Deze ochtend heb ik gemerkt dat onze 7530 die voor het beco tridem haakarm hangt onderaan de bouten waarmee het frame waar de trekhaak in schuift dat daar in het gedeelte van de achterbrug volledig gescheurd en gebarsten is geen verklaring voor al denken we dat het combi is van topdruk en de krap in hoek gereden door onze brokke piloot...
heeft er iemand ervaring ,tips of oplossing voor het versterken van de montering ?
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de John Deere 7530 Premium ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
2 is ook een beetje zwaar voor zo`n trekker en dat schuifsysteem, dus zie punt 1.
Echte belgen...
wat jullie hebben is een verstelbare pitonfix in de trekhaak slede!!
je zult toch echt naar een onder trekhaak moeten die midden onder de achterbrug bevestigd zit!!!!
dan trekt je wagen meer onder de achterbrug.
waar meer ijzer on de bouten zit dus veel sterker is!!
en wat je nu aan moet met deze achter brug is voor mij nog een vraag!
ik heb dit nog nooit eerder gezien!
als ik jullie was dan zal ik de daler vragen voor een zeer sterke oplossing!
hier een buurman maakt ze ook, een slagje (of 2 slagjes) zwaarder zo gezegd. daar durf ik wel 35 ton achter te hangen hoor! Hier in Nederland valt zoiets gewoon via de dealer te regelen.
Je moet bij je dealer vragen naar een RX09 frame. Met een kipperlat met piton fix. Dit is een lat die zoals rik zegt je onder de achterbrug vast zet met een dikke pen.
Als er niks onder de achterbrug zit moet je dit er ook bij hebben dat is een blok die met 4 bouten er onder geschroeft kan worden..
maar ik vrees dat je achterbug nieuw zal moeten.. Gegoten ijzer is bijna onmogelijk voor terug te maken.. En je neemt je beter zeker met zo een dumper achter je
Ja weet ik maar had ff dit plaatje genomen om te laten zien hoe zoiets eruit ziet.
Vroeg of laat was dit toch wel gebeurt.
hij zecht ook dat de dealers niet zo dik gezaait zijn in zijn streek.
en om nu pakemweg 50km verder te rijden is ook wel erg veel
@guy 8 TON !! foto van deze combi?
Dat zijn die NH's in de steengroeve, TF'er NHT8040.
Naar mijn mening mag je het achterste van een trekker zodanig belasten op de trekhaak (zelfs op 1 punt) dat hij met zijn neus, ook met frontgewichten van de grond komt, en hij mag hoog van de grond komen... Als je dat niet mag doen, zet hem dan gouw langs de kant die groene!
wat een kul argumentatie. Je kunt natuurlijk geen enkele gegoten constructie zoals een achterbrug op een punt gaan belasten en er dan van eisen dattie niet stuk gaat. Zijn dealer heeft hem een te lichte trekhaak verkocht, of ze overbelasten deze willens en wetens. Dit heeft niks te maken met een merk of kleur. Echt waar wat een nonsens.
Heeft dat ding water in de voorbanden ofzo dan? 8 ton oplegdruk, zonder gewichten aan de neus???
Verder ben ik het met Tom eens!
Wat een larrie van slechte trekhaak! Die bevestiging aan de trekker is veel te licht, de trekker breekt nog sneller dan die 6 bouten... dat zegt toch genoeg... tgat van die trekker is heel open gescheurd, slechte kwaliteit isdat!
PB
we wisten niet beter het is ons aangeraden ter goeder trouw door de dealer dat deze geschikt was blijkbaar niet...
naar jouw conclusie dan toch.... maar daar ga ik zeker mn tijd niet in steken!
? ochtend humeur ? ?? :lol: ik ben het ook eens met TL en tom en wim ... aan een trekker van 200pk+ hoort niet z'n kleine trekhaak ! notmaal . zit er een lat of een dikke plaat onder de trekker door en midden onder de trekker vast en met een strip onder de verstelbare trekhaak daar rust hij alleen maar op nu met deze uitvoering hangt ie helemaal aan die verstelbare trekhaak , en daar zijn die dingen niet op gebouwt ..
Daar heb je volledig gelijk in, maar bij mij kan het er niet in dat die achterbrug dan zomaar scheurt....
waren er eerder ook al 200pk trekkers met carriers ? :lol:
die trekhaak ja
de rest ook?????????hahahahaha
mss was dat bij jullie niet zo maar bij ons reden er veel kippers van oude vrachtwagen chassis, (al in beladen toestand terwijl er nog niks op lag), en wees maar gerust dat die ook ferme vrachten mee hadden hoor... Nu met alle regels en wetten mag je toch niet meer laden op ja assen...
ohu .. nou die reden hier ook veel rond hoor
dat lig er aan van welk bouwjaar die JD is marco :lol:
ja door verkeerd gemonteerde trekhaken door de dealer !
dasz niet waar marco .. die van de laatste serie zijn aardig beter :lol:
Die is er nu het beste mee!!! Zal een kostelijke grap zijn zo...
ja echt wel duur grapje dit ...
wij hadden bij de loonwerker hetzelfde probleem en hebben er ook iets voor gelast en opgebout dealer zei da er ook niks zwaarder bestond
Zelf heeft hij een containersysteem achter 7530..
2 3as Cargo systemen en 2 dollys voor 3as camion opligger/ton.
Ervaring is er wel, maar het werkvolk is 'weg' de zaken lopen gewoon 4 kantig, men wil te veel..
@guy gy ziet ook alleen maar blauw, oranje of ROS voor je ogen... net of je ervaring hebt bij John Deere.. Niet dus! Je doet net of het dagelijks voorvalt dat de achterbrug uitscheurt... kinds ...
op die foto is hij leeg,normaal hangt er een frontgewicht van 2.5ton aan
Haha, schoon reactie man! Kheb zeker geen ervaring met JD, nog een chance, maar ik ga op veel plaatsen, en ik doe mijn oren overal goed open... Tis overal wat ze moest je dat zelf nog niet weten...
Wij hebben inden tijd nog bij siccard nen nieuwen Fiat gekocht, toen verkocht hij dat ook! Wij zijn daar terrecht gekomen omdat we de mecanieker daar heel goed kenden en hele goeie ervaring mee hadden, maar waarover dak spreek, tis 30 jaar geleden he!, Diene mens werk daar nu niet meer ze, hij is al enige jaren gestorven.
Maar als je aan de bouten en de trekhaak niks ziet en de achterbrug scheurt open. Dan vraag ik me toch af of het niet de achterbrug is die te ligt is?