Deutz-Fahr Onbekend - demontage deutz fahr hark

Hallo!

omdat er speling zit in de haakse overbrening(kroon&pignon) van onze deutzfarh hark KS 83 DN , willen wij deze demonteren.

Vandaag spanbussen deruit gehaald, daarna verscheidene keren warm gestookt maar der zit geen beweging in !

Wie kan mij raad geven ?

Foto bestaande situatie: imageshack.us/photo/my-images/…

Explosietekingen : kramp.com/shop/action/…

kramp.com/shop/action/…
Wout

Reacties

old man jose
imageshack.us/....
Als deze foto van dezelfde machine is kan dit bij het oud ijzer, helemaal verrot geslagen.
Zoals ik op de tekeningen van kramp kijk behoor je toch andersom te demonteren eerst de aandrijf as eruit en dan het kroonwiel met toebehoren eruit.Aan de staande as zit vilgens mij alles geperst en met borgringen.
IH-Jansen
Als die as van de hark zelf is kun je beter eerst informeren of je nog zoon nieuwe as kunt krijgen en wat hij kost want als je die niet meer kunt krijgen of te duur is kun je hem bij het oud ijzer doen 😛
IH-Jansen
Zit er niet over dwars in dat gat een spanstift?
Wout
How how niks oud ijzer ! op de foto hebben wij een stuk rond opgelast om derop te slaan (kun je der zo weer af slijpen)
tandwielen zijn nog wel te krijgen !

We proberen nu onderaan (daar zitten twee spanstiften) los te halen ! en dan via de onderkant alles los te krijgen ...
old man jose
Gewoon doen zo als het hoort. Dan lukt het meestal wel
old man jose
:-):-(:-|
Dit hadden smilies moeten worden (LOL)
Fendt926Driver
Wij hebben net onze ks 2.42dn helemaal tot op de laatste bout daar uit elkaar gedraaid (en gemept) alle wat je kunt er af draaien wielen bouten en rest dan proberen om vast te leggen en met een passende ijzeren pin en grote voorhamer(met lange steel 7 kg) meppen. hebben eerst van boven gemept kijk wel of de 2 spanstiften er uit zijn. geen beweging in toen warm gemaakt maar ja gietijzer zet (bijna)niet uit toen op de kop gelegd door de gaten waar de wielen/as mee vast zit 2 kapotte schuddetanden gestoken daaronder en vlak aan de palletlepels die voor en achter gestut met assteunen zodat het niet veert en bij voorkeur op betonvloer toen weer gemept met passende ijzeren pi en toen zakte hij 1 cm en ging er toen aan de onderkant(omdat hij op de kop ltigt) 2 cm uit omgedraaid weer geprobeert vast te leggen en uiteindelijk er uit gekregen lang verhaal ook wel met monteur en 3 man 3 uur overgedaan moet wel nieuwe lagers kopen(125 euro per stuk bij ons) maar hebt hem wel los. sterkte
Wimsumar
Beste Old man Jose]

Quote:
Dit hadden smilies moeten worden

Stook uw toetsenbord flink heet en sla er dan met de moker op, misschien doen de smileys het dan wel. ( LOL).
WimBe
@Wout

Idd, onder losmaken en dan laten zakken. (lees los trekken...) Schudders hebben soortgelijke constructie, maar dan kan de staande as draaien voor de schuinstelling, dan wil het wel andersom....
Zo slaan heeft ook waarschijnlijk weinig zin, door het 'veren' 😉 Enigste mogelijkheid is dan onder werkplaatspers, en dan drukken!
Succes ermee ieg!

@old man jose
Streepje er tussen weg 😉

Waarom eerst aandrijfas?
WimBe
@Fendt926Driver

Ohw, je was me voor... Wou het niet met een poelietrekker aan de onderkant en warmmaken(voor jullie bovenkant?)
valmet6400power
.
Fendt926Driver
Met poulietrekker kun je nergens houvast krijgen en tussen de pers zoals men zegt kan bijna niet omdat de hele schijf waar de armen aan vast zitten er bijtussen zit
old man jose
@WimBe

Omdat je anders de hele aandrijving krom slaat!!
WimBe
@old man jose

Hoezo? Kroonwiel zit toch aan onderkant van het pignon??

@Fendt926Driver

Aha, ik dacht dat je wel een poelietrekker op die onderste naaf kon zetten, dan kan die staande as er als laatste er wel uit 😉 Maar goed, jullie hebben het al voor elkaar!
old man jose
Met een hamer kun je bijna niets repareren alleen maar slopen.
Met verstand krijg je dingen gemaakt.
Wout
Het is al klaar 😉 Via de onderkant alles losgehaald, alleen poulietrekker even gebruikt, resultaat die tandwielen waren nog in goede staat ! lager was kapot gelopen onder de schotel waardoor het hele onderste kakkie naar beneden is gezakt !
Nieuw lager besteld en alles weer in mekaar zetten 😄
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de machines van Deutz-Fahr ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!