Wat vinden jullie van de fendt 309 vario
Ik reed vandaag met de fendt 309 vario van het werk over de weg met een kieper er achter maar vond hem maar slecht rijden zowel met volle kieper als leeg want ik moest door een tunnel en toen viel het mij op dat de trekker zich tegen hielt al ging je naar beneden en als je naar boven moest zakte hij nog verder af. ik hoorde van een colega dat 90 pk eigenlijk te wijnig is voor vario. wat is jullie mening over het rijden met deze trekker? ( verder reed hij top alleen de tunnel was een drama)
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Wat was de lading bij "volle" kieper? ( 15 ton zand of kippeveren?)
Wat was de rijsnelheid,tunnel in en tunnel uit?
hier in het hoge noorden hebben we geen tunnels, dus ook nog nooit geprobeerd
15 ton zand, of 15 ton kippenveren, dat doet elkaar niet zo veel haha
moet jij eens opletten wat dat met je cw waarde doet
voor je bult op gaat moet de motor vol gas lopen met grenslastregeling op 10-15% dan zal die niet zoveel terug zakken in snelheid.
Zit je de helft van je ritjes in de tunnel dan of hoe moet ik het zien? Lijkt me nogal overdreven om het rijgedrag van de trekker af te keuren door het pakken van 1 tunneltje... :S
Als 90 pk te weinig zou zijn voor een Vario zou Fendt dit niet op de markt brengen
idd de stand van het pedaal is wat beroerd, je krijgt last van je voet na een tijdje rijden.
verder vind ik de fendt wel goed rijden. vooral op de michelin cargo bib samen met geveerde vooras.
ik ben het met je eens.
doe mij maar weer een schakel trekker met een paar traps powershift.
dat vind ik nog steeds het mooiste rijden
Sjongejonge, wat een topic.
En het heeft niks met een vario of schakelbak te maken: ik hoorde van een colega dat 90 pk eigenlijk te wijnig is voor vario.
Waarom zou 90 pk te wEInig zijn dan?
Je bedoelt dat je liever een trekker van 120 pk wilt? Of wil je direct 200, dan gaat ie wel lekker snel de bult op
als je zelf niet met een vario overweg kunt wil niet zeggen dat het niks is.
ik ben loonwerker en zit zo'n 12-1500 uur/jr op een trekker, en ben heel blij met de vario!
sinds de overstap naar de vario zit ik fitter achter het stuur omdat je niet hoeft te koppelen, met 70 uur per week kun je dat verschil goed merken!
en de "feeling" van het op het juiste moment gas geven heb je of heb je niet!