International 644 - Werking stuurbekrachtiging cilinder zijkant

Bij mijn 644 zit er een cilinder aan de zijkant van de motor. Deze wordt aangestuurd door een drieweg kraan (linksboven de cilinder op de foto) waar je kan kiezen uit de hydrauliek/hef of sturen. Dit wil ik graag zo hebben dat het tegelijk kan, net zoals bij een trekker met hydraulische besturing. Moet ik er dan een tweede hydropomp monteren?
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met dit systeem? Ik kan namelijk nergens een schema of iets vinden van de werking van dit systeem.
Groeten
Martijn Keizer.
keizer

Bijlages

(klik om te vergroten)

Reacties

basia
Ik weet niet hoe ik een link moet plaatsen , maar toets op Google maar eens in : lenkung betatigung IH 644 , dan zie je hier een afbeelding van .
eigenlijk hoorrt er een dubbele Hydrauliek pomp op zo te zien .

Lijkt me inderdaad erg lastig , met een driewegkraan , vooral met hefwerk + sturen .
keizer
@basia bedankt voor de info 👍
hakkert6
Dubbele hydrauliek pomp plaatsen.
Kijk maar eens bij een trekker die een originele hydraulische besturing heeft
Fast Eddy
Als het goed is moet je alle hydrauliek functies gewoon kunnen gebruiken. Het werkt namelijk met een veel lagere druk dan je hef of hydroliekventiel.
Ik heb het systeem ook op mijn eerste 744 gehad. Dat werkte altijd goed totdat de cilinder inwendig begon te lekken bij het punt waar de stuurstang op de cilinder zit. Die heb ik toen bij het mechanisatiebedrijf laten maken. Was hooguit €50,- totaal.
Als je een dubbele pomp gaat monteren moet je een orbitrol en een stuurcilinder hebben.
Het systeem wat er nu op zit kan de hoeveelheid olie en oliedruk niet aan!
Klein Rot
@Fast Eddy
Dit systeem kan prima werken met een dubbele pomp. De tweede pomp heeft een veel kleinere opbrengst een orbitrol is niet nodig.
redeagle14
@keizer dit kan niet goed werken. Beide slangen zitten met pers verbonden. Als er een afsplits ventiel in de pers zit moet er ook een slang naar de retour gaan.
keizer
@redeagle14 het werkt perfect alleen het kan niet tegelijk, en een slang van de stuurcilinder gaat naar de retour achter de stoel.
Klein Rot
@case956powerrzzzzz
Dat is zo n set werkt met een dubbele pomp met een kleiner volume, hydraukiek werkt gewoon door als je stuurt
@Klein Rot Klopt inderdaad, lijkt mij de mooiste optie voor topicstarter.
redeagle14
@case956powerrzzzzz ik vind 8cc wel veel voor de besturing. 3 is ook genoeg.
+1
redeagle14
@keizer ik heb niet goed genoeg gekeken. Maar dat overdruk ventiel zit verkeerd. Die moet na het 3 weg stroomregel ventiel in de dunne slang die naar de stuur cilinder gaat. En is de cilinder wel aangesloten op de afgeregelde uitgang. Als die wordt ingesteld op 4 liter per minuut dan gaat de rest naar het systeem van de trekker. Dan heb je 25 liter per minuut achter. Dan werkt het altijd.
@redeagle14 25 liter achter? met 2500 toeren zeker haha. Ik denk dat het wel zal werken, maar als je gewoon fijn wilt sturen en ook tegelijkertijd hydrauliek wilt gebruiken heb je wel 2 pompblokjes nodig vind ik.
redeagle14
@case956powerrzzzzz echt niet een 8cc pomp levert 29 liter bij 2200 motortoeren als je met een goed 3 weg stroomregel ventiel 4 liter aftakt heb je stationair 6,5 liter achter en 25 bij 2200 toeren. Die 4 liter blijft constant. Werkt perfect. De pomp draait 1,65x het motortoerental.
@redeagle14 Oke, je hebt het precies uitgerekend dus. Ik wist niet dat de verhouding precies 1.65 was. Is dat bij de andere series ook zo? Maar tja, als je met die max 25-29 liter uit de voeten kan prima! Ik vind het zelf alleen te weinig 😉
redeagle14
@case956powerrzzzzz deze verhouding hebben alle Neuss tractoren vanaf de 353 tot en met de 1455.
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 644 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!