Illustratie van:

MAN 2L2 - Tractor heeft mogelijk lekkende cilinderbus

We hebben alles vernieuw hoofdlagers en krukaslager in het verleden nieuwe overmaat zuiger en bussen pas laten honen nu komt er druk in koelsysteem waar kan de cilinderbus lekken?

Gr

Deel dit topic

Reacties

Fendttrisixfan
Kan ook de koppakking zijn, gaat de koelvloeistof ook weg?
@Fendttrisixfan Hallo,Wij hebben inmiddels het euvel gevonden,het was een lekkende cilinderbus
er zat een heel klein scheurtje in boven langs de flens.We hebben nieuwe zuigers en bussen geplaatst en nu is het probloem opgelost.
Bedankt voor je reactie.
GR TH
bas101
Met druk in t koelsysteem bedoel je waarschijnlijk luchtbellen ? ( overdruk van water is normaal gezien de thermostaat zonder by pass) , kan eigenlijk alleen de koppakking zijn , de bussen zelf is erg onwaarschijnlijk , of je hebt de bussen er uit gehaald en niet zuiver genoeg op de pasrand terug geplaatst .
@bas101 wanneer motor loopt spuit koelvloeistof eruit.
roscho
@thijmen-van-zessen Dan kan het haast niet anders zijn dan de koppakking. Je hebt dan ook druk op de radiator? Als de bussen onderaan lek zouden zijn, zou je koelvloeistof in de motorolie moeten krijgen, te zien aan witte drab aan de peilstok.
@roscho Hallo,Wij hebben inmiddels het euvel gevonden,het was een lekkende cilinderbus
er zat een heel klein scheurtje in boven langs de flens.We hebben nieuwe zuigers en bussen geplaatst en nu is het probloem opgelost.
Bedankt voor je reactie.
GR TH
roscho
@thijmen-van-zessen Dank voor je terugkoppeling. Succes verder met je MAN.
bas101
@thijmen-van-zessen is dan de koppakking , blijft lastig bij deze motor , ikzelf zit hiermee ook te emmeren bij mn eigen 2L2 , kop er al 3 x af gehad en nog niet dicht , probeer t nog 1 x met vloeibare pakking ertussen , als je t goed wil doen moet en de bussen eruit en dan de bovenkant van t bblok vlakken , pasranden mooi schoon frezen en dan nieuwe bussen terug zetten .
Wij hierna nieuwe bussen en zuigers geplaatst na ong 3 kwart jaar kwam weer de koelvloeistof door de radiateur eruit nu werd ons aan geraden het blok te laten doormeten nu bleek waar de bussen in liggen met flens niet vlak meer was en onder het komisch gedeelte bij laten frezen.
Nu passen de bussen weer goed.Nu moeten de zuigers aan de bovenkant nog wat afgefreest worden daarna moe hij weer als nieuw zijn.hierna hopen we de ongemakken af zijn, Heb je nog vragen laat het weten.

GR Th
+1
@bas101 Hallo bas,Wij hebben inmiddels het euvel gevonden,het was een lekkende cilinderbus
er zat een heel klein scheurtje in boven langs de flens.We hebben nieuwe zuigers en bussen geplaatst en nu is het probloem opgelost.
Bedankt voor je reactie.
GR TH
bas101
@thijmen-van-zessen ja heb t probleem gezien , scheur in overmaat opgeboorde bussen . bussen zijn door 1 mm uitboren 300gram lichter en daardoor 10 procent zwakker geworden , veel succes met de nieuwe cilinderbussen , daarmee moet t goed komen , hoeveel staan de nieuwe zuigers nu boven t blok ?

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de MAN 2L2 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
11
DEELNEMERS
4
WEERGAVES
0