Illustratie van:

Fordson Major - elektrisch schema

Hoi hoi,

Ik ben nu bezig om mijn bedrading opnieuw te maken. Begin helemaal opnieuw met nieuwe draden en krimpkous.

Ik heb mijn bedrading bekeken en vergeleken met het schema van de werkplaatshandleiding maar er klopt niks van. Sommige draden wel maar de meeste niet.

Mijn acuu was wel aangesloten met de min op het chassis en de plus naar het startrelais.

Kan dit er mee te maken hebben dat de bedrading niet klopt met de handleiding.

Hoe hebben jullie het gedaan met de bedrading ( welk schema en hoe de accu aangesloten.

kan ik zien of mijn dynamo en startmoter zijn aangepast voor negatieve ground??

Deel dit topic

Reacties

old man jose
Ik heb een werk plaats handboek op cd, daar staat een schema op stuur even een pb met je tel nr en/of je adres.
Dat kun je zo weer omdraaien en de dynamo even ompolen, dan is het weer origineel.
Originele draadbomen in Engeland 50 pond
Tom VB
Kijk, ook weer gerogggeld.
Fordson Major 53
Hoi Jos,

Handboek heb ik al van je een jaar geleden gekregen. Nog bedankt heb het al vaak gebruikt.

Ik vind het niet erg dat de accu anders is aangesloten dan in het handboek.

Moet ik iets aanpassen in het schema als mijn accu anders is aangesloten??

Of kan ik het schema zo aanhouden en namaken als in het handboek en dan de accu met de min aan het chassis? Het heeft zo altijs goed gewerkt maar ik vind mijn bedrading zo raar in elkaar zitten op de trekker
old man jose
Dan hoef je in principe niets aan te passen.
Maak gebruik van zoveel mogelijk kleuren en evt nummertjes er zijn bij MAN vracht auto bedrijven deze nummers te koop die kan je om de draad schuiven en krimpen dan heb je meer mogelijkheden om aan te sluiten.
Fordson Major 53
Ik heb net op een bestaand schema effe aangetekend hoe mijn bedrading loopt maar er klopt geen hout van. Zoals het nu aangesloten zit kan de accu niet geladen worden. Dat verklaart ook waarom deze altijd leeg was 😄

Ik maak mijn schema net zo als in het schema van het handboek en sluit de accu weer net zo als vroeger weer met de plus op het chassis aan. Dan moet het goedkomen denk ik zo
+1
old man jose
Hier staat hoe je moet flashen:
circuitsonline.net/forum/view/…
Dit is dus ompolen
Fordson Major 53
Ik heb ergens anders gelezen dat het niet uitmaakt voor de startmotor hoe die wordt aangesloten. hij draait altijd goed.

Ik sluit het aan zoals in het schema in het handboek en kijk wel wat er gebeurd.

Ik moet hoogstens 2 draden omdraaien op de regelaar als het niet werkt.
old man jose
Alleen even flashen klaaro.
Endan moet de min pool naar de slenoid en door naar de starter. Plus aan massa klaaaaro
Fordson Major 53
Ik heb gister nog effe wat aan de dynamo gemeten.

ALs ik de twee aansluiten met elkaar verbind en dan tussen het chassis en deze2 meet dan meet ik als ik een slinger geef aan de dynamo een positieve spanning tegenover het chassis.

Ik neem aan dat dan de dynamo goed gepoold is om de accu met de min aan het chassis aan te sluiten??
auw fordje
Beste fordson major 53,

is het bij jou allemaal gelukt met de bedrading?
ik ga binnenkort ook beginnen met een nieuwe kabelboom.

Heb je nog tips, waar ik rekening mee moet houden?

gr,
auw fordje
Beste fordson major 53,

is het bij jou allemaal gelukt met de bedrading?
ik ga binnenkort ook beginnen met een nieuwe kabelboom.

Heb je nog tips, waar ik rekening mee moet houden?

gr,

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fordson Major ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
12
DEELNEMERS
5
WEERGAVES
28