Ik ben al een tijdje aan het verzinnen wat ik op bedrijf ga gebruiken voor verreiker.
Dat er een verreiker komt staat al vast ivm de hoogte, maar ieder merk/uitvoering heeft zo voors en tegens.
Zijn er hier mensen die een verreiker ook veel gebruiken in transportwerk? Bv veel balen laden en dan met zelfde machine ook transporteren?
Niet iedere verreiker is daar geschikt voor ben ik al achter gekomen
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Maar mijn hebben ze altijd geleerd dat je beter een kar met balen met de trekker moet verplaatsen .
Met verreikers ben ik zelf niet heel erg bekend
Maar z'n JCB kniklader, zou dat niet wat zijn?
Eerste idee was een gebruikte loader, maar toen ik eens goed ben gaan meten bleek dat al niet te passen.
Over het algemeen komen de rijaandrijvingen van de knikladers en verreikers aardig overeen.
Voordeel van powershift is puur trekkracht en bij transport het zuinigste met brandstof. Voor het fijne werk vind ik het waardeloos. Geen actieve stilstand, altijd op de rem lopen trappen om stil te staan, continue dat overschakelen, steeds wisselend toerental.
Een hydrostaat rijdt super comfortabel, zeer fijn doseerbaar met een rijpedaal, traploos, constant toerental, actieve stilstand en maar zo zo’n 10% zuiniger met brandstof bij puur laadwerkzaamheden op het erf. Nadeel is dat deze bij transport weer wat meer brandstof neemt en het duurt vaak iets langer voordat je topsnelheid hebt.
Hoe veel uur per jaar doe je nou echt transport en hoeveel uur doe je nou laadwerkzaamheden? In de meeste gevallen valt dat transport nog wel mee op alle draaiuren. Dan was mijn keuze altijd een hydrostaat.. Als je dat gewend bent, wil je nooit weer anders, net als bij een vario.
Ding is op en rond het erf wel een super apparaat!