Hallo,
ik heb een probleem met mijn remmen van mijn 1455xl.
Als ik de remmen apart bedien gaat de rechter rem goed , maar de linker rem kan ik helemaal tot onder intrappen eer hij pas goed begint te remmen. Als ik dan de 2 remmen gelijk intrap kan ik de pedalen ook tot onder induwen en dan remt het rechter achter wiel goed en de linker maar een heel klein beetje.
En ook heb ik het gevoel dat ik de pedalen kan blijven induwen , net alsof de olie ergens weg loopt uit de remcilinders, maar het olie peil in mijn rempot zakt niet...
Ik denk dat ik ga beginnen met de linker rem terug bij te regeln achteraan in de achteras , maar kan iemand mij vertellen waar en hoe ik dat moet doen ?
alvast bedankt
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Case International 1455 XL ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
remmen kun je niet stellen dat gebeurt automatisch.
remmen van een 1455 vijn niet het sterkste punt, ik denk dat ze versleten zijn en dat de remcilinder (inwendig) uit elkaar gedrukt is en lekt in de achteras.
is trouwens wel handig.... eerst de trekker spuiten en dan pas repareren hahaha (beschadigd ie weer)
Als je nu eerst het topic leest, daar staat nl dat het olie reservoir vol blijft zonder bijvullen.
Of je schrijft niets, altijd leuk.
begin je nu WEER te zeiken?
ga ff lekker thuis de boel dwars zitten en niet hier.
jij doet ook vaak zat of je het zo goed weet terwijl er ook vaak zat niks klopt van jou reacties en opmerkingen.
nou echt degelijk zijn ze niet, maar inderdaad als de wagen niet lekker meeremt dan gaan ze extra hard achteruit.
Waar kwam de lucht vandaan en zal de lucht nu wegblijven???
had iets geschreve wat hij al int topic had geschreve dus had ik het weggedaan
Heb jaren lang met een 1455 en een 22 ton's veenhuis kipper getoerd, eigenlijk probleemloos, het enigste was dat de remmen één keer per jaar vervangen werden.
Was je hier te laat mee, dan kon het maar zo zijn dat je in één keer geen remmen meer had.
Zoiets gebeurde altijd bij een stoplicht of spoorwegovergang op het moment dat de bomen dicht waren.
Dan was het de keuse, of op de motor afremmen,(maar dan met iets meer geweld dan normaal) of gasgeven, en voor de trein langs tussen de bomen door.
Je wist dat op het moment dat de lampen begonnen te knipperen, je nog 25 seconden had, na 12 seconden gaan de bomen dicht, en dan duurt het nog 8 sec voor de trein er is.
Het is bij mij, (en bij collega's) wel eens net goed gegaan.
Wij vroegen altijd aan de baas voor een controle van de remmen, maar het enigste wat voor hem telde was: productie, productie.