Een vraag over olie in de F17. bij een mechanisatiebedrijf zeiden ze dat je in de moter en versnellingsbak en achterbrug overal wel gewoon 15w40 in kunt doen, want die oude trekkers maken toch niet veel uren en worden ook niet heel zwaar belast.
in de hef heb ik 10w40 ingedaan.
er wordt veel advies gegeven over olie maar iedereen heeft weer een ander verhaal, wat is nu wel goed en wat niet???
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Fendt Dieselross ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Mocht je er niet achter komen welke vicositeit erin hoort dan gewoon naar de plaatselijke LMB versnellingsbakolie halen. Dan geven ze je vast geen 15W40
kramp.com/shop/action/…
SAE 30 is beter geschikt volgens de geleerden dan 15w40
zie motor: tractorfan.nl/topic/11048/
zie versnellingbak:tractorfan.nl/topic/13222/
de olie die in die werkplaatshandboeken staat is ook van bijna 60 jaar geleden en tegenwoordig is de olie toch heel anders dan vroeger.
maar wat is het verschil tussen versnellingbak olie en achterbrug olie bij die oude trekkers?
en de versnellingsbak olie die rf-hanomagr19 zegt zit ook in mijn fendt en is een goede olie!
Je moet alleen niet te moeilijk doen want zo heel precies komt het nou ook weer niet (wel een beetje natuurlijk ). In de motor doe je 15w40, voor de versnellingsbak 80w90. Wanneer de hef en achterbrug 1 cormpartiment zijn doe 10w40 op de achterbrug, als dit niet het geval is gewoon net als de versnellingsbak 80w90.
Volgens mij klopt dit aardig, als de Fendt kenners er anders over denken hoor je het wel. Maar volgens mij kan je hier niks mee overkomen