Beste tf leden.
weet iemand hoe hard hij rijd en of ik er met een trekker rijbewijs op mag rijden?
en waar moet ik op letten bij het aan schafen van zoon unimog ?
gr henry
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
het bouw jaar is ongeveer 1986
het gaat er niet echt om om 80 te rijden.
Wel moet het een landbouwuitvoering zijn, dus met hef en aftakas af fabriek. Je kunt a.d.h.v het serienummer de stamkaart opvragen bij de mercedes dealer. Daar staan de opties en de uitvoering op vermeld.
Naast roest, waar ook de nieuwere nog gevoelig voor zijn, letten op de techniek:
Motor moet koud (bij vorst) goed starten; let op olieverbruik.
Versnellingsbak moet zonder kraken goed schakelen, en bij lastwissel moet er geen versnelling uitspringen. Omkeer mag alleen bij stilstand geschakeld worden, anders is de synchromesh zo versleten.
Speling op fusees en cardanassen, ook van de aftakas.
Algemene toestand en slijtage, speling, slijtplekken in cabine, enzovoort.
waarom moet je leeg 3-5-7-8 of 4-6-7-8 schakelen?
voorbeelden zijn:
ik wil er in de buurt mee rond rijden.
en kan er bepaalde dinge mee op het land doen.
maar is niet zkkr dat ik er één koop.
maar zag er één staan dus ik dacht eerst hier is informeren waar ik op moet letten voor ik naar de dealer ga.
Dit is alleen bij de u serie, omdat je dan onder last wel alle versnellingen kunt schakelen. leeg liggen ze eigenlijk net te kort op elkaar.