Illustratie van:

Massey Ferguson 6255 - Verschil tussen uitlaat op of naast motorkap

Zoals de titel het zegt, ik zag een 6255 staan die eventueel dienst zou doen als vervanging van onze 3070. Deze 6255 heeft de uitlaat op de motorkap. Als ik wat online zoek kom ik deze ook tegen met de uitlaat naast de motorkap. Wat is het verschil tussen beiden? Is dit puur bouwjaar? Deze 6255 is van 2001 met iets meer dan 6000 uur. Dynashift versie (power control op de motorkap).
Zijn er mensen met ervaring met dit type? Het lijkt me dat deze hele 62xx serie wel een schot in de roos was?

Alvast bedankt.

Deel dit topic

Reacties

Jeroen-ford
Heb je een foto? Normaal heeft volgens mij alleen de 42xx serie dr uitlaat op de motorkap
valmet6400power
Volgens Konedata is er inderdaad maar 1 versie geweest. Niet dat die site heilig is maar dan heb je in ieder geval een indicatie. Het verplaatsen van de uitlaat was inderdaad wel een verbetering, dat heeft Valtra bijvoorbeeld ook doorgevoerd half jaren 90 😄
+1
Wim3065
Hier op de website staat er ook ééntje met uitlaat op de motorkap:
tractorfan.nl/picture/1197916/…
Pauls
Mss een vraag voor @MaartenMandemaker ?
@Pauls er zijn ook 6 cilinders met de uitlaat op de motorkap. Volgens mij was het tegen minderprijs leverbaar.
+1
Jeroen-ford
tractorfan.nl/picture/1197742/…

Hier staat een uitleg onder de foto
Agri Service
Als ik jou was had ik verder gezocht naar een 6 cilinder uit de 6200 serie. Lopen naar mijn mening veel mooier en is veel meer uit te krijgen dan standaard af fabriek. Bij de 6255 hoef je onder de 1500 toeren niks meer te verwachten. De 6 cilinder ook veel mooier geluid. Motor en versnellingsbak houden het zomaar vol tot 20 k uren vol.
Jeroen-ford
@Agri Service

Wij hebben een 6255 en een 6260
Beiden zijn behoorlijk aan elkaar gewaagd qua vermogen maar de 6255 is wel een stuk wendbaarder

De 6260 rijd ook fijner op de weg door de langere wielbasis
De MF man
@Agri Service dat is onzin dat ze onder de 1500toeren niet trekken, bij ons hebben we de brandstofpomp er ooit afgehad, die slaat nooit meer af, trekt vele malen beter onderin als onze 6290 die heeft hoog in toeren veel vermogen maar zakt hard terug als hij onder zijn toeren komt
mf 6150
@De MF man
Brandstofpomp eens na laten kijken? Is een kwaaltje bij die 6290s
kristofh
@De MF man dat had de mijne ook. Nu nieuwe brandstofpomp erop zit is het een heel andere trekker
Wim3065
@Agri Service We hebben nog niets gekocht 😄, we zijn nog steeds aan het rondkijken of er zich opportuniteiten aan het voor doen zijn. Deze staat nu toevallig bij een dealer die we kennen. De 3070 is ook een 4 cilinder. Dus op zich teruggaan naar nog een 4 zou goed zijn. Voor het "grotere" werk hebben we nog steeds een 6 cilinder.
Pauls
Quote Reactie van @Agri Service :
Bij de 6255 hoef je onder de 1500 toeren niks meer te verwachten.
Oei, dan heb ik met mijn 6455 verkeerd bezig geweest, veel werk verricht zoals cultiveren en ploegen op 1500 tpm...
@Pauls 6455 heeft de nieuwere 4.4 liter Perkins. De 6255 de 4 liter fastram. Ik vond onze 6255 ook wel goed trekken trouwens. 6270 was wel een stuk sterker maar die had ook 130 pk
Pauls
@MaartenMandemaker Zit er dan zoveel verschil in de motorblok van de 6255 naar de 6455 ?
Ik dacht dat ze bijna identiek waren, maar niet dus. Bij mijn 6455 is het elektronisch geregeld tpm, is dit dan (nog) niet op de 6255 ?
@Pauls Ja de 4.4 liter is nieuw ontwikkeld, en die is er nu nog steeds. Wel met common rail inspuiting. De 6255 heeft gewoon mechanische inspuiting. De eerdere 6455 ook volgens mij. Die hadden ook geen 40 km eco versnellingsbak, liepen gewoon volgas bij 43 km per uur. Hoe oud is jouw 6455? Is al een dyna6 toch of dynashift?
De MF man
@MaartenMandemaker de 64 met dynashift idd die ruim 40, je hebt ook nog 6455 dyna 6 met mechanische brandstofpomp. Die waren begrenst tot 4e liep dan ook volgas 40 of in de 4f 48
@De MF man oké, hadden die latere dan de vp30 pomp of gelijk de common rail?
mfrijder
De MF man
@MaartenMandemaker uhm ik weet dat je op de 6cilinder wel die vp pomp had, 4cilinder durf ik even niet met zekerheid te zeggen, 6cilinder kon dus wel electrisch worden begrensd op toeren in de 4f
@De MF man Ja de 6460 en 6470 hadden de vp pomp. Die hadden ook een powerboost en een eco versnellingsbak. Onze 6460 dynashift had dat ook. Die motoren zijn beresterk
Pauls
@MaartenMandemaker Mijn 6455 is van 2008 (en is een basisversie, geen tpm op te slaan, geen extra display) en heeft dyna6 speedmatching (geen draaiknop), loopt in 4F 43 km/h en tpm is dan beperkt tot 2000tpm, in 4E loopt ie 41 op 2200tpm, met de huidige 18.4R38 banden. Deze zal ik wss veranderen naar 16.9R38 ivm met de spuit. Zo kan ik alle werkjes doen die nodig zijn met deze trekker. En hoef ik geen echte spuitbanden te kopen, is toch maar om door mais te rijden, maar met de huidige is dat net te krap bemeten, ik rij nu 1 rij plat, en dat kan niet de bedoeling zijn. Ik heb wel gemerkt dat de huidige Mitas banden in 18.4 evenbreed zijn als de BKT 20.8, dus voor mij veel te breed.
@Pauls dan heeft die van jou de nieuwe neus dus al? Verstuivers zijn wel een puntje van aandacht bij die motoren als ik zo hoor. Hier zijn een paar boeren die met 540 banden de mais spuiten. Dat gaat echt net aan. Zijn wel michelin, die zijn 50 cm breed gemeten. Een 18.4 michelin is 45 cm. 16.9 is wel krap voor een 100 pk trekker
Pauls
@MaartenMandemaker Ik denk het wel ja dat ie de nieuwe neus heeft, is wel een kapotte neus, motorkap had bij de vorige eigenaar heel wat geleden, en waar het slot aan vastzit, was een kant reeds met een bout vastgemaakt, andere zijde was het een beetje ingescheurd, en tijdens het werken was die kant verder doorgescheurd net toen ik op de kopakker indraaide, en jawel, de voorband hapte net op de schuin weggeslagen motorkap, ettelijke scheurtjes en een scheve motorkap als gevolg. Hij heeft een frontlader gehad en dus geen wielkappen. Ik moet het nog ff bekijken om de boel eens goed te maken. Als ik heel precies mik, met deze velgen en banden komt ie op 222 cm dus 1,5 cm links en rechts speling, dan mag de mais niet in dikte groeien. Volgens mij hadden ze andere velgen onder gezet dan de af fabriek velgen. Spoorbreedte nu is 170 cm, ik wil met de nieuwe velgen ergens op 158 cm uitkomen, en mss dat het dan met de huidige banden net gaat, maar de draaicirkel is op die smalle spoorbreedte wel te groot, en terug breder zetten komen de voorbanden ook op 220 cm terecht, daarom wil ik ook vooraan naar smallere banden gaan 13,6R28 ipv 14,9R28, en om dan de voorloop goed te hebben moet ie achter ook smallere banden hebben. Volgens het boekje dat erbij zit, zou de trekker af fabriek op 13,6R28 en 16,9R38 banden staan.
+1
mfrijder
De 6200 serie met uitlaat op de motorkap was een soort van goedkopere uitvoering.
Deze trekkers hadden dan af fabriek geen bijrijderszitje, spaaraftakas, vanuit cabine geschakelde 540-1000 pto en luchtgeveerde stoel en voor de 6 cilinders geen kruipbak standaard.
Al deze opties kon je er nog wel weer bij bestellen via de optielijst....
@mfrijder en geen klokje en achterruit wisser zeker. Wij hadden een 6255 Holland special en die was ook uitgekleed. Aangekleed was ie goedkoper dan een standaard uitvoering

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Massey Ferguson 6255 en hebben de trefwoorden uitlaat en bouwjaar geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
26
DEELNEMERS
10
WEERGAVES
0
TREFWOORDEN