Hallo,
Ik had het pas een keer met een vriend over een fendt 106 en trekkertrek.
En hij had van zijn baas gehoord (die ook meedoet aan de trekkertrek) dat fendt ongeschikt zou zijn voor trekkertrek door de vloeistofkoppeling.
Nu ben ik wel benieuwd, als dat zo is hoe dat kan.
Mvg, Edwin Schoonhoven
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Echter Echte taaie motoren kunnen nog wel een paar meter afleggen onder de 1200 toeren.
op mobiel?
overbrugt wordt maar dit staat los van de rijkoppeling die je gebruikt met schakelen
wat je zou kunnen doen is wat extra olie in de vloeistofkoppeling gooien zodat ie minder snel gaat slippen
Dan praat je over de turbomatic E zeker?? Dit is nog een 106
@valtrapower
Daar moet de vloeistofkoppeling makkelijk kunnen hebben, de droge plaatkoppeling voor het schakelen KUN je er wel uitbranden(poot op pedaal bijvoorbeeld...)
Maar die niet E-modellen slippen er toch gewoon doorheen(als er de juiste hoeveelheid olie inzit)??
De E modellen hebben een koppelomvormer met een mechanische lock-up, die kun je elektrisch losgooien, je rijdt dan net als met een wiellader.
Ja juist! En die andere modellen dan?? Bij mij wetens wordt daar niets overbrugt, behalve aftakas?
de rest hebben een gewone vloeistofkoppeling waarbij zowel het rijgebeuren als pto via deze loopt, behalve de Favoserie, bij die alleen het rijgedeelte, pto gaat rechtstreeks af vliegwiel middels een price-as door de vloeistofkoppeling heen.
ik zocht een technisch schema maar vond wat anders niet geschikt.
Huh? doe jij ook al in Fendt'en dan? Ik dacht dat je zo'n "rooie rakker" was
Ja ook, maar ik weet ook alles van de techniek van de 600 serie.
het zolder lig hier nog vol met zuigers, inspuitpompen en je wil niet weten wat nog meer haha. Net de winkel van malle pietje
Ik merk het haha! Had je vroeger ook Fendt'en op het loonbedrijf ofzo???
Ja wij hadden de 1ste Fendt met 4wd in Nederland, toen was De Vor de enigste dealer nog, was een Favorit 4S. Bj 1970.
Zeg nu zelf, het merk wat het meest aan de start verschijnt bij trekkertrek is Fendt.
Het doorslippen van de vloeistofkoppeling, wat alleen bij lage toerentallen mogelijk is, kan geen kwaad: De 6 liter olie die er inzit heb je niet zomaar aan de kook.
Het meest aan de start wel maar de resultaten..
(haphap)
Haphap? Hoezo 'haphap'? Of sta je nu alweer door te slippen met die eikelige Valmet van je
En jij kunt maar 2 x ''klikken''
In princiepe pakt hij goed aan bij 1400toeren staat in ( 816/824 handleiding)
Als je een Turbomatik E hebt pakt hij hem sowieso terug op een lagere vertraging tijdens zwaar trekken. zo smoort hij hem niet af bij een hogere vertraging.
slechts 1x bij onze versie, anders word de versnellinsbak vernietigd door de SISU
die is goed haha, Terminated... die motor is wel goed, heb ik ook in mn hobbytrekker liggen.
*heeft even snel gekeken op je profiel*
'die 8950?!
eindbaas!
van een loonbedrijf? of is dat loonbedirjf van jullie zeg maar
Volgens mn boekhouder is hij van mij.
woaaa bruuuut!!
helemaal nieuw gekocht? en wat voor bedrijf hebben jullie dan??
Geachte heer Wimsumar
Nou moet je niet gaan vloeken hea
@WimBe
@Wimsumar
hij zegt ook dat als iemand die nog nooit op een fendt met vloeistofkoppeling heeft gereden, en die gaat de hele dag een kuil aanrijden, dat die de koppeling aan het einde van de dag naar de knoppen heeft.
Klopt dat dan ook?
Nee, wij hebben 612,s gehad met meer dan 10000 uur op de klok met de eerste koppeling erin, sterker nog.. wij hebben nog nooit een rijkoppeling vervangen bij een Fendt. Aftakas koppeling kwam wel eens voor.
O oke.
Ik heb al wel eens gehoord dat vloeistofkoppelingen bijna alles kunnen hebben.
Maar hij zegt dat als je dat niet gewend bent om met een vloeistofkoppeling te werken dat je dan als je veel moet koppelen zoals op de kuil dat je hm dan aan het ende van de dag kapot hebt.
even voor de duidelijkheid, in een Fendt zit achter de vloeistofkoppeling een gewone drukgroep met plaat, tis niet alleen de vloeistofkoppeling. Je moet de aandrijflijn kunnen onderbreken he met schakelen.
Zou kunnen, ik heb alleen ervaring met Favo,s
Geld dat ook voor de 100 serie?
Dat zijn (vind ik ) zeer goede koppelingen.