Duport Tank - Welke banden onder de mesttank?

Hallo,
Voor onze tank is het tijd om rond te kijken naar nieuwe banden. Er ligt nu 1050/50r25 deproshina onder. Maar volgensmij is dat merk niet meer in omloop? En 2e hands zie ik ze ook niet. Welke ervaringen zíjn er hier op tractorfan over andere merken? Voorkeur gaat waarschijnlijk uit naar 2e hands omdat nieuw al gauw duurder is dan de tank zelf...
JoranK

Reacties

JoranK
.

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

@JoranK beveri banden zeewolde heeft miss ok wel wat pas stond daar nog genoeg
ford8630power
@JoranK Ik had ze ook onder de 10 kuuber, maar stuiterden enorm. Wel een poos mee gereden en marktplaats in de gaten gehouden, toen een mooie set michelins tegengekomen voor weinig en de dnerproshinas bijna voor hetzelfde verkocht. Ik vond die eigenlijk in het land nog mooier lopen dan de michelins, want die maakten op de kopakker meer kapot als je vaak over moest.
Fendt926Driver
@ford8630power bij bepaalde snelheden wippen ze enorm.
Maar dat heeft ook met de bandenspanning te maken.
En de snelheid wat je kunt.
Mijne stuiterd tussen 32 en 38 kmh.
Als je hem daar maar vlot door trekt is het stuiteren wel over
ronald-deutz-fahr
@Fendt926Driver bijzonder is dat! Onze tank heb dat ook tussen de 32 en 36. Gauw doorheen, dan rijd het weer super, en kan ik vol 44..
Fendt926Driver
@ronald-deutz-fahr heeft met de massa traagheid en de middelpunt vliedende kracht te maken.
ronald-deutz-fahr
@Fendt926Driver bijzonder. Blijkbaar niet goed opgelet bij natuurkunde vroeger..
newholland6640
@Fendt926Driver hier dezelfde ervaring indd, maar met de kennis van nu had ik voor andere banden gekozen.
ford8630power
@Fendt926Driver
Dat ook, maar ook met een lege tank enorm hobbelen omdat ze niet mooi rond waren.
GerbertXL
Weet je zeker dat dat de maat is, ik heb er nooit van gehoord. Zo te zien zijn het wel 25 inch velgen, dan moet het in principe 66x43.00R25 zijn, dat is de ouderwetse naam voor 1000/50R25.
Zijn nog prima te krijgen, ik ben pas bij kuipers in witmarsum geweest en die had verschillende setjes liggen.
JoranK
@GerbertXL klopt. 66x43r25 staat erop. Dacht al ff stap vooruit en meende dat het 1050 was dan.
GerbertXL
@JoranK Als je voor weinig door wilt heb ik nog wel een setje 66x43.00-25 firestone flotation all terrain op velg.
JoranK
Quote Reactie van @GerbertXL:
firestone flotation all terrain

Kun je daar een foto van sturen?
GerbertXL
@JoranK

(klik om te vergroten)

JoranK
@GerbertXL Oh, die zijn te ver af voor mijn doel. Geef ook liever de voorkeur aan trekkerprofiel.
sallander
@JoranK heb hier nog wel 2 x Michelin 32 inch liggen, 1050 breed,met trekkerprofiel.
Daar moeten dan wel andere velgplaten in, zitten nu onder een Veenhuis 3-wieler
Dat merk bestaat nog wel las in de nieuwste trekker dat hun ok weer een nieuwe lijn banden gaan maken als opvolging van de 1050 band
langeslagdiesel
Bij bigtire hebben ze de originele goodyear tundra tire. Alleen een paar maatjes breder en radiaal. Dus een sterke verbetering met deze banden uit begin jaren 90. En die waren al niet echt slecht te noemen. Dit soort banden is in het land ideaal. Daar blijf ik bij.
1066
@langeslagdiesel -nou ik vondt ze toen ver van ideaal die goodyear tundra tire veel meer verdichten
en gelijk stil staan later gewoon michelins er op gedaan en dat ging veel beter
Fendt926Driver
@1066 de terra toendra banden vondt ik ook een ramp.
Heb gelukkig nog een zo goed als nieuwe set dneproshinsa banden op velg kunnen vinden en hoop er nog 10 jaar van te kunnen genieten
langeslagdiesel
@Fendt926Driver wij zijn in der tijd ook over gegaan van tundra naar dneproschinsa onder de 11 Cub tank. Het trekker profiel vond ik nou niet echt een meerwaarde hebben eigenlijk. Je intree van het perceel en de kopeinden en onverharde kavel paden reed je veel meer stuk dan met de tundra’s. En als ze begonnen te bulldozeren, dan werd het wel hoog tijd om naar huis toe te gaan. Anders werd het echt een zooitje. En dat is met ieder soort wielstel zo. Je kan nu eenmaal niet over water rijden. We rijden nu alweer een paar jaar met dubbel twin onderstel in combinatie met hydraulisch geveerde dissel en 13 cub er bovenop. Dat is meer een compromis tussen tandemas en enkelas 1050 banden. Het heb duidelijk zijn voordelen, ( transport ) maar ook nadelen met al die nokken die over en door de zode lopen. Als het echt nat is kan je langer weg komen ten opzichte van tundra/1050 want de grond kan weg en je wielen blijven langer draaien. Maar je moet niet kijken wat je achter laat! Mijn God wat een bende. Dus ook naar huis. Maar voor zuiver het land blijf ik fan van de tundra banden en zeker nu ze er ook in radiaal uitvoering zijn.
GerbertXL
@langeslagdiesel Helemaal mee eens, als het echt nat is kun je beter naar huis. Maar als je veel variatie in grondsoort hebt, veel bonte percelen en/of bosranden hebt dan hou je altijd ergens een nat plekje en dan geef ik toch de voorkeur aan een spoor boven stilstaan.
langeslagdiesel
@GerbertXL als de tijd je gegund is om alles met de tank te doen. En je laat om wat voor rede dan ook niets met de sleepslang doen, dan begin je toch altijd op de droogste stukken. En werk je langzaam richting de nattere perselen/ plekken. Ook binnen een perceel werk je zo. Vol een droge lengte, half een natte kant en het laatste beetje in een geer. Kopeinden laat ik graag 1 of 2 dagen drogen voor ik die afmaak. Een beetje bekeken rijden dus. Dat is ook 1 van de redenen dat ik geen fan ben van super grote tanks en super brede bemesters. Ten eerste het gewicht en ten tweede moet je loop lengte overhouden zonder dat je Halfweg een looplengte leeg bent. Daar moet je ook weer aan pikken en dus half door je eigen werk of achteruit steken.je moet rijden blijven als het net aan is in het land.
GerbertXL
@langeslagdiesel Natte stukken en kopeinden later doen is niet echt een optie met mijn gemiddelde perceelsgrootte van anderhalve hectare. Maargoed, iedereen z'n ding hoor, ik probeer het ook op het ideale moment te doen maar mocht het een keer tegenvallen dan wil ik wel gewoon kunnen doorrijden, daarom wil ik ook geen 2wd trekkers meer.
newholland6640
@langeslagdiesel nou ik vertik het om met volle tank door het land te rijden met de bemester omhoog. Misschien een keer 50 m. En anders trek ik er wel een bochtje in.
1066
@langeslagdiesel Het lijkt mooi die tundra maar volgens geven ze veel meer verdichting dan een radiaal band met tractor profiel
toen het bemeste begon waren veel tanken van dat soort banden voorzien,en nu moet je ze zoeken
JoranK
trekkerbandenmarkt.nl/trekkerbanden/…
Iemand ervaring met deze band?
ronald-deutz-fahr
@JoranK is een gecoverde 1050 onder een zelfrijder vandaan niet wat?
GerbertXL
@ronald-deutz-fahr Even de rest van de bandenmaat in de gaten houden, 1050 bestaat alleen met 32 inch velg, Joran moet een 25 inch hebben.
Ik zou in die maat voor een dneproshina gaan zoals huub, of een michelin 1000/50R25. Toch wel radiaal als het effe kan.
JoranK
@GerbertXL moet nog ff goed nameten of 32 er onder gaat passen. Zou me wel.uitkomen omdat tank nu achterover hangt en r32 wel meer 2e hands te vinden is.
wilbertkw
@JoranK dan wel in de gaten houden of de bemester nog laag genoeg kan.anders de cilinders verlengen
ronald-deutz-fahr
@GerbertXL daar was ik mij van bewust, maar een velg is maar goedkoop in verhouding tot een goede band. @Fendt926Driver en al zou je een centimeter profiel overhouden, daar kun je toch ook mee bemesten, of is dat niks?
+1
GerbertXL
@ronald-deutz-fahr Ik ging er van uit dat het niet zou passen, maar je weet nooit inderdaad. @JoranK Ja mijn banden zijn denk ik te zacht gereden, het profiel is eraf op die plek maar het lijkt erger dan het is. In ieder geval beter dan de jouwe 😜 .
JoranK
@ronald-deutz-fahr is ook een optie. Vgm zit voorop de verveats r25.
Fendt926Driver
@ronald-deutz-fahr een verveat heeft 32 inch achter en 25 inch voor.
Soms kun je overleggen met de loonwerker dat ze genoeg profiel voorop laten zitten dat je ze nog coveren kunt.
Maar dan betaal je voor kale 25 inch ook zo nog 800 tot 1000 euro. En daar komt coveren bij
sallander
@Fendt926Driver hier ook nog een Veenhuis 3-wieler staan met dezelfde maten
Fendt926Driver
@sallander heeft die ook 32 achterop en 25 voorop of heeft die 25 rondom?
sallander
@Fendt926Driver de vtt 200 heeft 25 rondom, de vtt 300 die hier staat heeft 32 achterop
Bert353
Misschien een maffe vraag, vroeger reden ze toch met oude vliegtuigbanden? waarom nu niet meer?
+3
JD3010
@Bert353 Omdat die maar net ietsje beter zijn dan massieve banden.
+2
casejxu
@JD3010 is dat n beetje te vergelijken met een stoomlocomotief door je land laten rijden zonder rails?
+1
langeslagdiesel
@casejxu deze man gaat door voor de vaatwasser!!😁
Bert353
@langeslagdiesel mooi hé
johndeere 2650
JoranK
@johndeere 2650 die zijn me eigenlijk te smal
johndeere 2650
@JoranK ok kwam het toevallig tegen
JoranK
@johndeere 2650 dat lijkt wel wat👍
ronald-deutz-fahr
@johndeere 2650 zulke banden hebben wij onder de tank. Kosten niet veel, maar het zal nooit in de buurt van een Michelin of andere merkband komen. Je krijgt waar je voor betaald, achteraf had ik misschien een gebruikte band van een beter merk opgezocht. Maarja achteraf is zo makkelijk hè
+2
Kukel
Fendt926Driver
@Kukel R32 past niet onder zijn tank.
Er moet R 25 onder..
sallander
@Fendt926Driver een klosje tussen t frame en de as, dan past t wel😀
Fendt926Driver
@sallander ja en een ander klosje tussen de hef en bemester anders komt die niet meer aan de grond
oanejorrit12
@Fendt926Driver heeft Joran geen last van denk ik
Fendt926Driver
@oanejorrit12 doet hij nog met de ketsplaat?
+1
casejxu
@Fendt926Driver hij wel💪💪
+1
sallander
@Fendt926Driver Kijk, weer een probleem opgelost
JoranK
@Fendt926Driver mag met ketsplaat maar wil het nog wel mogelijk houden de bemester erachter te kunnen hebben.
+1
Loeideutz
marktplaats.nl/a/zakelijke-goederen/…

Kwam deze vandaag tegen. Is misschien wat.
jorn wijthmen
Heb zelf vorig jaar nieuwe marcher banden van 1 meter breed onder de duport gezet. Kosten 2000 per stuk. Ze hebben grote nokken. Bevallen opzich goed. Heb er 2.7 bar inzitten veel lager moet je niet gaan met die banden anders lopen ze op de zijkanten. Slijtage na 550 uur is dat de binnenkant het hardst slijt door de bolle wegen en het wiel aan de bermkant slijt het hardst. Heb ze nu omgedraaid. Hoop dat ik er 3 of 4 seizoenen mee kan doen. Banden komen bij bevri weg. Bevalt goed.
JoranK
@jorn wijthmen diagonaal banden zin dat toch? Niet liever radiaal gehad?

hollandtyre.eu/product/…

Deze zijn met smal profiel vgm. Zie 3 soorten trekkerprofiel staan op die site.
jorn wijthmen
Duport had vorig jaar ook wel 2e hands banden liggen die van gebruikte vloeibare kunstmestapparaten af kwamen.
+1
dx11
Zet je hem toch ff op blokken. mf dr naast, zie je wel hoe het uitkomtt. De 650/65r38 is even hoog als 1050/50r32
Michiel 6280
@dx11 net uitgerekend is op 5cm na idd even hoog
johndeere6230
Quote Reactie van @dx11:
650/65r38

4 gebruikte banden kopen en die dmv dubbellucht eronder leggen. Kunnen nog lager in druk ook wss..
CoenNijenhuis
@JoranK staat nu een setje op FB, wat voor jou? Mooi setje 1000-50-r25 Terra-Tire komen onder tank vandaan.

Voor vragen en interesse:PB of app 0683079570
+1
JoranK
@CoenNijenhuis ik zag um. Maar ben net voorzien. Eerdaags komt er een foto.
+1
Jurian311
Dit wat?

(klik om te vergroten)

Is dit wat?
GerbertXL
Voor de enthousiaste zoekers onder ons, geen leuk setje 1050/50R32 bandjes die op feestboek rondslingerd?
sallander
@GerbertXL wat is t budget?😀
GerbertXL
@sallander Zo min mogelijk, zolang ze maar lekvrij zijn en nog profiel aan de zijkanten hebben. Ik zou naar een setje kijken van 800 maar blijkbaar was dat te weinig want voordat ik langs zou komen had ie ze aan een ander verkocht.
chris_farmer25
@GerbertXL heb nog 4 banden en 2 verschillende sets velgen, slingeren niet rond staan in de stofhoek 😛
sallander
@GerbertXL dat was ook wel heel voordelig
JoranK
tractorfan.nl/picture/1331750/…

Nieuw setje eronder gelegd.
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Duport Tank ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!