Na revisie nog steeds veel rook

Hallo allemaal ik heb eigenlijk best wel een probleem.
Ik heb een FE35 (ferguson) trekker die nogal rookte uit uitlaat en de carterontluchting.
Vervolgens motor nieuwe bussen, zuigerveren en krukas glijlagers geplaatst. Maar de trekker blijft enorm roken zeker gestationeerd carterontluchting rookt niets meer. Compressie is goed want de trekker trekt weer prima.
Kan dit aan de brandstofpomp liggen, dat er gewoon teveel brandstof op een verkeerd moment wordt ingespoten?
Graag jullie reaktie.
Wichmond

Reacties

bartjuh
Misschien zit er olie in de uitlaat... Dan zou 't vanzelf over gaan als hij een keer goed warm word
nhmonteur
Hoe is de staat van de verstuivers?
Wichmond
Verstuivers getest en afgesteld door een diesel revisie bedrijf tevens de kop gevlakt en kleppen geschuurt
valmet6400power
Wat voor kleur is de rook?
Wichmond
Grijs van kleur en ruikt naar diesel
Fendt926Driver
Niet per ongeluk een diesel leiding verkeerd aangesloten op de roterende pomp?
Dat bij de uitlaatslag de diesel ingespoten wordt in 1 of 2 cylinders
Wichmond
Niets van los gehad en ik ga er niet vanuit dat voor mijn tijd is gebeurd
Fendt926Driver
@Wichmond aaahh klopt dan is het dat niet
Sojaboontje
Als je gas geeft rookt hij dan niet/minder?
+1
Hkramer
Klepgeleiders ook gedaan?
mfrijder
Ketting van de distributie opgerekt, spuit nu te laat de brandstof in.
+1
MFPOWER06
Maar vergeet niet dat het geen elektrische trekker is 😉
+2
marc102
@MFPOWER06 Ja want die roken maar 1 keer 😀
fergusonnetje
Zijn het telkens plofjes rook die eruit komen?
Brouwerdk
Doordat veelal het distributieketting met de jaren is versleten indien deze niet is vervangen dan staat de brandstofpomp te laat. Hij spuit te laat in. Door te pomp vroeger te zetten wordt het beteren zal hij ook gemakkelijker aanslaan. Het is namelijk onverbrande diesel. De Standaard diesel is een indirect ingespoten diesel
Bert353
@Brouwerdk de laatste keer dat ik zoiets zag was teveel diesel (of op een verkeerd moment) zwarte rook.
Brouwerdk
@Bert353 Te laat inspuiten geeft witte rook bij deze motor. Zwarte rook komt door te veel inspuiten of te weinig lucht.
Bert353
@Brouwerdk Ja, dat heb ik gisteren ook gezien bij een valtra hier in de buurt.
jammermaarhelaas
@Brouwerdk

De standaard diesel is dat een 4 cilinder? Heeft de Perkins in zulke fergusons/MF's altijd een tandwieldistributie?
+1
fergusonnetje
@jammermaarhelaas De standard motor is een viercilinder. Het is nog geen Perkins motor. Hij heeft een kettingdistributie
+1
Brouwerdk
@jammermaarhelaas Nee hier ligt een ketting distributie in. Dit ketting wordt net als bij een fiets langer waardoor de inspuiting van de pomp later wordt. Dít geeft witte onverbrande diesel damp en slecht aanslaan van de motor.
guldner g30s
Dit heb ik bij mijn zetor 2011 ook aan de hand. motor gereviseerd en nu ook grijze stinkende rook uit de uitlaat.
bij 1 uitlaat van de cilinderkop komt ook wat onverbrande diesel naar buiten.
Welgerap52
Zuigers ook vervangen?
want anders zou het nog kunnen dat de veren te veel ruimte hebben in de groeven waardoor ze in de groeven gaan bewegen en olie omhoog kunnen gaan werken .(maar dan moet de motor veel olie gaan verbruiken)
guldner g30s
@Welgerap52 ik heb alles nieuw erin gezet. denk dat bij mij de pomp op 1 cil te laat inspuit. plunjer versleten? misschien altijd geweest, maar door de rook nooit opgevallen.
willem-brinkman
Inspuitmoment kan je goed controleren, en wat is de druk van de brandstof injectie pomp.?
Belangrijke factoren.
Wichmond
Ik heb de tractor maar even in opslag gezet zie vlg jaar wel weer. Allemaal bedankt voor jullie reaktie.
guldner g30s
Het kan ook zijn dat de cilinders nog niet goed afdichten op de nieuwe bussen.
dat hij eerst een tijdje moet inlopen.
Bert353
@guldner g30s meestal zie je idd bij een "vers" gereviseerde motor ook een hoger oliegebruik, wat na de inloopperiode ook verminderd.
velsje
Kan je mischien even een klein fimpje van de tractor uploaden? hoe die in de huidige staat loopt
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!