Hoe zit dat? Stalen ringen in cilinderkop bij hoge turbodruk

Hallo,
Op de trekkertrek hoor ik af en toe dat wanneer een trekker flink opgevoerd is met bijkomend een hoge turbodruk en veel pk's, er stalen ringen in de cilinderkop worden gezet om te voorkomen dat de koppakking er tussenuit klapt. Ik weet alleen niet precies hoe ik dat voor me moet zien en hoe ze die stalen ringen in de kop maken? Is er iemand die er het een en ander vanaf weet en me kan vertellen hoe ze dat doen en wat de voor en nadelen zijn met wanneer mogelijk foto's o.i.d.? Ben benieuwd.
Alvast bedankt.

Deel dit topic

Reacties

+1
stephan-inter
Ze laten dan een stukje uit de bus frezen en uit de cilinder kop en plaatsen er een stalen ring tussen.
Zo kan je idd hogere turbo drukken maken zonder de pakking er uit te blazen
+1
InsaneNL
Als je engels redelijk goed is wordt het in dit filmpje aardig goed uitgelegd:
stuk over o-ringen begint op 20:20 en duurt tot 22:15. Als het goed is begint deze link ook gelijk op 20:20
+1
BroekieJD
@InsaneNL mooi filmpje! Toch mooi om te zien dat op het oog zo'n dun ringetje zon verschil maakt😄

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
3
DEELNEMERS
3
WEERGAVES
0