Trekker gekocht wat blijkt hij blaast zijn olie door zijn uitlaat,
koppaking is volgens mij goed vind geen olie bij het water in de radiator enige raad wat het probleem kan zijn.
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Fordson Dexta ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Je hebt er verstand van Quote: ik denk dat de motor uit elkaar moet!!
Het zijn meestal de klepsteel rubbers zoals hiervoor al vermeld.
maar voor het vervangen van klepsteelrubbers hoeft je motor niet uit elkaar hoor.
zuiger boven inzetten, tuimelaar helemaal losdraaien en dan aan de kant schuiven, en dan hebben we een speciaal stukkie gereedschap waarmee we de veer naar beneden duwen en de hoedjes weg kunnen halen, dan veer eraf, rubber vervangen en het spulletje weer terug plaatsen.
tijd van een uur heb je ze allemaal vervangen.
als hij echt olie blijft lekken, dan kan ik me niet voorstellen dat het een klepsteel rubber is. die zou vaak alleen bij starten en kort daarna enorm veel lekken.
hallo,
ben niet zo technisch op motor gebied en vriend van mij gaat deze week ernaar komen kijken u denkt dus de klepsteelrubbers, hij is automekanieker zal hem dit zeggen dat dit misschien het probleem is dank voor de uitleg.
groeten kurt
Ik ken dat stukkie gereedschap had een paar uit de 1000 serie
en die hadden het ook.
Wel goed lezen de uitspraak "dan moet de motor uit elkaar" kwam van MENKE!!
hahah ja ik had de zin al een paar gelezen, maar hij kwam zeker niet goed tot me door.
maar idd vaak zeggen mensen gelijk dan moet dit of dat HELEMAAL uit elkaar.
ach ja het is vaak goed bedoelt.
als je maar wel onthoud dat als je zoiets zegt op een forum en de mensen vragen om hulp dat ze ook nog wel es de motor uitelkaar halen omdat je ze heb wijs gemaakt dat het de zuigerveren zijn. volgende keer dus eerst goed nadenken en begin met de kleine dingen die makkelijk tecontroleren zijn en ze niet gelijk het hele blok uit elkaar moeten halen, voor de rest is et natuurlijk goed bedoelt dat snappen we.
Die olie verbrand en komt dus niet in het uitlaat systeem terecht!
als er olie door die manier uit de uitlaat komt dan start die niet meer
zuiger boven inzetten, tuimelaar helemaal losdraaien en dan aan de kant schuiven, en dan hebben we een speciaal stukkie gereedschap waarmee we de veer naar beneden duwen en de hoedjes weg kunnen halen, dan veer eraf, rubber vervangen en het spulletje weer terug plaatsen.
tijd van een uur heb je ze allemaal vervangen.
Enkel oplette dat de kleppen niet in het blok valle want dan moet de kop er wel af