Hallo ik wil de koppelingsplaat van mijn unimog 421 gaan vervangen zijn er mensen die er ervaring mee hebben en die tips voor mijn hebben
alvast bedankt
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Reacties
Een simpele reparatie zal het so-wie-so niet zijn ; dus cucses met sleutelen !
je zult de cabine moeten kantelen
en dan de motor uit moeten bouwen
als je dat doet zul je de V bak moeten ondersteunen voor anders valt de v bak voor omlaag
Vóór je de kabine gaat kantelen/demonteren moet je enkele onderdelen losmaken:
*Motorkap afnemen
*ontluchtingsslang van hydrauliktank losnemen
*luchtaanzuigbuis die van de luchtfilter naar motor loopt losnemen.
* luchtaanzuig van extra kompressor losmaken(indien aanwezig).
*boutje uit het draaikruisje van de stuurinrichting nemen en stuur in de kabine omhoogtrekken, eventueel met kunstofhamer tegen onderzijde stuur kloppen als ie te vast zit.
*handrem loszetten
*motorkap binnenzijde uitnemen
*schakelmat losmaken(op de hoeken de 4 vleugels losmaken
* Onderste gedeelte van de handremrol (linksvoor onder kabine) naar beneden trekken (zit met klipveer vast).
* Loopt er een derde hydraulikleiding naar achteren die vóór uit het koppelsysteem(hydrauliknippel) losnemen.
* kabinesteunen links en rechts losschroeven.
* kabinesteun middenvoor moeren links en rechts los schroeven
secces er mee
mvg danny