Valmet 605 gaat common rail passen?

Gedachte kronkel. Als een Fendt 211 vario nu het zelfde gietstuk heeft als een Valmet 605 3 cil.

Kan dan het brandstofsysteem ook worden uitgewisseld?

Deel dit topic

Reacties

Fast Eddy
Dat is een heel andere motor.
Je moet de sensoren en ECU ook overzetten.
valmet 605
@Fast Eddy het is in de basis niet dezelfde motor?
jasper-santing0
En wat schiet je er mee op behalve een hele kostenpost voor het ombouwen.
valmet 605
@jasper-santing0 mijn gedachtengang….. het is een gekkenhuis. in de regelgeving. Zelf mag ik bijna geen gemeentewerk pakken met mijn valmet. Een Belarus 952.4 mag ook niet. Een Belarus 952.6 wel. Zelfde trekker ander model bosch dieselsysteem en dikke prima.
jasper-santing0
@valmet 605 Daar ben ik niet zo in thuis, hier geen last van met alleen voor eigen gebruik. Is ook overal wat😢🙈 Maar als je hem helemaal om hebt gebouwd gaan ze er dan wel akkoord mee? Dan zit je nog met emmissie eisen en weet ik het allemaal nog wat meer 🤦🏿‍♂️😢
+1
valmet 605
@jasper-santing0 of het kan mag enz enz maakt me uit. ik ga het niet doen. wat ik grappig vind is dat er eigenlijk nog amper ontwikkelingen in de basis van motoren zit.
Fast Eddy
@valmet 605

Bekent probleem. Bij de gemeente Groningen is het net zo. Het kromme is dat de hoofdaannemer de zaken op orde moet hebben maar hij wel onderaannemers mag inschakelen zonder de strenge emissie eisen. Kan je geen roetfilter opbouwen en op GTL gaan rijden? Of staat er in het bestek dat je Euro 6 of Tier 4B/5 moet hebben?
valmet 605
@Fast Eddy het is hier vaak euro 6 tier 4b beschreven.
Ik was enorm verbaast over de gelijkenis tussen de valmet 605 en de fendt 211. Ik heb ze beide voor een snipperaar gehad. Ze doen dezelfde dingen dus eens ingedoken.
Volgens mij zijn de td33ds6 motor (valmet 605) en de ap33awi motor agco power (fendt 200 serie) behoorlijk gelijk
Fast Eddy
@valmet 605

Dan heb je weinig keuze als het allemaal zo specifiek staat beschreven. De motor van een 211 is een pittig dingetje. Maar daar zit ook EGR op. Al zal het passen dan maakt het jou Valmet nog geen Tier 4B trekker. Als ze op type en bouwjaar gaan zoeken dan geven ze je nog geen gelijk.
jasper-santing0
@valmet 605 Ze kijken toch niet puur naar het brandstof systeem?? Blauwe gasolie gaan ze ook niet mee akkoord?
+2
ValtraStisch
De 311 motor van de 605 is echt anders dan de 320 motor die fendt gebruikt.
Vanaf de 6000 valmet serie is de 320 gebruikt. Veel dezelfde onderdelen uitwisselbaar van de kleinste uit de serie met de grootste,echter met de komst van de commonrail rond 2005 zijn zuigers en koppen aangepast.Zelfs in Finland (waar ze iets dat goed is echt niet veranderen)moesten ze eraan geloven.
Hoe wil je aantonen dat je omgebouwde 605 aan de milieueisen voldoet?
Mijn tip: Ga voor een nieuwe N, eventueel in de lease
Met goed,toonbaar materiaal kun je wellicht nieuwe klanten krijgen,meer per uur vragen..
valmet 605
@ValtraStisch dat wilde ik graag weten. Dat kopen of leasen van een Nserie… ben er al druk mee om te kijken hoe en wat.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
12
DEELNEMERS
4
WEERGAVES
0