Ford 8210 - Waar Drukloos retrour maken

Ik wil graag een drukloos retour maken op me ford 8210 gen II. Kan iemand mij vertellen hoe dit het makkelijkst kan.
Jaccoford5000

Bijlages

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

Reacties

+1
fordt5110
tractorfan.nl/picture/1330481/… zo heb ik het gemaakt, op de pijp van de vuldop zit nog een bout, die eruit gehaald en een passende verloop tussen dat draad van die bout en het ventiel van de drukloos retour
JeffreyJD
@fordt5110 daar zit die af fabriek ook op
fordt5110
@JeffreyJD ohh zou kunnen, maar bij ons zat hij er niet op
Jaccoford5000
@fordt5110 waar zat die bij jullie?
fordt5110
@Jaccoford5000 er zat er geen ééntje op, en die heb ik er op gemaakt op de bovenstaande manier
+1
valmet6400power
@fordt5110
Voor de mensen die niet willen klikken:
Jaccoford5000
Bij mij zit er een vuldop alleen een stuk lager zeg maar echt een dop in de brug en daar zit geen schroefdraad in of aan
sassinga
@Jaccoford5000 Jij hebt waarschijnlijk een 1985 of 86 model. bovenstaande foto is van een later serie II model. Wij hadden ook een model 86 zoals jij beschrijft en bij ons 87 model was bovenstaand van toepassing
Jaccoford5000
@sassinga en hoe hebben jullie dit opgelost?
jeet
@Jaccoford5000 ik heb bij de 7610 achter de diesel tank links zit een ronde deksel daar gaatje ingeboord moer erop gelast nippel er in slang naar en een koppeling aan de slang gemaakt werkte altijd prima
sassinga
@Jaccoford5000 Wij hadden ze met 4 ventielen en bij het 86 model deden we drukloos in de bovenste aansluiting van een niet gebruikt ventiel waarvan we de handel dan helemaal naar voren deden. Op de zweef stand.
dennisbouter
@sassinga is nog niet zo'n gek idee maar dan moet je wel ventielen over hebben, en ik vraag me af of je dan toch voor bepaalde machines niet te veel druk opbouw door het ventiel
sassinga
@dennisbouter Dat was in 1986 nog niet het geval.
+1
dennisbouter
@sassinga nee maar het is nu 2020 en wat er nu achter moet verteld het verhaal niet
jeet
@sassinga dat deden wij eerst ook met de krone persen iedere keer storing en bij de 7810 geen last
sassinga
@jeet Met de pers moest waarschijnlijk ook veel meer olie verplaatst worden.
+1
jeet
@sassinga ja vooral van met net binden
+1
john deere 7810
Probeer je retour zo laag mogelijk aan te sluiten. hierdoor heb je de minste schuimvorming in de olie wat je levensduur van de oliepomp aanzienderlijk verlengt.
Jaccoford5000
Bedankt voor de reacties ik heb 6 ventielen dus ga proberen er 1 op zweefstand te zetten
NH-Ford
@Jaccoford5000 bij een simpele machine met een ventielenblokje geen probleem, maar kun je hem net zo goed in zelfde ventiel doen als je pers.
Maar zal dit nooit doen als het een lekleiding van hydromotor betreft, gaat geheid een keer goed fout.
Jaccoford5000
@NH-Ford het is voor een schuitemaker rapide 100 dus moet best veel retour. Maar dus die inbus eruit, doorboren en een nippel erop lassen zou moeten kunnnen? En weet jij toevallig die inbus maat?
+1
richard-leenders
'maken op me ford 8210'.. me ook 😁
NH-Ford
Zo'n mooie vuldop als hier al is langsgekomen heb je niet. Al werkt dat ook niet altijd, bij veel olie die retour komt wordt de orginele vuldop eruit gedrukt, heb je een leuk fonteintje.

Mooiste is hem ergens onder het olieniveau de achterbrug in te brengen.
Zelf heb ik de banjobout van retour vanaf de ventielen doorgeboord en een nippel op gesoldeerd, en daar je slang op voor retour.

(klik om te vergroten)

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Ford 8210 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!