Illustratie van:

Mc-Cormick D 439 - aanhaalkoppel krukaslagerkappen

Hoy liefhebbers, ik ben de motor van mijn Mc cormick D432 aan het reviseren. Ik ben er ondertussen achtergekomen dat er een motorblok van een D439 in zit. Er zijn grotere cilinderbussen gemonteerd.....
Graag had ik duidelijkheid over het aanhaalkoppel van de krukaslagers. in het werkplaatshandboek kan ik volgende info vinden:
- gewone bouten:
1ste stap = 4-5 mkg
2de stap = 12 mkg
- rekbouten:
1ste stap = 4 mkg
2de stap = 9,5 mkg
De vraag iis nu, welke bouten zijn er gemonteerd in mijn motorblok en welk aanhaalkoppel hanteer ik dan.
Ik heb de krukas laten slijpen tot de grootste overmaat en heb hiervoor de juiste lagerschalen.
ik hoop snel een antwoord te bekomen.
Alvast bedankt!

Deel dit topic

Reacties

Klein Rot
@Wim72

Van de rekbouten is de diameter na de schroefdraad tot onder de kop kleiner. Ik weet niet of gebruikte rekbouten opnieuw mogen worden gemonteerd, bij sommige motoren moet je ze vernieuwen.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Mc-Cormick D 439 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
1
DEELNEMERS
1
WEERGAVES
0