Hallo,
Ik zal in dit topic fotos en vragen plaatsen met betrekking tot de Fendt 102s waar ik op dit moment mee bezig ben.
Ik zoek nog de volgende onderdelen:
=> Vloeistofkopperling + as?
Oude is helaas beschadigd(aluminium behuizing kapot) en zal vernieuwd moeten worden. Ook heeft het middelste deel van de koppeling redelijk wat speling op de as.
Wie heeft hier ervaring mee of weet waar ik hiermee naar toe kan?
Gegevens: VTK332TD
=> Tandkrans + tandwiel startmotor
1 tand is half afgebroken van de tandkrans. Nooit iets van gemerkt tijdens het starten maar kan het moeilijk zo laten zitten. Iemand ideen waar deze krans te krijgen en hoe moeilijk is het om deze zelf warm te stoken en erom heen te tikken?
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Fendt 102 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
Ik tag jullie hier even omdat jullie mij vaker geholpen hebben, hoop dat je het niet storend vindt
Ik zie dat je in Limburg woont ; Hier in het noorden zou ik eventueel wel adresjes weten van mensen die wel deze typen gesloopt hebben .
Maar in Someren zat ook altijd een sloper , die met Fendt onderdelen adverteerde , ik meende een zekere Leenders .
Eventueel zijn voor vloeistofkoppelingen wel reparatie sets te krijgen van het gedeelte met die spiebanen ( o,a. bij Histoparts )
Het asje zou ik laten zitten , of de spiebanen moeten al zo dun zijn , dat ze bijna weg zijn , maar ze zitten immers ook al zo.n 45 jaar . Bij monteren goed invetten , en ze zitten nog 45 jaar . !?
Een losse starterkrans is nog wel te krijgen denk ik ; maar als je toch slopers of iemand is die onderdelen heeft van een sloper , kun je beter een compleet vliegwiel kopen denk ik ; zelfde geld voor een startmotor denk ik .
Hier een topic over hoe ik het opgelost heb.
Misschien heb je er wat aan.
Staat wel op marktplaats
Deze bedoel ik
Kapotte starterkrans zou ik wel iets willen weten waarom het gebeurt is...
En waar de afgebroken tand is
HOP heeft onlangs nog een 103 gesloopt ; dus heeft denk ik wel de onderdelen die @marc102
zoekt
(Staan ook marktplaats bij Fendt onderdelen )
Andere vloeistofkoppeling gekocht, starterkrans laat ik zitten denk ik.
Tractor al verder gedemonteerd, rij koppelingsplaat en druklager worden vervangen.
(klik om te vergroten)
Die van het steunlager , of in het bakhuis achter het lamellen pakket ?
Hieronder een foto met de oude koppelingsplaat.
Het is dat ik zelf geen draaibank heb anders had ik zelf wel iets gemaakt.
(klik om te vergroten)
Wat je ook kunt doen iemand die een hout-draaibakje heeft ; een "price - as" op maat te laten maken . (goedkoper te maken dan uit staal of aluminium )
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
Hij staat alweer in elkaar, alles lijkt te werken en hij lekt (nog) niet
Nu heb ik nog 2 vragen
1 Het lijkt iets lastiger te zijn om van de 6 naar de s te schakelen. De ene keer lukt het perfect, de andere keer lukt het niet zonder te kraken. Nu is dit altijd al lastig geweest en de nieuwe koppeling lijkt goed vrij te schakelen dus daar kan het niet aan liggen. (in versnelling en koppeling in met vol gas rolt hij niet van zijn plaats). Iemand suggesties?
2 Ik wil een keer een kieper kopen voor achter deze tractor. Echter heeft deze enkel een verstelbare boventrekhaak(zal een foto plaatsen). Nu zie ik op shows bij iets latere 100 serie fendts dat 2 verticale gatenbalken hebben welke je als boven en onder trekhaak kunt gebruiken. Zou deze ook op mijn tractor passen? Heeft iemand een dergelijke systeem zodat ik wat maten kan vergelijken? Fotos zijn ook fijn.
Alvast bedankt!
(klik om te vergroten)
Wat dat schakelen betreft ; heb ik precies dezelfde ervaringen .
De ene keer pikt ie zo in de S , de andere keer gaat het gewoon niet , zodat ik maar weer even naar 6 ga . Wel is het zo ; hoe sneller je probeert te schakelen , des te beter .
Wat trekhaak betreft , ik heb ze hier allebei staan , Ombouw van oud naar nieuw is niet even simpel volgens mij , de nieuwere achterbrug is anders , ook mis je de dikke boutgaten onder .
Zelf heb ik ook wel eens gedacht wat de opties zijn , zelf heb ik onder een eenvoudig trekhaakje gemaakt voor de hooipers .
Voor een kipper moet je toch iets stevigs hebben . Wel heb ik eens een zelbouw trekhaak gezien die zat aan de 4 (8) bouten van de heflatten aan de achterbrug ; stalen platen waar weer pennen op waren gemaakt voor de heflatten , aan die platen was een een trekbek gemaakt .
Trouwens de nieuwe type trekbek is ook breder tussen de gatenrails (18 cm en de oude 14,5 )
Moet je om er handig in te worden bij zo rustig mogelijk toerntal doen dus niet door trekken
Het beste is de pook weer helemaal strak maken ofwel deksel van de bak af halen de hele pook demoteren dan een nieuwe dekseltje met kunstof scharnierbol er in of de bol en pook zonder stofdekseltje weer monteren en dan met kleine tikjes het dekseltje weer strak op de bol tikken zodat de speling weg is
Daarna alles terug plaatsen
Dan zal de pook vanzelf altijd voor de S staan en kun je met schakelen door alleen ligt vanachter tegen de pook te drukken van uit 6 vanzelf doorschakelen sucses