Ik ben bezig om de steekaskeeringen van de mijn dexta te vervangen. Mijn vraag is hoe krijg ik de buitenste (vet)keeringen eruit? Er zit namelijk een krimpring op die het lager op plaats houd. ik heb geprobeerd deze krimp ring eraf te krijgen dmv van warmstoken. dit is echter niet gelukt. heeft iemand hier ervaring mee of heeft iemand tips?
Bvd. Jeroen
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Fordson Super Dexta ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
dit is een hele klus, soms gaat dat goed, maar dat gaat soms ook anders, je moet je steekasgeheel omdraaien (kant van de differentieel onderaan zogezegd), en met gans het geheel op een stevige ijzeren blok slaan.
ja dat heb ik geprobeerd maar is niet gelukt, denk dat het tegen gaat vallen...
Je maakt een stevige houder/mal zodat je het geheel onder de pers kan plaatsen. Je zet dan het hele spel onder druk 20 a 30 ton. (soms nog meer !) Dan begin je de krimpring rondom goed op te warmen. Zodra je een slag hoort pomp je de druk terug bij enz.. en klaar is kees. Doe het voorzichtig en met je volle aandacht/verstand. De ring kan hergebruikt als je dit zo doet.