Ford 8830 - Koppelings problemen vooruit en achteruit

Heb sinds kort een ford 8830,
deze kan ik aleen niet fijn doseren met vooruit weg rijden dit gaat in 1 keer als het pendaal bijna boven is.
Als ik hem in de achteruit zet begint hij eerst heelvoorzichter vooruit te rollen en dan pakt hij heel langzaam achteruit op daarna rijdt hij prima achteruit.
Ik heb de mangeet spoelen die met de koppeling te maken hebben schoon gemaakt en de contact punten met contact spray in gespoten dit maakt verder geen verschil.
Iemand een idee waar ik verder moet zoeken?

Mvg Gijs
Gijzer

Reacties

wouterdp
Vervuiling in je mc1 en mc2 ventielen. Stuur me een pb met je mobiel nr dan app ik wel wat foto's door met uitleg
martijnimmink
Kalibreer eerst de bak maar eens
Gijzer
Ik heb de mc 1 en mc 2 ventielen schoon gemaakt dit maakt nog neeg verschil.

verder as ik mijn magneet ventielen na kijk als ze wel magentisch worden kom ik er achter dat bij de achteruit het verkeerde ventiel magnetisch word terwijl bij de vooruit versnellingen alles klopt. geen idee waar ik nu verder moet zoeken heb de hele kabel boom na gelopen op onderbrekingen of beschadegingen maar hier is ook niks te vinden
wouterdp
Hoe bedoel je het verkeerde ventiel?
Gijzer
Als je in het boekleest moet Bij R 4 solenoid 1, A, R magnetisch worden en bij mij worden solenoid 3, A, R magnetisch terwijl as ik kijk naar F10 dan moeten solenoid 1, A, F2 magnetisch worden en dat klopt wel en bij F9 is het solenoid 3, C, F1 en dat klopt ook
wouterdp
De jouwe is wssl 40 km versie? Versnellingen lopen van 2 tot 10 in achteruit? Meeste boeken spreken over 30 km bakken en daar lopen de versnellingen van 4 tot 12.
Gijzer
Aha dat zou een verklaring kunnen zijn. maar na het schoon maken van de mc 1 en mc 2 ventielen blijft hij wel het zelfde reageren op het vooruit en achteruit rijden
Gijzer
En krijg de versnellingsbak niet gecalibreerd zonder de koppeling in te moeten trapen omdat hij in de vooruit opschakelen en achteruit begint te rijden tijdens het calibreren
bartjuh
@Gijzer voor zover ik weet moet hij niet gaan rijden.... Handrem er goed op trekken.
Hier een filmpje van calibreren
wouterdp
@bartjuh
De eene doet het wel en de andere niet. Een paar meter rijden is echt niet abnormaal.
wessel8830
@Gijzer Handrem is wel goed afgesteld of werkt deze helemaal niet meer? als de handrem niet werkt zal hij nooit goed kalibreren omdat dan het aangrijpingspunt van de koppelingen moeilijk te bepalen is waardoor hij tijdens het kalibreren gaat rijden. zonder weerstand zal het motortoeren ook weinig of misschien helemaal niet zakken wat het kalibratiepunt hoort te bepalen.
Gijzer
@wessel8830 de vooruit omlaagschakelen kalibreert hij wel goed dus denk wel dat de handrem goed is maar ga morgen proberen te kalibreren
wouterdp
@Gijzer
Da's wel raar want normaal is het vooral de f1 dat ze de neiging hebben om te rijden. Wat heb je schoon gemaakt aan je mc ventielen? Vermoedelijk zit de kalibratie opening van je mc2 verstopt
Gijzer
@wouterdp ik heb het hele ventiel er uitgedraait en daarna ook het stifje uitelkaar gedraait en schoon gemaakt en gister heb ik die 2 kleine filtertjes er uit gedraait die je met een imbus je er uit moet draaien
wouterdp
@Gijzer
Achter dat filtertje met die inbus zit je kalibreeropening. Is een klein stopje met een gaatje in van ongeveer 1mm. Deze zit waarschijnlijk verstopt. Ook met een inbus eruit halen. Is een prutswerk maar toch zal het er uit moeten. Als het stopje er uit is het gat goed spoelen met remreiniger en goed uitblazen met perslucht. En dan kalibreren. 99% zeker dat je probleem zal opgelost zijn. Indien niet wissel de mc ventielen om.
wouterdp
Rijden is normaal. Zonder dat je bak gecalibreerd is kan je er niets van zeggen
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Ford 8830 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!