Ik moet op een volvo 810 een andere alternator plaatsen, aangezien de originele niet te reviseren was is er een nieuwe meegegeven. Nu is het probleem dat de aansluitingen op de nieuwe alternator anders zijn dan op de oude...
Op de oude heb ik de aansluitingen
-DF
-D-
En nog 2 aansluitingen zonder letter bij
Op de nieuwe heb ik de aansluitingen
-Bat
-R
-F
En een gat met draad in zonder letter bij
Nu dacht ik dat er 1 van de 2 ongeletterde aansluitingen op de oude alternator de B+ is dus de - Bat aansluiting op de nieuwe. En de D- op de oude aangesloten moet worden op het ongeletterd gat met schroefdraad...
Maar dan heb ik nog 2 draden over die waarschijnlijk op de R en F aansluiting moeten van de nieuwe, maar weet iemand welke draad waarop moet?
Volvo BM 810 - Hoe de alternator aansluiten
Deel dit topic
Bijlages
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Volvo BM 810 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Heb wel een schema gezien dat R en F naar een losse regelaar gaan
Op de nieuw heb je dan aansluitingen:
DF is bekrachtiging van de rotor en zou overeen moeten komen met je nieuwe F (Alternator Field) aansluiting. Bat spreekt voor zich zelf denk ik. Gat met draad lijkt me inderdaad massa en de R aansluiting staat voor Relay, dus deze gaat naar je relais voor het lampje van de spanning als ik het goed heb.
Kortom:
DF --> F
D- --> gat met draad in
B+ --> Batterij
D+ --> R
Aangezien je bij beide een F aansluiting hebt, lijkt het mij dat beide geen ingebouwde regelaar hebben.
Als je de draden volgt , kom je dan niet bij een los opgebouwde regelaar ?
Is de nieuwe een Delco ?
sluiten ; een interne regelaar moet de F (veld stroom ) regelen , afhankelijk van de accuspanning dus.
Laat wel effe horen , als het weer goed is , met het bijladen dus ( zo rond de 14 volt dus )
ab-marineservice.com/hoe-moet-ik-een-boot-dynamo-a…
cq oplossing vragen ?