Illustratie van:

Mc-Cormick D 439 - oliedruk

Als mijn cormick heeft moeten werken voor een uurtje dat begint het oliedruk lampje te brander als de trekker stationair loopt.
als ik wat gas geef dan gaat het lampje weer uit.
wat is het probleem licht dat aan de oliepomp of is ie rot van binnen?

Deel dit topic

Reacties

Remi_91
Dan is je olie dunner dan bij een koude motor(koude olie = dikker = hogere oliedruk)
Dus het kan zijn dat je stationair wel gewoon (lagere) druk hebt, maar het lampje aangaat, dit lampje gaat namelijk uit vanaf een bepaalde druk. Je kan het even controleren door een drukmeter op de positie van je druksensor te schroeven.
new hollandje
Een andere oliepomp meschien dat doet wonderen
john deere 7600
@new hollandje

euuhm ga jij nog maar eerst een paar jaar naar school 😉

maar ik zou voor de zekerheid even langs mechanisatie bedrijf langs gaan (of thuis als je de mogelijkheid er voor hebt) en even de drukmeter er aan dan weet je het zeker
jo845xl
Ik heb hier een 436 staan met hetzelfde probleem . Ik vermoed dat het probleem bij de drijfstang en krukaslagers zit maar ik rij daar niet al teveel mee dus gewoon de motor een beetje op toeren houden en karren maar . Als de de drijfstang lagers alleen wilt vervangen gaat nog . Carterpan verwijderen en je bent er maar de krukaslagers dan moet de motor voor en achteraan van de trekker gedemonteerd worden .
Fokke
Wanneer je krukaslagers aan vervanging toe zijn heeft dat ook nog een bepaald geluid of tik/klop ? Of hoeft dat niet per definitie ?
Wimsumar
Beste MCD439Power: Welke motorolie gebruik je ( ...W...)?

Je zou een dikkere soort kunnen nemen.
IHC-power
Heeft onze D-436 ook last van. Meest waarschijnlijke oorzaak is speling op de krukas.
old man jose
@ mcd-439power
Gewoon even de druk controleren met een druk meter op de plaats van de sensor simpel als wat.
"Meten is weten"
caseih212
Het kan liggen aan:
- oliedrukzender
- (versleten) oliepomp
- té dunne oliesoort
- versleten krukas(lagers)

Het meest waarschijnlijke is een versleten krukas met de lagers. Meet inderdaad eerst even met meetapparatuur de oliedruk 😄

Lekt de trekker ook bij de achterste krukaskering?
Dairy-Special
De krukas en lagers krijgen op den duur een beetje speling en waardoor de druk minder wordt. Probeer eerst eens 20W50 motorolie, gebruiken wij ook altijd voor de D-serie.
mannix
Krukaslagers versleten en wanneer de motor op bedrijfstemperatuur is de olie wat dunner en hebt ge te weinig oliedruk op ralentie.Om dat lampje niet meer te doen branden op ralentie kunt ge een oliedrukcontact van 0,5 kg/cm steken.
brauheist
Wat is een normale olie druk voor deze motoren?
Klein Rot
@brauheist
Volgens het werkplaatshandboek is 0,5Bar voldoende. Als de druk onder 0,5Bar daalt gaat het lampje aan.
brauheist
@Klein Rot ik heb er nu 3 dus komt goed

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Mc-Cormick D 439 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
14
DEELNEMERS
13
WEERGAVES
14