Illustratie van:

Renault 80 - Slaat af na ongeveer 5 minuten en na tijdje afkoelen pas weer aan

MOTOR MWM D 6800 Mannheim
type 325-3r-121.9
Kleppen reeds gecontroleerd, maar motor slaat na ongeveer 5 minuten rijden uit, na tijdje afkoelen slaat ie weer aan.
Bij derde cilinder lekt de koppakking wel iets uitlaatgassen, maar lijkt mij niet het probleem van het afslaan.
Als je gelijk weer start na het afslaan krijgt de motor wel diesel, te zien in de tankopening waar de retour in uitkomt.

Deel dit topic

Reacties

+1
Fendt926Driver
Je hoeft de trekker dus niet te ontluchten nadat die af is geslagen?
Heb je ook al zonder tankdop geprobeerd?
Het kan zijn dat de ontluchting van de tankdop dicht zit en de tank vacuum zuigt?
Windstra
@Fendt926Driver nee alleen heel even afkoelen, ook zonder tankdop, retourleiding komt net onder tankdop weer in de tankhals.
+1
atlaspower
Verstopt aanzuig filter, ( ook filtertje brandstofpomp niet vergeten schoon te maken,, ) en slang naar tank toe doorblazen richting tank
Windstra
@atlaspower Hallo, zit een nieuw brandstoffilter op de tractor, kun je mij vertellen waar het filter brandstofpomp kan zitten?
Zie die namelijk zelf nergens, zit die achter een bout?
Als ie trouwens afslaat blijft de brandstof wel uit de retourleiding komen, dus diesel gebrek lijkt mij sterk.
+2
Arrie94
Loopt hij heet zodat de zuigers uitzetten en klem komen te zitten?
Windstra
@Arrie94 Kan natuurlijk, maar dit is een luchtgekoelde motor en de ventilator werkt perfect, dus lijkt mij sterk.
+1
Je hebt een koppakking lek zeg je zelf
Meer de temperatuur maar eens even op alle cilinders en koppen. @Arrie94 zegt het ook al, ik denk dat er een cilinder warm loopt.
Kan heel goed bij de lucht gekoelde motoren.
Meten is weten
Windstra
@Ferdinanddijkstra bedankt voor je antwoord, misschien zit het probleem daar toch, ik ben automonteur en net na de tijd van de luchtgekoelde motoren, dus geen ervaring hiermee
Windstra
@Ferdinanddijkstra Heb je ook enig idee waar je nog onderdelen voor zo'n tractor kunt krijgen?
+1
@Windstra via een (oude) Renault dealer die nog kennis heeft van deze trekkers is er nog wel het een en ander te krijgen, ook nog wel via het imitatie circuit
Windstra
@Ferdinanddijkstra De cilinders zien er top uit aan de binnenkant, dus vastlopen kan ik mij haast niet voorstellen.
+1
fiatfan
Koelribben van de motor al eens goed schoon gemaakt?
Windstra
@fiatfan Heb de kap erom weg gehaald, zijn helemaal schoon
+1
Clayson M80
Opvoer pompje kan ook voor problemen zorgen, verstopt of versleten
Windstra
@Clayson M80 bedoel je het opvoerpompje op de brandstofpomp zelf, verder is er geen pomp te zien
Clayson M80
@Windstra ik bedoel het opvoer pompje
Windstra
Inmiddels koppen (3 stuks) verwijderd en cilinders verwijderd, zowel onder de kop van de 3de cilinder als onder de cilinder (op het blok) de pakking stuk.
Nu zaten zowel boven als onder een koperen (ijzer?) ring om de cilinder, in het nieuwe zetje zit 1 nieuwe koperen ring en 1 rubberen ring, klopt dit wel helemaal, dit omdat de rubberen ring nergens in vast zal klemmen (tussen cilinder en blok), kan dus zo weer naar buiten worden geblazen?
Verder ben ik op zoek naar de aantrekmomenten van dit blok (kopbouten/moeren en drijfstanglagers), als iemand deze weet?
basia
MWM 325-3

Drijfstang bouten : mkp 7.5 - 8.0
cilinderkopf bevestigung mkp in 3 stappen 15-30-55 ( mit Molykote)

Ventilspiel 0,2 (Kalt)

(Gegevens uit Technische daten boek Fendt 102s november 1972 )

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Renault 80 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
18
DEELNEMERS
8
WEERGAVES
0