Hallo mede TF-ers
Wij hebben op m'n werk een 309Ci, nu zit daar geen omkeer op aan 't stuur, maar nog gewoon aan de versnellingspook met R. Nu kon je eerder altijd als de trekker nog wat doorliep, hem direct in de achteruit drukken, alleen dat gaat nu niet meer. Als je 'm nu eerder in de achteruit zet begin hij heel erg te kraken, je moet eerst helemaal stilstaan. Jullie enig idee wat dit is?
Gr. Tom!
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Heeft nog nooit gegaan vooruit achteruit.
Andersom gaat wel maar doe het rustig aan.
Weet wel dat bij een versleten koppeling de trekkers erg zwaar schakelen, zeker hoog in toeren als je van rijrichting wilt veranderen.
Was soms zo erg dat we de voermengwagen uit moesten zetten, trekker stationair laten lopen dat we weer achteruit konden
Hoeveel uur heeft die trekker ongeveer gelopen?
1.800 uur en dan de versnellingsbak al gesloopt? Jouw baas mag de reparatiekosten wel van jouw en je collega's hun loon inhouden.
en onze 307 heeft 15000 uur. en ook nog primaa
300C en Ci is een drama wat betreft koppelingen.
Zijn er hier 4 nieuwe ingekomen in 5000uur.
Wou vanaf de eerste dag al voor geen meter schakelen, is bij de 250uren beurt al doormidden geweest. Daar heb je als gebruiker niet zoveel invloed op dat je in 1000uur een koppeling aan stront kunt trappen.
Trekkers staan erom bekend, heb het al van meerdere TF leden gehoord. De eerste 300C met mechanische hef etc. is ook nog geen jaar in productie geweest. Is nog even een verzwaarde versie geweest en toen kwam gelukkig snel de 300vario.
Die 300serie moest een budgetserie voor stellen, heeft eerst Fendt, en later ons een hoop geld gekost. Het is dat de 412 zo goed beviel, anders was de stap naar ander merk niet zo heel moeilijk geweest.
Mooi van de bak maar je toetsenbord wordt wel minder
ʎɐqǝ uo pɹɐoqʎǝʞ ɐ ʎnq ı ǝɯıʇ ʇsɐן ǝɥʇ sı sıɥʇ
Dat de rij-koppeling van de 300c niet het sterkste punt is van die serie hoor je idd vaker, toch ben ik van mening dat je als gebruiker daar zeker invloed op hebt. Onze 309c heeft inmiddels 9000uur en zit 'pas'de tweede koppeling in. Ook bij ons staat die voor de voermengwagen.
Hebben ook gaten geboord ergens in voor extra koeling, hielp ook vrij weinig.
Stond ook op de kuil met grasvork, is ook wel vrij veel koppelen. Wordt er nooit beter van, zou daardoor een paar honderd uur minder mee kunnen gaan. Maar een levensduur van 1000uur is gewoonweg veelste weinig.
De koppeling kan invloed hebben, maar als de bak nu kraakt is, drijft de meeste voering van de synchro wel in de olie..