De power major wat verschilt deze met en gewone major,
daar ik den indruk heb dat deze meer neigt naar en supermajor.
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Fordson Major ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
KLik: konedata.net/Traktorit/fordsonMajor.htm/
Power Major 52 pk Zonder diff en doordraaiende aftakas
Super Major 52 pk met diff en met doordraaiende aftakas
Super Major:
Schijfremmen
Trekkrachtregeling
Doordraaiende aftakas was optie
Klopt je hebt gelijk!!
Power heeft 10pk meer
Power heeft gashendel boven, Major beneden
Power heeft instrumentenpaneel boven, Major beneden
Verschillen Power Major - Super Major
Super heeft 6pk meer
Super heeft schijf-, ipv trommel remmen
Super heeft een diflock
Super heeft een andere hefpan. 1 met flowcontrol
Verschillen Super Major - Super Major New Performance
SMNP heeft een andere brandstof pomp (geen vacuum), waardoor 62 pk
Kleur velgen/spatborden/gril zijn wit geworden, ipv oranje
En dit zijn alleen de zicht-, verneembare verschillen.
Er zijn ong 2500 6 cil Power Majors af fabriek geleverd de rest werd ergens "geconverteerd"bv Jo Salet in Beneden Leeuwen
of elders. De af fabriek hebben de bekende carterpan met de pen voor de triangel van de vooras.
Gladde remtrommels met remschoenen aan het einde van de sub achteras. Geribbelde remtrommels op de Super Major tegen de achterbrug, met schijfremmen.
kan ik de motor van de super major zonder veel problemen overbouwen in en gewone major????
daar deze zijn motor slecht is.