John Deere 2030 - Start niet met startknop

Beste,

Ik heb een John Deere 2030. Nu wil hij niet meer starten, ik kan hem nog wel starten met de schroevendraaier maar niet met de startschakelaar, dus werkt de starter nog. Als ik het draadje aan het kleine schroefje van de starter los draai, meet ik 12 V op dat draadje. En als ik het terug verbind met het kleine schroefje meet ik niks meer. Hoe kan ik dit oplossen?

Alvast bedankt
JD 2030
JD 2030

Bijlages

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

Achterkant startschakelaar

Reacties

Albert Peters
Misschien veiligheidsschakelaar op de versnellingsbak onder het kapje achter de versnellingspook probeer om door te verbinden
JD 2030
@Albert Peters bedoel je de zekeringen? Die heb ik nagekeken en zijn nog goed
Albert Peters
Nee de schakelaar die zorgt dat hij niet start als hij in een versnelling staat dat zit achter de versnellingspook onder een dun ijzeren kapje
JD 2030
@Albert Peters ik vind dat kapje niet. Zit dat in de vloer?
johndeere 2650
@JD 2030 het kapje waar de versnellingspoken in zitten los halen en dan zie je aan de linker kant 2 kabels lopen die dan met een schuiver aan de achterbrug vast zitten. kun je zo eraf schuiven (kan zijn dat hij geen goed contact maakt)
JD 2030
@johndeere 2650 het is een beetje vuil hier

(klik om te vergroten)

JD 2030
@johndeere 2650 maar ik vind de 2 kabels niet. Waar moeten die ongeveer zitten?
johndeere 2650
@JD 2030 ik was in veronderstelling dat het een cabrio was.de stekker zit meer richting de stoel
johndeere 2650
@JD 2030 ik was in veronderstelling dat het een cabrio was.de stekker zit meer richting de stoel
JD 2030
@johndeere 2650 nee het is met een cabine
JD 2030
@johndeere 2650 er is al aan geknutseld geweest. Zijn het die 2?

(klik om te vergroten)

johndeere 2650
@JD 2030

(klik om te vergroten)

Hij zit onder deze plaat bij ons.heb je ongeveer een idee waar hij zit
JD 2030
@johndeere 2650 daar geraak ik ni aan denk ik
johndeere 2650
@JD 2030 het lijkt inderdaad op die kabels op je foto
JD 2030
@johndeere 2650 nice, ik wou net onder de tractor gaan om die 2 kabels schoon te maken, dacht ik er nog aan dat ik het gisteren in versnelling had gezet om dat kapje los te maken, dus net eerst uit versnelling gezet. Als ik toch in de cabine zat wou ik de tractor nog 1 keer proberen te starten en start die gwn. Hij start wel maar 2 keer van de 10 keer dat ik probeer om hem te starten. Dus is er ergens nog altijd een slechte verbinding.
JD 2030
@johndeere 2650 nu start hij niet meer met de startknop. Met de schroevendraaier draait de starter maar wilt de motor niet starten
johndeere 2650
@JD 2030 zit er lucht in de filter? Neem aan dat de motor niet wilt aanslaan.je kan die 2 kabels verbinden met elkaar.maar dan moet je goed opletten dat hij vrij staat.ben er geen voorstander van om op deze manier te doen
flip1150
Als ik het goed heb kun je hem starten door met een schroevendraaier de 2 grote bouten kort te sluiten. En meet je spanning op het zwarte draadje an het kleine schroefje.
De vraag is hoor je hem wel klikken? Als dat zo is is je relais(solinoid) kapot. Dit is het ronde ding op de start motor.
JD 2030
@flip1150 ik kan hem starten door het kleine schroefje en de grote positieve bout te verbinden. Ik hoor hem niet klikken dan
JD 2030
@flip1150 als ik het het draadje van het kleine schroefje losdraai en dan meet met de zwarte bout, meet ik 12V. Maar als ik dat draadje terug vast zet op het kleine schroefje dat meet ik niks meer
+1
flip1150
@JD 2030 Dit betekend dat het niet aan de startmotor ligt.
Je zal het probleem dus elders moeten zoeken.
De spanning die je meet kan een zeer zwakke lekspanning zijn.
+1
jammermaarhelaas
Quote Reactie van @flip1150:
Als ik het goed heb kun je hem starten door met een schroevendraaier de 2 grote bouten kort te sluiten

Daarbij zal de startmotor gaan draaien, maar bij mijn weten word het tandwiel dan niet op de starterkrans gezet omdat het relais daarbij niet geschakeld wordt.
Zet je de schroevendraaier op bovenste grote bout en op het kleine boutje met ronde kop voor platte schroevendraaier, naast de twee grote bouten, dan zet je stroom op het startrelais, net zoals je ook doet bij starten met de contactsleutel/knop.
jammermaarhelaas
Gezien de droge en roestige toestand van de 3 aansluitklemmen aan het relais zou ik de massakabel van accu losnemen en zo leggen dat die nimmer onverwacht contact kan maken met de minpool van de accu en dan de 3 aansluitklemmen/kabels op het relais even losnemen en schoonmaken met bijvoorbeeld schuurpapier, inspuiten met contactspray en weer vastzetten. Dit ook met de massakabel op de startmotor.
Dan de contacten invetten met zuurvrije vaseline en als laatste de massakabel weer aansluiten op de accu. Mocht die er net zo uitzien als de klemmen op de startmotor, dan beide polen ook even schoonmaken, aansluiten en invetten met zuurvrije vaseline.

Minpool klem van accu halen is om te voorkomen dat je kortsluiting maakt bij het werken met de 12V kabel die rechtstreeks van de accu komt en op het startrelais aangesloten is.

Is misschien niet de oplossing voor je probleem, maar het starten wordt er sowieso beter van en voorkomt toekomstige (vervelende vage) klachten voortkomend uit slecht contact van kabels op de startmotor.
JD 2030
@jammermaarhelaas bedankt, ga ik morgen doen
+1
monster 2012
Ik denk dat het vrij simpel is om de storing te zoeken: maar als 1e wat is je klacht ?
start hij niet of slaat hij niet aan als je start?
1 als je op de knop drukt en hij start niet dan meet je met een spanningzoeker/multymeter of je wel spanning krijgt op dat dunne draadje op de startmotor.
krijg je daar geen spanning dan ga je kijken welke draad of dit is op de startknop.meet je daar wel spanning dan zit de storing tussen de startknop en startmotor in dat dunne draadje op de starter.
meet je daar geen spanning dan is de kans groot dat de startknop defect is maar dan ga je eerst meten of de wel spanning op de startknop aanwezig is. zo niet dan verder zoeken waarom daar geen spanning is en kan het dus best zijn dat eerder genoemde bedrading bij de schakelpoken de oorzaak is

veel suc6
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de John Deere 2030 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!