Illustratie van:

Ford 2000 - Spuitwerk Ford 2000

Ik ben bezig met mijn Ford 2000 aan het opfrissen.
Maar ik heb toch enkele vragen en bedenkingen bij het spuitwerk.
De beste methode is denk ik met een compressor?
Hoe krijg je een harde, slijtvaste en blinke eindlaag op het koetswerk? Hoe gaan jullie te werk?

Het filmpje hieronder zag ik zelf op TF, een zeer mooi voorbeeld hoe het moet denk ik:

tractorfan.nl/movie/11997/

Bedankt!

Deel dit topic

Reacties

Jochem Verbeek
Eerst schuren, zo fijn mogelijk. zien dat alles mooi vlak is, dan de grondverf erop, er is met een heel fijn schuurpapier over dat het mooi glad is en dan de lak erop. Hoe fijner je schuurt hoe harder dat hij normaal gezien gaat blinken.
nhmonteur
@ ford 2000 super,

Ik ben zelf ook bezig met het opknappen van een trekker.
Deze heb ik ook zelf gespoten en dat heb ik alsvolgt gedaan.
De trekker zelf heb ik eerst grondig geschuurd met een slijptol met een roterende staalborstel erop.
Daarna alles goed ontvet met goede ontvetter zoals thinner.
Vervolgens met compressor en verfspuit 2 keer een grondverf erop gespoten.
En daarna 2 keer de kleur erop gespoten, die ik verdunt heb met thinner. wil je dat de verf zeer slijtvast word dan kan je er harder aan toevoegen waardoor de verf extra hard word.
Het plaatwerk heb ik goed geschuurd en kleine deukjes met plamuur weg gewerkt.
Ook deze goed ontvet en 2 keer in de grondverf gezet, daarna ook 2 keer in kleur gespoten.
Op mijn profiel staan een aantal foto's over het spuitwerk.
Maar ik zal je zeker aanraden om het met een compressor te spuiten en er harder aan toe te voegen.
succes ermee.
lindehydrocart30
Het plaatwerk schuren, of laten stralen.
alle overbodige gaatjes dichtlassen, en de kleine deukjes ( als die er inzitten?) plamuren 😃 dan alles goed schuren, en 2 lagen grondverf erop. daarna de echte lak erop 😄
sprokkel hout
Zorgen dat je kaal materiaal hebt dus blank ijzer deukjes enz eerst primer aanbrengen dan fijn schuren plamuur weer fijn schuren,grondlak(als het nodig is 2 lagen) en altijd ontvetten met thinner na iedere bewerking 2 keer lak laag en dan 2 maal blanke lak daar gaat het uit eindelijk van glimmen
FORD_2000_SUPER
Allemaal bedankt voor jullie reactie.
Zit nu aan de laatste demonteerfase, het schuren kan bijna beginnen!

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Ford 2000 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
6
DEELNEMERS
6
WEERGAVES
0