Is er hier iemand die ervaring heeft met het demonteren van de spatborden en dus ook de vloerplaat, aangezien deze aan elkaar hangen.
Op wat moet ik zoal letten en wat moet er allemaal losgemaakt worden??
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Fendt 309 LSA ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Edit: sorry had niet naar de link gekeken dus achterspatborden
en liefst op een manier waarmee alles nog goed terug is te monteren...
als je naar de lees meer link had gekeken had je gezien dat cabine er al af is, en eens hoe je weet hoe het moet kan je cabine in 1 of 2uur wel afnemen
Normaal gesproken is de kabine een geheel met de spatborden ; dus de 4 rubber blokken losmaken waarmee de cabinevloer mee vast zit op de transmissie ; dan kan alles er af (takelen denk ik )
Ik heb er geen ervaring mee ; maar het zijn denk ik geen "losse " spatborden zoals bv bij de 100 S serie .
neej is helemaal anders dan 100serie, dashbord en al hangt er ook aan
Maar de boven-bouwvan de kabine ; hoe is die verwijdert ? Afgeslepen ? of was het een zg "tropen " export-trekker ?
En ja de rest ; zul je toch alles moeten loshalen denk ik ; of losslijpen en later met opgelaste strippen bv weer monteren .
cabine zat er gewoon met enkele bouten op met overal een rubber tussen
Aha ; wist ik niet ; ik heb voor mijn hobby alleen maar 100 serie Fends ( 103 en een 106 )
van een 100 serie heb ik het ook al eens gedaan, is nog allemaal veel simpeler opgebouwd
Maar dij de LS ( fabrieks -kabine ) zitten dacht ik de spatborden ook aan de kabine ?
Wel eerst de spatbord binnenbekleding verwijderen en elektronische hef bedieningspaneel los maken.
Soms zit er in de rechter C-stijl nog bedrading omhoog. Dit geld ook voor de A-stijlen. De aansluiting tussen cabine en platform, ter hoogte van de deuren, is met siliconenkit.
De gaten voor de zwaailamp bevestiging, zijn de beste hijs punten.
zeer goede uitleg alleen cabine is er al af , het is voor de spatborden en al de rest er af te nemen
maar ga er van uit dat jij me ook wel kan uitleggen hoe dit moet gedemonteerd worden ??
Maar het platform gaat als volgt:
-Accu -pool los
-Stekkers kabelboom los maken voorop dashbord (achter zwart dekseltje rechtsvoor).
-steuntje voor as gashevel los (links voor)
-gasstang kogelkopje losmaken (l.v.)
-kachelslangen losmaken (koelvlst. aftappen of slangen dichtknijpen)(l.v.).
-Orbitrol los van stuuras (4 moeren)
-Koppelingnemercilinder los maken van bakhuis (2x M8) en aan slang laten hangen (r.v. onder cabine).
-stangetjes van hydr.ventielen losmaken
-versnellingspoken in cabine verwijderen (onder rubber)
-4 remslangen losmaken van leiding (achter onder platform frame)
-Kogelkopje EW/DW stangetje (r.a.) losmaken.
-Handrem hendel los nemen in cabine (onder rubber).
-Cabine bevestiging losmaken. Voor l r onder cabinemat tegen houden. Achter de 4 horizontale M12 bouten verwijderen.
-Als hijspunten zou ik de voorste gaten (op het spatbord) nemen van de cabine bevestiging.
-Cabine kleine 10 cm oplichten en dan rechts onder (achter het trapje) het kogelkopje van de LMS schakelstang splitsen.
-Vervolgens verder controleren of alles goed los is en verder uitheffen.
Dit was het naar ik meen uit mijn hoofd. Neem me niet kwalijk als ik iets over het hoofd gezien heb, maar niet alle uitvoeringen zijn gelijk. Het moet echter aardig kloppen voor de jouwe.
Succes!
zo hier kan ik al weer heel wat mee verder, zal het deze week of volgende week eens proberen
en waar zit die -pool van de accu ??
Deze informatie zou een beetje monteur moeten weten...
jah dat wist ik ook wel, maar bedoel waar de -pool ergens bevestigd is aan het platform, heb hem namelijk nog niet zien zitten
denk dat vader niet zo blij zou zijn dan als ik hem gevonden heb
dat denk ik ook, want denk dat ik het me heel erg zou beklagen als ik ook maar 1 iets vergeet
moet niet perse de kabel zijn dat je vergeet, remleidingkje ofzo
en zie net dat je op kapaza je rommel aan het verpatsen bent
Haha nee, want als t geen goede meer zijn dan verkoop ik ze niet zoals de 3S toen .