Hallo Tractorfans,
Enige tijd geleden heb ik een Atlas 1302 E aangeschaft.
Hiervan werkt de zwenkrem niet.
In eerste instantie dacht ik dat dit wel mee zou vallen om mee te werken, maar als onervaren machinist blijkt dit toch wat lastig te zijn.
Tevens heb ik ergens gelezen dat het schadelijk voor de hydrauliek pomp kan zijn om steeds tegen te sturen.
De pneumatische cilinder,welke naast de zwenkremtrommel zit, beweegt wel iets als ik het linker voetpedaal intrap. Ik heb de bouten van de trommel er al een keer uitgedraaid met de gedachte deze eraf te halen en dan te kunnen zien hoe eea in elkaar zit.
Echter de trommel blijft hardnekkig op zn plaats zitten...
Kan iemand mij vertellen hoe de zwenkrem werkt? Is het dmv remschoen(en) die tegen de trommel aandrukken? Eventuele tips en tricks omaf te stellen of te repareren zijn natuurlijk ook welkom.
Groeten Jan
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Atlas 1302E ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Maar met draaien gebruik ik het nooit, af en toe een beetje tegen zwenken en klaar. Met transport kan je ook de pin gebruiken die bovenwagen met onderwagen verankerd.
Ik heb niet zozeer problemen met het niet werken van het pedaal, maar meer met het feit dat wanneer ik zwenk, de arm doordraait..en dus niet afgeremd wordt.Dat is vervelend wanneer je scheef staat. Dan moet ik constant tegen sturen. Lastig wanneer je wanneer je werkplekje tegen een dijk is... Of heb ik een verkeerde verwachting van de werking van de zwenkrem? In mijn optiek moet de arm/cabine tot stilstand komen en blijven staan als ik de stuurhandel niet bedien.
Luchtdruk is overigens voldoende.
Groeten jan
Ik zet mijn kraan altijd zo vlak mogelijk, dat kan ook perfect met die 1302....schuifblad en stempels.
Niet tegen het talud gaan staan maar van boven af, met een beetje arm kom je al een aardig eind.
Maar je hebt voldoende druk zeg je, hoeveel is dat dan? ben toch wel benieuwd. Rode en witte wijzer.
Luchtdruk tussen 6 - 8 bar is gewoon goed.
Maar...als je de kraan start, wat ook een keer gebeurd, moet ie druk op gaan bouwen. Beneden de 4 bar (overstortventiel, veiligheid) werkt de stabilisator en zwenkrem niet ! Dus als check kan je proberen te zwenken onder de 4 bar, je weet dan of de rem er op staat of niet.(of het werkt)
Onervaren?, we leren allemaal elke dag erbij.