Unimog 421

Hallo ik wil de koppelingsplaat van mijn unimog 421 gaan vervangen zijn er mensen die er ervaring mee hebben en die tips voor mijn hebben

alvast bedankt

Deel dit topic

Reacties

basia
Ervaring heb ik er niet mee ; maar ik denk dat het beste is de motor uit te bouwen ; of dit kan zonder de cabine te demonteren weet ik niet .
Een simpele reparatie zal het so-wie-so niet zijn ; dus cucses met sleutelen !
goeiedag eem
Ja ik heb het eerder wel gedaan, kan zonder de cabine eraf te halen maar dan moet je wel speciale kantelbeugels hebben,kijk maar bij de foto`s van mij kun je zien dat als je met die beugels de cabine kantelt de motor er dan precies achter de cabine langs kan. Het is wel even werk om het tedoen maar kan wel. want de je moet de motor schuin naar boven toe er uit halen omdat hij tussen de chassis balken hangt. En voor dat je de motor los maakt moet je de vesnellingsbak ondersteunen van onder uit omdat hij anders terug valt, de motor en de versnellings bak takel je zo in een keer naar boven als je de motor steun voor aan de motor los haalt,de versnellingsbak scharniert aan de achterkantwaar hij me vast aan het chassis zit. We hebben toen wel beugels aan de motor gemaakt waar we hem aan optakelden, kun je ook op de foto`s zien.
danny-holder
Idd
je zult de cabine moeten kantelen
en dan de motor uit moeten bouwen
als je dat doet zul je de V bak moeten ondersteunen voor anders valt de v bak voor omlaag

Vóór je de kabine gaat kantelen/demonteren moet je enkele onderdelen losmaken:
*Motorkap afnemen
*ontluchtingsslang van hydrauliktank losnemen
*luchtaanzuigbuis die van de luchtfilter naar motor loopt losnemen.
* luchtaanzuig van extra kompressor losmaken(indien aanwezig).
*boutje uit het draaikruisje van de stuurinrichting nemen en stuur in de kabine omhoogtrekken, eventueel met kunstofhamer tegen onderzijde stuur kloppen als ie te vast zit.
*handrem loszetten
*motorkap binnenzijde uitnemen
*schakelmat losmaken(op de hoeken de 4 vleugels losmaken
* Onderste gedeelte van de handremrol (linksvoor onder kabine) naar beneden trekken (zit met klipveer vast).
* Loopt er een derde hydraulikleiding naar achteren die vóór uit het koppelsysteem(hydrauliknippel) losnemen.
* kabinesteunen links en rechts losschroeven.
* kabinesteun middenvoor moeren links en rechts los schroeven

secces er mee
mvg danny
fendt the boss
Bedankt voor de reacties hier heb ik veel aan schild een hoop getop als ik het zelf nog eens moet uitzoeken

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
4
DEELNEMERS
4
WEERGAVES
5