gewoon een reactie op gegeven worden.
maartendankers
Hoorde laatst wel dat ceulemans en meulders en zn beide nog 5 3 assers bij hadden gekocht enkel vanwege het feit dat ze omkwamen in het werk.
luukdebeunhaas
@Boemrang

beste boemrang er stond nog een hele serie reacties boven die verwijdert zyn darom kan mijn reactie raar overkomen
afbrekerke
Dat klopt ze kopen hiier maar bij alsof het goedkoper is dan een 2 asser er zijn wel veel voordelen maar ook nadelen zoals walker1 zegt je kan niet over de snelweg met trekkers.
maar in nederland mag je meer alden dan in belgie ook zeker bij osn zite het vast op 44ton MTM
Boemrang
@luukdebeunhaas

En laat ik die nou net gelezen hebben.
Die laaste reactie van jou kon echt niet.
Schelden doe wij niet aan.
afbrekerke
Dank je tractorquintentje en over hoeveel bedrijven lopen die?
luukdebeunhaas
@Boemrang
schelden ? leg dat een s uit volgensmij heb ik echt niet gescholden hoor
Boemrang
@luukdebeunhaas

Ik ga die woorden niet herhalen, maar dit kan echt niet.
@afbrekerke steld een gewone normale vraag, en hier kan gewoon en normaal op gerageerd worden, of is dit zo moelijk.
Trekkerman Tom
@afbrekerke

oeioeioei, wat komt er nu voorbij mijn huis???
een John Deere 6930 met een 3 asser!!!
NOU BLIJ?
luukdebeunhaas
@Boemrang

jij bedoelt diegene die met k!t schold ?
dat was ik zeker niet want ik probeer het juist zo beschaaft mogenlijk te houden
afbrekerke
Dank je Boemrang voor je normale reactie in dit topic jij begrijpt dat dit een gewoone vraag is naar de leden toe maar sommige vinden dit weer een goed excuus voor wat belachelijk gedrag stop er mee en enkel ernstige reactie's als het kan.
Boemrang
@luukdebeunhaas

Ik ga deze discussie niet aan.
Je weet zelf verdraaid goed wat je gezegd hebt.
Verder succes er mee.
Husqvarna
Deze draad staat toch in "Geouwehoer over tractors", ouwehoeren mag toch buiten werktijd?
Maarre de vraag was "Of iemand het kon verbeteren in België?" ??
Maar die 3-assers hartstikke mooi om te zien, maar ik denk vooral in het transport om meer mee te nemen, maar in de bagger zie ik ze nog niet zo gauw. En volgens mij mag je met een trekker-kipper net zo veel massa laden als je wilt, zolang het maar binnen de bak of onder zeil is. In NL dan.
luukdebeunhaas
@Boemrang
jammer voor jou maar ik weet zelf toch best wat ik zeg kom op nou ! dat was ik zeker niet
afbrekerke kunt u dit nog nazien ?
afbrekerke
@luukdebeunhaashelaas kan dit niet na kijken maar het is je zeker niet kwalijk genomen aan je reactie's te zien merk ik dat wat het ook is gezegd niet je bedoeling was dus misch kan je dan gewoon even voortgaan over het topic ?
Husqvarna
Best mooi om te zien zo'n 3-asser, maar kun je er ook plekken mee komen waar je met een 2-asser wel kunt komen, en gebruik je hem ook het hele jaar.
Boemrang
@luukdebeunhaas

Nog eenmmaal, die reactie van jou is verwijderd, kun je helaas niet nalezen.
En ik ga dit echt niet herhalen hoor.
Bedenk zelf maar eens wat je gezegd het.
Verder bekijk je het maar, deze discussie wil ik niet voorzetten.
luukdebeunhaas
@afbrekerke
na deze reactie bemoei ik mij niet meer met dit topic ,maar ik ben er niet zo gek mee dat ik hier ten onrechte word beschuldigt voor al dat gescheld, nogmaals ik probeer het zo beschaaft mogenlijk te houden
verder sucses met dit topic
met vriendenlijke groet luukdebeunhaas
afbrekerke
Uit ervaring weet ik dat ik op plakken kan komen waar een 2 asser niet in kan egraken weliswaar omdat ik vanuit men trekker mijn assen kan sturen handig hulp middeltje wel .
O N
@afbrekerke

je assen sturen vanuit de trekker kan bij een 2 asser evengoed (1 van de 2 dan) en dna kruipt die minder lange 2asser echt wel nauwer dan jij met een 3 maar swat

Dit topic is te stom voor woorden als het nu ging over 3 assers voor transport en het fenomeen trekkers voor transport oké .
Maar de vraag hoeveel 3 assers er lopen in de buurt rond jou ? Dat is gewoon idioot.

Ps. Luuk de beunhaas reageert over het algemeen beschaafder en normaler als de heer Boemerang die mss niet scheld maar genoeg andere zever verkoopt.
afbrekerke
@ O N ok dank je voor de reactie ik ben enkel een 3 asser gewoon dus bij deze weet ik dat ook en dit topic mag evengoed gaan over het nut van de transport enzo ervan daarom kan je er hier ook over praten he het is gewoon een uitbreiding ervan .
wij gebruiken ze voor transport van steenpuin en aanverwante materialen en hebben ze hoofdzakelijk aangeschaft voor 2 punten : het laadvermogen en het comfort op de weg .
Ernst-Jan
Tja wat versta je onder 3 assers, zijn ook heel wat boeren hier die met een vrachtwagen aanhanger (1 as voor, 2 achter) achter de trekker rijden, of met 2 van dit soort aanhanger achter elkaar rijden:


Echt 3 assige kippers weet ik er maar 2
afbrekerke
@ ernst - jan tja ik zou dus onder 3 assers de klassieke grond dumpers en kippers beschouwen hoewel je kan deze er ook bij tellen op het ebdrijf rijden we er ook mee rond een 3 asser mag je nog lekker 30 ton laden
-->
casexl956
Die 3 en 2 assers dat is allemaal mooi maar ik kan u nu al zeggen , het zal niet blijven duren ik heb laatst vernomen dat ze bezig zijn met :
* tachograaf
*witte mazout terug
*eurovignet

laatst las ik in de gazet dat er stond de tractoren moeten eruit dus hout u hart maar vast we gaan nog een slechte tijd tegemoet
O N
@casexl956

eurovignet zou me sterk lijken immers het eurovignet voor de vrachtwagens komt te vervallen met de kilometertax.

Een tachograaf is enkel mogelijk in de nieuwe modelen dan ?

En terug naar witte lijkt me ook een hele klus zeker kwestie van controle want een tractor zal altijd 2 tanken mogen hebben en als je ze dan kan omschakelen vanuit de cabine is het zo gebeurdt !
walker1
Dat speelt in NL ook wel, dat ze van trekkers afwillen die voornamelijk transportwerk doen. Dit ivm valse concurentie met de transportsector.
Ik geloof dat o.a. de gemeente Rotterdam bij aanbestedingen van grondwerken al voorschrijft dat transport met vrachtwagens dient te gebeuren. Trekker met watertank of veegmachine mag wel, maar niet hele dagen met dumpers door de stad jagen.
guy s
In belgie mogen de vrachtwagens op de gewone wegen ook maar max. 60km/u doen en als je dan met een tractor en 3 assige kipper ook tegen 50 of meer kan rijden doe je met een tractor even veel of meer weg dan met een vrachtwagen ( rij - en rusttijden). dus stappen in belgie de transportfirma s meer en meer over op tractors
jeroen13
@guy s

inderdaad ze gaan allemaal achter tractoren maar nu is ook de wetgeving dat ze maar 2.55m mogen zijn wat tractoren van bove de 300pk niet zijn. zo zijn er hier verschillende bedrijven die hun velgen (janten) gaan laten herlassen.
jeroen13
@afbrekerke

als ge nog in leuve komt verwacht u dan maar aan een boete ALS je een front gewicht zou hebben dat verder hangt dan 60cm of 70cm voor de lichen. en er moeten zo va, die witte met rode strepen op staan
O N
@guy s

waar je die informatie haalt weet ik niet maar wij mogen in belgie met een vrachtwagen tot maximaal 90km/u rijden terwijl in nederland de normale maximum snelheid op 80 ligt 😉

Op de gewone baan van 70 mag een truck evegoed 70 net met een baan van 90 tenzij het anders is vermeld en dat is niet zoveel .

En het transport met 3 assers heeft zijn streken en het jammere is dat de meeste cowboys net met die combi's rijden.
afbrekerke
Idd in de toekomst ga je een vergunning moeten hebben voor een front gewicht het is ook zo dat men van aan de voorkant van de wielen gaat meten dacht ik dus dat wil zeggen dat de standaard frontgewichten ook te lang zijn , bij ons op het bedrijf is men al bezig met de vergunning .
en idd die 2.55m is een probleem bij aanemingsbedrijf michiels hebben ze nieuwe fendt 927 gekocht en die staat op 620 banden dacht ik zo smal dat ze staan die abnden vallen ruim binnen de wielkasten en trekken op niks .
walker1
@Husqvarna: in NL mag je op de openbare weg niet meer wegen dan 50 ton. Daarboven heb je een ontheffing nodig. Voor een trekker dumper combinatie krijg je die ontheffing niet.
casexl956
Tractors blijven niet duren die witte mazout en die tachograven die komen er weet ik nu al zeker
juist voor eigen werk zoals afbrekerke doe en michiels enzo die blijven misschien wel rijden maar onderaaneming zoals ik doe dat gaat er allemaal uit en wettelijk mag een trekker op de belgische wegen maar 44 , dus die 50 km/u daar gaan ze ook nog enorm streng in worden denk
jeroen13
@afbrekerke

had michiels ook geen 2 nieuw fendts 939 gekocht en ne new holland T7070 blue power?
B - W
Ik doe ooknog ffkes mijn zegje:
Loonwerkers die een kipper kopen (2- of 3-assig,maakt niet uit) en die zich s'winters(!) verhuurt, oke.
Maar.
tegenwoordig is het helemaal in dat grotere infra bedrijven óók tractors met kippers kopen voor het wegtransport,en er het hele jaar mee rond rijden, dat is volgens mij niet de bedoeling!
bijv. Oskam Utrecht, of van Wijk Nieuwegein, GMB.
dat dat allemaal nog kan en mag, dat vind ik veel raarder...
afbrekerke
Nee hoor michiels heeft 2 x een fendt 927 gekocht en 1 x een NH blua power T7070
vandaag nog even een chauffeur van michiels op de werf gehad en ze hebben 7 dezeure 3 assers rond rijden
jeroen13
Ah ik dachtook 2 nieuw 939's ma het was me te doen om die T7070 😉
Gerrit GBo
@B - W Waarom mag volgens jou een infra bedrijf geen trekker met dumper kopen voor het wegtransport?? En een loonwerker die zich s'winters verhuurt wel?? mag een loonwerker het ook niet in de zomer??
B - W
@Gerrit GBo

hee, nu nog reactie? 😄

nou, hebben ze daar geen vrachtwagen voor uitgevonden?
nee, niet gelijk zeggen: ja maar als ze in drassig terrein moeten laden/ lossen?
dat is weer een andere zaak.

wat moet een doorgaans loonwerker dan s'winters doen? maar, laat hem dan wel zoveel mogelijk in het terrein rijden, net zoals knikdumpers, die moesten alleen op een dieplader op de weg rijden, en niet op eigen kracht, die is gemaakt voor in het terrein...
Gerrit GBo
@B - W Waarom mag een loonwerker wel met een trekker en dumper transporteren en een aannemer niet?

Een aannemer is niet een instantie om loonwerkers door de winter te helpen. Een loonwerker heeft toch ook kranen lopen?? net als een aannemer?? Of is dat anders volgens jou??

Als ik op jouw profiel kijk zie ik foto's van een trekker met dieplader waar volgens jouw eigen redenatie toch vrachtwagens voor zijn?? wat moeten vrachtwagen bedrijven dan doen in de winter volgens jou zoals van de Vlist, Roseboom etc.??
B - W
Ik zeg niet transporteren, ik zei, laat hem dan wel zoveel mogelijk in het terrein rijden, net zoals knikdumpers

als je het materiaal hebt staan, en je hebt geen vrachtwagen vrij die we overigens wel hebben,, waarom zou je dan niet met die trekker en dieplader de shovel de polder inbrengen, daarbij komt, wat er ook bij staat beschreven, ik heb de hele dag betonplaten gereden bij die boer in de polder, dan kan dat toch prima?
Gerrit GBo
@B - W Vervoeren van betonplaten is toch ook transporteren?? Zou een aannemer anders denken als de trekker vrij is en de vrachtwagen niet?? De wet en regelgeving geld voor zowel loonwerkers als aannemers en dergelijk, als die regels worden aangescherpt zal dat ook gevolgen hebben voor loonwerkers.
B - W
@Gerrit GBo

dat zal zeker gevolgen hebben, en dat is jammer, zowel voor de loonwerkers als de aannemers

ik probeerde in dit topic een beste discussie op te starten, vandaar die eerste reactie 😄 😃
is maar slecht gelukt, alleen jij reageerde erop, en je hebt volkomen gelijk, want zoals je in mijn profiel ziet, wij doen het ook,
zie van de week een stuk of wat 3 assers op vleuten rijden, dat gaat super!! die torren nog een heel beetje op de weg met die apparaten..
eentje van Vos, 3 van damsteegt en nog een lichtgroene Fendt 936 met een lichtgroene kipper, wie het is zou ik niet weten, maar die aannemers vinden het prima, die trekkers op die kleine afstanden en in die klei,...

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
47
DEELNEMERS
14
WEERGAVES
15