Hallo,
ik heb een fendt 614 lsa e met een orgineele kkk turbo, nu heb ik het volgende probleem:
na 3x de turbo te vervangen gehad te hebben is deze ook al weer kapot gelopen! de turbo loopt steeds tegen het huis aan, hoog krijsent geluid (met demper er op ) dus het is niet het afblazen van de turbo.
wat hebben we al vervangen:
flexible slang delen+ klemmen.
3x kkk revisie turbo
motor is gespoeld met 4 filters en 120 liter nieuwe olie (olie is kraak helder, total 15/w40)
motor olie pomp is vernieuwd en geen 5 bar olie druk
montage turbo:
olie in de turbo voor monteren
olie druk draaijen zonder te staren (stop knop uit)
olie komt onder uit turbo gelopen retour gemonteerd
nogmaals 1 min olie druk draaijen (stop knop uit)
straten laten lopen +/- 30 min stationair
test ritje op de weg en na ongeveer 500-600 METER! dan begind hij te janken krijsen
iemand enig idee of de gouden tip voor ons
mvg bart
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Fendt 614 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Zoals je t zegt is de smering goed. Druk op de inlaatzijde ook goed. Hoe is het met je uitlaatsysteem? Heb al eens een turbo kapot gehad door een zo goed als dicht zittende motorremklep in de uitlaat..
heb je de originele banjobout bij de turbo en ook die van de eerste originele?
mogelijk dat er een gaasfilter of smoring in die banjobout zit die verstopt zit.
Er zal toch wel ergens een smeerprobleem zijn anders loopt een turbo niet zomaar stuk.
Succes
er zijn genoeg malafide turbo reparateurs aanwezig die zeggen top kwaliteit te leveren...