John Deere 7530 Premium - bevesteging trekhaak gescheurd en gebarsten (achterbrug)

Deze ochtend heb ik gemerkt dat onze 7530 die voor het beco tridem haakarm hangt onderaan de bouten waarmee het frame waar de trekhaak in schuift dat daar in het gedeelte van de achterbrug volledig gescheurd en gebarsten is geen verklaring voor al denken we dat het combi is van topdruk en de krap in hoek gereden door onze brokke piloot...
heeft er iemand ervaring ,tips of oplossing voor het versterken van de montering ?

Lees meer »

afbrekerke

Reacties

Uh je wilt met een paar tips via internet dit ff maken??, iemand die dit kan maken die weet zelf wel wat ie moet doen...
ErDee
1 hebben jullie geen vaste zware zelfgemaakt(dealer) ondertrekhaak.
2 is ook een beetje zwaar voor zo`n trekker en dat schuifsysteem, dus zie punt 1.
En het gescheurde is gietijzer, dit kun je nooit steviger lassen dan dat het is geweest...
afbrekerke
Wat ik vraag is de mening van een proffesioneel iemand die er al in contact is geweest,of heeft voor gehad er zijn hier mannen genoeg die in een mechanisatie ebdrijf werken of met zware combi's rond rijden die me wel zouden kunnen helpen
En die proffesioneel iemand wil je hier op internet gaan vinden?

Echte belgen...
afbrekerke
@erDee met de trekhaak is niets mis mee hoor het probleem bevindt zich net er achter .
1046
Afbrekerke , is dat een andere naam voor brokkepiloot???????????
afbrekerke
Lap het begint een 15 jarige gaat zich moeien kijk het is heel simpel ergens zullen er wel mannen zijn die dat ook hebben voor gehad of gezien hebben en die kunnen misch helpen , natuurlijk kan ik nieuw stuk bestellen effe 3.000 euro kwijt en het gebeurt toch weer opnieuw .
afbrekerke
@1046 neen ik werk in da afbraak van huizen enzo ben niet de chauffeur van die trekker ........
@afbrekerke Ik denk wel dat de trekhaak het probleem is. Dit frame zit met veel te weinig bouten aan de trekker vast voor deze toepassing. Bijna alle kracht komt op die onderste twee bouten en dat kan nooit goed gaan.
superluc
Zeleenstevigere bouwe
afbrekerke
Volgens onze dealer zijn er geen zwaardere uitvoeringen mogelijk op deze trekker noch met meerdere bouten vast maken al kan ik dat moelijk geloven gezien ik toch genoeg trekkers van dit type met een dikke tridem heb zien rijden
1046
Andere dealer informeren
afbrekerke
Dus er zijn zwaardere frames verkrijbaar heeft er iemand bv foto op tf staan ofzo ervan?
@afbrekerke De pateerhaken die wij hier hebben zitten met dubbel zoveel bouten vast. Voor deze zware combinaties zijn deze trekhaken helemaal niet gebouwd.
afbrekerke
Tractorliefhebber wat bedoel je met pateerhaken ? kan me er niets bij voorstellen hoe het er uit ziet want is een benaming die we in belgie niet kennen althans ik toch niet ?
RIK89
@afbrekerke

wat jullie hebben is een verstelbare pitonfix in de trekhaak slede!!
je zult toch echt naar een onder trekhaak moeten die midden onder de achterbrug bevestigd zit!!!!
dan trekt je wagen meer onder de achterbrug.
waar meer ijzer on de bouten zit dus veel sterker is!!
en wat je nu aan moet met deze achter brug is voor mij nog een vraag!
ik heb dit nog nooit eerder gezien!
als ik jullie was dan zal ik de daler vragen voor een zeer sterke oplossing!
Dat is een merk alleen die worden niet meer gebouwd. Ik zou zelf een zwaar frame maken en dat met alle boutgaten vastzetten. Haal dit frame er maar eens af dan zie je als het goed is meer boutgaten.
ErDee
Je kunt het beste de dealer een flink zware ondertrekhaak onder het railsysteem laten maken(dan kun je het railsysteem nog gewoon gebruiken alleen hang je die zware wagens niet meer eraan)
afbrekerke
Er zijn meer gatne ja maar in het frame zijn er niet meer voorzien wij hadden eventueel gedacht om onder de trekker een dikke plaat te vijzen die tegen de slede vast lassen tussen de slede en de achetrbrug een dikke plaat monteren vast lassen en in alle gaten bouten steken maar weliswaar het frame er terug mee op met langere bouten erin die en door de stale plaat schroeven en in de achterbrug
Rik89 heeft gelijk er zit een bevestiging midden onder de achterbrug voor een dikke trekpin. Ik snap niet dat jullie dealer dit zo verkoopt als er een drieasser aan komt te hangen. Anderzijds is het ook zo dat iedereen met een beetje technisch inzicht wel snapt dat dit nooit kan zo.
afbrekerke
Tja kijk tractorliefhebber onze dealer heeft dit systeem voorzien hij zegt dat dat het beste is nu blijkt het toch niet zo goed te zijn , wij wisten gewoon niet beter wij hebben 3 x een 7530 met tridem en ze hebben allemaal zo een systeem wij zijn een snelgroeiend bedrijf dat tot 3 jaar geleden met 14 ton kipeprtjes reed dus ..........
1046
Maar ben je ook getrouwd met die dealer?????
@afbrekerke Dan zou ik maar eens nadenken over de andere trekkers want die gaan zo ook kapot. Ik zal morgen even foto's maken van onze 7530 achterkant want dit kan echt zo niet.
afbrekerke
1046 dank je pracht opmerking voor dergelijke zaken ben je nu eenmaal op je dealer aangewezen als je een neiuwe trekker koopt kan je niet ruiken welke verschillende mogelijkheden er zijn he slimme . als de dealer zegt dat is het beste systeem dan vertrouwen wij die .
afbrekerke
Tractorliefhebber dank je dat is nu de hulp die ik bedoel zo zal er wel een oplossing komen .
1046
Iedereen kan wel zeggen dat hij et beste verkoopt, maar wij gaan vaak winkelen , zoals wij dat zeggen , en leggen ze naast elkaar voor een conclusie
afbrekerke
De dealers zijn hier niet zo dik gezaaid hoor tot dus ver hebben we nooit problemen geahd met die dealer maar als blijkt dat er echt andere systemen van john deere zelf uit zijn zal die samenwerking wel stoppen
ErDee
Ja heb voor de kleinere trekkers een zwaaihaak en ondertrekhaak voor aan de dikke bout. weet niet of dat voor die grotere ook zo is. Onze dealer heeft een eigen versie gelast die kan nooit kapot.
ErDee
Ja heb voor de kleinere trekkers een zwaaihaak en ondertrekhaak voor aan de dikke bout. weet niet of dat voor die grotere ook zo is. Onze dealer heeft een eigen versie gelast die kan nooit kapot.
afbrekerke
Ja een zwaaihaak hebben we ook is natuurlijk veel te licht als ik de kipper er op zou leggen leeg breekt hij al . wij dachten dat deze er geen zwaardere modellen bestonden...
dx11
@afbrekerke

Quote:
ja een zwaaihaak hebben we ook is natuurlijk veel te licht als ik de kipper er op zou leggen leeg breekt hij al . wij dachten dat deze er geen zwaardere modellen bestonden...

hier een buurman maakt ze ook, een slagje (of 2 slagjes) zwaarder zo gezegd. daar durf ik wel 35 ton achter te hangen hoor! Hier in Nederland valt zoiets gewoon via de dealer te regelen.
NH FENDT
Www.mattnielen.nl maakt ondertrekhaken voor veel merken
bert8210
Buitenstampen die dealer, als wij iets vragen aan onze dealer kan het wel en ik woon ook in België, denk dat jullie zelf er te weinig van kennen. Je weet toch zelf dat dat vroeg of laat zal breken
Hallo,

Je moet bij je dealer vragen naar een RX09 frame. Met een kipperlat met piton fix. Dit is een lat die zoals rik zegt je onder de achterbrug vast zet met een dikke pen.
Als er niks onder de achterbrug zit moet je dit er ook bij hebben dat is een blok die met 4 bouten er onder geschroeft kan worden..
Merk hiervan is trouwens Röckinger
930triplemaaier
Deze trekhaken die jullie gebruiken zijn gekeurd tot 2 ton oplegdruk en dat is zoals je ziet niet voor niks een 3 assige kieper heeft al snel 4 ton en piekbelastingen die vele malen hoger zijn. Daarom MOET je bij zware aanhangers met hoge oplegdrukken altijd de kieperknobbel/kogeltrekhaak gebruiken die je onder de achterbrug vast zet met een pen
afbrekerke
Dat is erg nuttige informatie nu kunnen ze onze dealer eens aan het werk zetten ben benieuwd wat hij nu gaat verzinnen . Alvast bedankt aan iedereen voor de hulp en tips en we weten nu ook wat er is gebeurt chauffeur moest achteruit en was nogal op gefokt omdat het niet goed lukte heeft streep gas gegeten en het resultaat kennen jullie . Nog erger bij nader inspectie van de 2de trekker waar die collega mee rijdt ook blijkt ook alles gescheurd leuk vooruitzicht ben ik even blij dat ik een splinternieuwe heb waar die collega niet in mag nu nog wachten op mijn dumper en ik kan aan de slag
930triplemaaier
Op het typeplaatje staat ook als het goed tot hoeveel ton de trekhaak gekeurd is
@afbrekerke dit is wat men bedoeld 😃
4 Ton oplegdruk,89,3kN, en vervangbare knobbel
maar ik vrees dat je achterbug nieuw zal moeten.. Gegoten ijzer is bijna onmogelijk voor terug te maken.. En je neemt je beter zeker met zo een dumper achter je 😉
@radium45 dit is ongever het model, maar deze is voor 2ton, afbrekerke moet die van 4 ton nemen, maar die zie ik niet staan bij kramp..
radium45
@StijnTheDeereDriver

Ja weet ik maar had ff dit plaatje genomen om te laten zien hoe zoiets eruit ziet.
307beul
@afbrekerke als je erover denkt die medewerker eruit te schoppen: niet doen, schop eerst die dealer er maar eens uit (of laat 'm met een oplossing komen die jullie niks kost).
Vroeg of laat was dit toch wel gebeurt.
superluc
@307beul
hij zecht ook dat de dealers niet zo dik gezaait zijn in zijn streek.
en om nu pakemweg 50km verder te rijden is ook wel erg veel
1046
Kan wel een berg elende schelen
guy
De T7070 van serge godart heeft een oplegdruk op zijn trekhaak van 8 ton... Waar zit het probleem dan...
@307beul een chauffeur die van zen materiaal houd, had dit gezien volgens mij.. maar no body is perfect natuurlijk.

@guy 8 TON !! foto van deze combi? 😃
@guy Leuk maar wat heeft dat met deze trekker te maken?
Valtra-Fordpower
@StijnTheDeereDriver

Dat zijn die NH's in de steengroeve, TF'er NHT8040. 😉
guy
Das deze combi, totaal gewicht beladen is rond de 60ton.

Naar mijn mening mag je het achterste van een trekker zodanig belasten op de trekhaak (zelfs op 1 punt) dat hij met zijn neus, ook met frontgewichten van de grond komt, en hij mag hoog van de grond komen... Als je dat niet mag doen, zet hem dan gouw langs de kant die groene!
Tom VB
@guy

wat een kul argumentatie. Je kunt natuurlijk geen enkele gegoten constructie zoals een achterbrug op een punt gaan belasten en er dan van eisen dattie niet stuk gaat. Zijn dealer heeft hem een te lichte trekhaak verkocht, of ze overbelasten deze willens en wetens. Dit heeft niks te maken met een merk of kleur. Echt waar wat een nonsens.
WimBe
@guy

Heeft dat ding water in de voorbanden ofzo dan? 8 ton oplegdruk, zonder gewichten aan de neus???
Verder ben ik het met Tom eens!
guy
@Tom VB

Wat een larrie van slechte trekhaak! Die bevestiging aan de trekker is veel te licht, de trekker breekt nog sneller dan die 6 bouten... dat zegt toch genoeg... tgat van die trekker is heel open gescheurd, slechte kwaliteit isdat!
Rikk
@guy

PB 😉
@guy Ik weet niet of je nu weer een merken discussie uit wil lokken daar lijkt het wel op namelijk. Je argument slaat in ieder geval nergens op.
afbrekerke
Te trekhaak is gewoon te licht de onderste boute zijn uit gescheurd daar waar er de meeste kracht aan komt bij het rijden en niet vergeten dit systeem kan meer dan 25 ton op trekken wat voor een enorme belasting op die bouten zorg en zeker omdat de topdruk cilcinder erg sterk is en dus moet er iets breken bij te veel druk.
we wisten niet beter het is ons aangeraden ter goeder trouw door de dealer dat deze geschikt was blijkbaar niet...
guy
@tractorliefhebber

naar jouw conclusie dan toch.... maar daar ga ik zeker mn tijd niet in steken!
DESLAGERURRE
@guy

? ochtend humeur ? ?? :lol: ik ben het ook eens met TL en tom en wim ... aan een trekker van 200pk+ hoort niet z'n kleine trekhaak ! notmaal . zit er een lat of een dikke plaat onder de trekker door en midden onder de trekker vast en met een strip onder de verstelbare trekhaak daar rust hij alleen maar op 😉 nu met deze uitvoering hangt ie helemaal aan die verstelbare trekhaak , en daar zijn die dingen niet op gebouwt ..
DESLAGERURRE
Dit heeft meer te maken met een dealer die slecht werk leverd of hebben ze die carrier er zelf achter gemaakt ?
guy
@DESLAGERURRE

Daar heb je volledig gelijk in, maar bij mij kan het er niet in dat die achterbrug dan zomaar scheurt....
DESLAGERURRE
Dat doet elke trekker met deze construcktie 😉 een verstelbare trekhaak is gemaakt om een vrachtwagen aanhanger te trekken of 4 wielige wagens of een dollie 😉 dan word er rechtstandig aan getrokken 😉 meende dat een verstelbare trekhaak ook maar 1.5/2 ton oplegdruk mag hebben MAX ! .. DAN IS HET OOK GEEN WONDER DAT HET HIER ALLEMAAL AF SCHEURT 😉 .. :lol:
guy
Er werd met oude trekkers toch wel wat meer aan zo'n trekhaak gehangen, en veel meer mee afgebeuld of nu... Bij ons zeggen ze KACHELIJZER KWALITEIT
1046
Pisbakkeijzer
DESLAGERURRE
@guy

waren er eerder ook al 200pk trekkers met carriers ? :lol:
DESLAGERURRE
@1046

die trekhaak ja 😉
1046
@DESLAGERURRE

de rest ook?????????hahahahaha
guy
@DESLAGERURRE

mss was dat bij jullie niet zo maar bij ons reden er veel kippers van oude vrachtwagen chassis, (al in beladen toestand terwijl er nog niks op lag), en wees maar gerust dat die ook ferme vrachten mee hadden hoor... Nu met alle regels en wetten mag je toch niet meer laden op ja assen...
DESLAGERURRE
@guy

ohu .. nou die reden hier ook veel rond hoor 😉
DESLAGERURRE
@1046

dat lig er aan van welk bouwjaar die JD is marco :lol:
guy
Toch, tblijft een kwaal bij JD in mijn ogen... is niet de eerste die zomaar scheurt (enja, kga hier weer veel tegenreactie op krijgen, maar tis gewoon zo)
1046
Alle bouwjaren??????????
guy
DESLAGERURRE
@guy

ja door verkeerd gemonteerde trekhaken door de dealer !
DESLAGERURRE
@1046

dasz niet waar marco .. die van de laatste serie zijn aardig beter :lol:
guy
@DESLAGERURRE

Die is er nu het beste mee!!! Zal een kostelijke grap zijn zo...
1046
Haha . worde ze toch wijzer in de loop der jaren, hahaha
DESLAGERURRE
@guy

ja echt wel 😉 duur grapje dit ...
afbrekerke
Is idd duur grapje want 2 van onze 7530's hebben dat de laatste is maar maandje oud maar heeft dezelfde trekhaak en slede gekregen van de dealer , men dumper is er nog niet dus hij wordt nog niet egbruikt en zal met die slede en trekhaak niet dienen .
jd is the best
@afbrekerke van waar zijde en bij welke dealer gaade
wij hadden bij de loonwerker hetzelfde probleem en hebben er ook iets voor gelast en opgebout dealer zei da er ook niks zwaarder bestond
afbrekerke
Wij zaten eerst bij backx uit tongerlo maar na wat problemen van foute dingen op de eerste trekker zijn we weg gegaan nu zitten we bij siccard uit merchtem
hummy
Gele wielen voor debielen???
afbrekerke
Aan de heer onozelaar hummy . Is wel een vrij ongepaste opmerking vindt je niet ? Het probleem is erg genoeg en dient niet bespot te worden door onozel merk gedoe gelieven u hiervoor naar de kinder afdeling te wenden dank u .
t7070
Is gewoon slechte raad van de dealer en op die mensen zou je moeten kunnen vertrouwen.is gewoon een dealer die hier geen voldoende ervaring mee heeft en jullie hebben de pech.. is dikwijls zo als je met de grootste materialen gaat werken ,veel dealer hebben niet de noodige ervaring... ik hoop voor u dat de dealer dit gaat oplossen op kosten van het merk, das nu het grote voordeel als je zo een probleem hebt bij NH wordt dat zowizo in garantie opgevangen
afbrekerke
@ t7070 dat heb je netjes uitgelegd idd het is zo onze dealer is geen grote en heeft met die grote dumpers weinig ervaring denk ik , het klopt wel wat je zegt dat is diegene dat we moeten vertrouwen wij weten niet wat john deere allemaal van mogelijkheden heeft van slede en trekhaak wij wisten niet beter en de problemen zullen opgelost geraken de vraag is alleen hoe en en wie zijn rug valt beetje af te wachten
@afbrekerke Backx geen grote firma?! Hij is loonwerker, transportfirma (camions) en JD dealer..
Zelf heeft hij een containersysteem achter 7530..
2 3as Cargo systemen en 2 dollys voor 3as camion opligger/ton.
Ervaring is er wel, maar het werkvolk is 'weg' de zaken lopen gewoon 4 kantig, men wil te veel..

@guy gy ziet ook alleen maar blauw, oranje of ROS voor je ogen... net of je ervaring hebt bij John Deere.. Niet dus! Je doet net of het dagelijks voorvalt dat de achterbrug uitscheurt... kinds ...
afbrekerke
@stijn backx is vrij groot ja maar ik bedoel siccard uit merchtem dat is onze dealer al en tijdje backx heeft ons een smerige toer gelapt en sinds dien zijn we er weg . Ja al het volk is weg maar weet je hij is heel groot maar is al jaren de voeling kwijt met zijn klanten .
afbrekerke
En weet je dit had evengoed kunnen gebeuren met een gewone dubbel asser hoor want wij rijen bijna altijd met puin op de weg netjes 25 ton wij rijden nooit op grote werven zoals de meeste dubbel assers dik geladen met grond en dan zit je rap over de 23 ton hoor met bv zo een joskin 22/50 dus heeft niet noodzakelijk iets met de grote wagens te maken .
nht8040
@WimBe
op die foto is hij leeg,normaal hangt er een frontgewicht van 2.5ton aan
guy
@StijnTheDeereDriver

Haha, schoon reactie man! Kheb zeker geen ervaring met JD, nog een chance, maar ik ga op veel plaatsen, en ik doe mijn oren overal goed open... Tis overal wat ze moest je dat zelf nog niet weten...
guy
@afbrekerke

Wij hebben inden tijd nog bij siccard nen nieuwen Fiat gekocht, toen verkocht hij dat ook! Wij zijn daar terrecht gekomen omdat we de mecanieker daar heel goed kenden en hele goeie ervaring mee hadden, maar waarover dak spreek, tis 30 jaar geleden he!, Diene mens werk daar nu niet meer ze, hij is al enige jaren gestorven.
TomopSame
Als je verschillende nieuwe trekkers gekocht hebt bij die dealer mag die er denk ik wel op zijn kosten de achterbrug van vervangen bij welke deze gescheurd zijn.

Maar als je aan de bouten en de trekhaak niks ziet en de achterbrug scheurt open. Dan vraag ik me toch af of het niet de achterbrug is die te ligt is?
ErDee
Omdat in de achterbrug alle krachten samenkomen en niet in dat sledesysteem...
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de John Deere 7530 Premium ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!