MOTOR MWM D 6800 Mannheim
type 325-3r-121.9
Kleppen reeds gecontroleerd, maar motor slaat na ongeveer 5 minuten rijden uit, na tijdje afkoelen slaat ie weer aan.
Bij derde cilinder lekt de koppakking wel iets uitlaatgassen, maar lijkt mij niet het probleem van het afslaan.
Als je gelijk weer start na het afslaan krijgt de motor wel diesel, te zien in de tankopening waar de retour in uitkomt.
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Renault 80 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Heb je ook al zonder tankdop geprobeerd?
Het kan zijn dat de ontluchting van de tankdop dicht zit en de tank vacuum zuigt?
Meer de temperatuur maar eens even op alle cilinders en koppen. @Arrie94 zegt het ook al, ik denk dat er een cilinder warm loopt.
Kan heel goed bij de lucht gekoelde motoren.
Meten is weten
Nu zaten zowel boven als onder een koperen (ijzer?) ring om de cilinder, in het nieuwe zetje zit 1 nieuwe koperen ring en 1 rubberen ring, klopt dit wel helemaal, dit omdat de rubberen ring nergens in vast zal klemmen (tussen cilinder en blok), kan dus zo weer naar buiten worden geblazen?
Verder ben ik op zoek naar de aantrekmomenten van dit blok (kopbouten/moeren en drijfstanglagers), als iemand deze weet?
Drijfstang bouten : mkp 7.5 - 8.0
cilinderkopf bevestigung mkp in 3 stappen 15-30-55 ( mit Molykote)
Ventilspiel 0,2 (Kalt)
(Gegevens uit Technische daten boek Fendt 102s november 1972 )