Illustratie van:

New Holland TL 90 A - Olielekkage bij scharnierpunt hefarm

Mijn New Holland TL80A heeft sinds kort een olielekkage bij de scharnierpunt van de hefarm aan de rechterzijde, onder de trekker. Kan iemand aangeven of dit eenvoud te verhelpen is vanaf de buitenkant? Of moet de achterbrug hiervoor open?

Verder zie ik aan die zijde, vlak onder het scharnierpunt een kunststof dop zitten. Waar dient die voor, of wat zit hier achter? Ik heb deze er (nog) niet uitgehaald.
Alle tips en hulp is welkom.

Pieter

Deel dit topic

Bijlages

(klik om te vergroten)

Vanuit de achterzijde

(klik om te vergroten)

Vanuit de voorkant/onderkant

Reacties

nhmonteur
Die plastic dop heeft verder geen functie.
De lekkage is te verhelpen door de keerringen te vervangen van de hefas.
Hiervoor zul je eerst de achterbrug olie af moeten tappen.
Daarna haal je de brug waar de as in zit er onder uit.
Nu zul je met een lang stuk as de 2 einden eruit moeten slaan. Dit zijn 2 bussen waar de keerring en een lager in zit.
Als deze bus eruit is, kun je de keerring en het lagertje vervangen.
Daarna sla je de bussen weer in de brug met een beetje kit er tussen.
Dan maak je de brug goed schoon van kitresten en ook de achterbrug.
Draai de stop uit de brug draaien Zo kan je dan zien tijdens het monteren van de brug dat de hevel goed in het draaibare asje valt.
Dan alle bouten weer vast en olie erin.

Kijk wel goed of de as zelf niet is ingelopen. Anders dien je die ook te vervangen.

Succes
Welgerap52
@nhmonteur ik heb het ook een x gedaan , maar ik dacht dat de brug er toen niet onderuit geweest was!
Kwootje
@nhmonteur: bedankt voor je uitgebreide beschrijving. Alleen de zin "Draai de stop uit de brug draaien" snap ik niet denk ik.
Moet ik een bepaalde stop uit de brug draaien zodat ik binnenin kan zien dat de hevel in het asje valt ??

Pieter
nhmonteur
@Kwootje op de eerste foto zie je helemaal links een stop zitten. Als je deze eruit draait dan kan je inderdaad zien of de hevel weer goed in het asje valt.
Maar zoals @HGJR68 @Welgerap52 ook zeggen hoeft de brug en niet perse onderuit.
HGJR68
Als je de brug er onderuit haal zal de stang van de diepteregeling ook los gaan, en met het monteren zou je door de stop naar binnen kunnen kijken bedoelt NH monteur denk ik.
Maar ik heb er heel wat vervangen maar heb nog nooit de brug eronderuit gehaald. Als je een binnen poelietrekker heb hoef de brug hoeft er niet onderuit, olie aftappen de as zover terug halen dat je de poelietrekker kun monteren en dan de bus eruit trekken. Let er ook op dat de bussen niet ingeslagen zijn in het huis (kan ook lekken)anders moet je deze ook vervangen en evt met loctite vastzetten. Andere kant dezelfde handeling. Zorg ook dat je de hefarmen tegen de brug monteer met de vulring aan de buitenkant. (is minimale beweging van de buigas)

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de New Holland TL 90 A en hebben de trefwoorden olie en lekkage geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
5
DEELNEMERS
4
WEERGAVES
0
TREFWOORDEN