Ik ben bezig met mijn Ford 2000 aan het opfrissen.
Maar ik heb toch enkele vragen en bedenkingen bij het spuitwerk.
De beste methode is denk ik met een compressor?
Hoe krijg je een harde, slijtvaste en blinke eindlaag op het koetswerk? Hoe gaan jullie te werk?
Het filmpje hieronder zag ik zelf op TF, een zeer mooi voorbeeld hoe het moet denk ik:
tractorfan.nl/movie/11997/
Bedankt!
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Ford 2000 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Ik ben zelf ook bezig met het opknappen van een trekker.
Deze heb ik ook zelf gespoten en dat heb ik alsvolgt gedaan.
De trekker zelf heb ik eerst grondig geschuurd met een slijptol met een roterende staalborstel erop.
Daarna alles goed ontvet met goede ontvetter zoals thinner.
Vervolgens met compressor en verfspuit 2 keer een grondverf erop gespoten.
En daarna 2 keer de kleur erop gespoten, die ik verdunt heb met thinner. wil je dat de verf zeer slijtvast word dan kan je er harder aan toevoegen waardoor de verf extra hard word.
Het plaatwerk heb ik goed geschuurd en kleine deukjes met plamuur weg gewerkt.
Ook deze goed ontvet en 2 keer in de grondverf gezet, daarna ook 2 keer in kleur gespoten.
Op mijn profiel staan een aantal foto's over het spuitwerk.
Maar ik zal je zeker aanraden om het met een compressor te spuiten en er harder aan toe te voegen.
succes ermee.
alle overbodige gaatjes dichtlassen, en de kleine deukjes ( als die er inzitten?) plamuren
Zit nu aan de laatste demonteerfase, het schuren kan bijna beginnen!