Illustratie van:

New Holland T 7030 - 7030 foutcode 5003

Ik heb foutcode 5003 pto rem open circuit maar geen kapotte sollenoids of kabelbreuk iemand een iedee waar dit kan zitten

Deel dit topic

Reacties

AutoCommand
Hier hetzelfde probleem
Derkmax
Werkt de aftakas hierbij wel of niet ?
GB Ford
Ja als je hem meteen na starten aanzet zodra die foutcode geeft reageert pto niet meer maar als ie aan staat blijft ie gewoon draaien
GB Ford
Ja als je hem meteen na starten aanzet zodra die foutcode geeft reageert pto niet meer maar als ie aan staat blijft ie gewoon draaien
wessel8830
@GB Ford zeker weten dat solenoids goed zijn, evt eentje omwisselen ben je er zo achter.
nhmonteur
Weet je inderdaad zeker dat de solenoïde niet defect is? De weerstand goed van de solenoïde?
Wat soms ook nog wel eens wil zijn is het knopje op de hendel voor het kiezen van de aftakassnelheid. Zit deze bv niet vast en is de bedrading onderaan niet beschadigd?
GB Ford
Er zit een elektrische 4 standen snelheid keuze draaischakelaar op nog niet naar gekeken sollenoids uitgewisseld zou vreemd zijn als ze alle 2 stuk zijn ik verwacht zelf echt een open contact maar weet niet waar
nhmonteur
@GB Ford er zit maar 1 solenoïde op voor de aftakasrem. Deze zit achter het ventielenblok bovenop de achterbrug.
GB Ford
@nhmonteur en als je er vanaf de achterkant op kijkt is het dan de groene linksachter of rode sollenoids rechts voor handboek zegt namelijk linksachter maar als ik de bedrading zie is het de rode rechts voor heb ze uiteraard alle 2 al gewisseld ga wel eens in de kabelboom vanaf de stoel zoeken geloof daar wel in is ook een veel bewegende kabel bedankt voor de tip
new holland koen
Ik weet nie hoe het komt, maar ik denk bij het lezen aan een mankementje van onze t6030.
Als je met de gierton vol maken de aftakas aanzet en handgas er op, en je stapt van de stoel af, schommelt het toerental wanneer je er af gaat. Schud je even met de stoel heen en weer gaat hij weer naar het juiste toerental. (Dit is niet altijd, af en toe een keertje willekeurig)
En een 2e ding is dat hij soms een storing geeft (ik weet zo uit mijn hoofd niet welke code, iig iets van de motor heb ik opgezocht toen) en als dat is doet het handgas het niet meer. Als ik hem uit zet en opnieuw start is het weg. Ook dit is maar af en toe.
@nhmonteur Weet jij toevallig wat dit kan zijn?
+1
nhmonteur
@new holland koen kijk eens goed naar de kabel die van je armleuning naar benden de bodemplaat loopt. Onder op de plaat zit een ijzeren stripje. Vaak zit hier de kabel met een ty-rap vast.
Al meerdere keren gehad dat daar de kabel door schuurt met de vreemdste storingen tot gevolg.
Het kan heel goed zijn dat beide klachten met elkaar te maken hebben.
new holland koen
@nhmonteur Oke, bedankt!
Ik ga er naar kijken.
new holland koen
@nhmonteur @NHpowerr Ik rijd met plezier in een New Holland, maar dit is echt afwerking van niks als je het mij vraagt. Hier zie je de kabel vanaf de armleuning de vloer in en de kabels zitten letterlijk met een stukje tape aan elkaar geplakt, op sommige plekken zelf stukken bloot...
Hij heeft nu rond de 2500 uur en is met 1400 hier gekomen. Mij lijkt het sterk dat er in de 1e 1400 uur al aan geknutseld is en wij hebben er ook niet aan gezeten.
Maar waarschijnlijk is dat dus wel de boosdoener van het probleem

(klik om te vergroten)

Onderaan, net boven de vloer zitten de kabels tegen elkaar geplakt met tape.
nhmonteur
@new holland koen je hebt helemaal gelijk. Kwa afwerking ik bedrading kon new holland toen nog een heel stuk beter. Bij de nieuwste modellen is dit gelukkig een heel stuk beter.
Heb zelf al regelmatig storing daar gehad. Vooral waar dat ty-rap om de kabel heen zit. De eerste keer echt een tijd aan het zoeken geweest. Klant had toen ook hele dag geen last totdat hij zo nu en dan uitstapte met contact aan. Dan kwam de stoel dus helemaal naar boven en maakte een draad daar sluiting.
+1
NHpowerr
@new holland koen Heb net hetzelfde op onze T7030! Als de gas schommelt schud ik eens met die kabels die er langs hangen, nog geen tijd gehad om eens deftig te bekijken. Handgas werkt dan ook niet meer. Soms doet hij dit 3-4 keer na elkaar en dan een maand terug niet meer.
+1
new holland koen
@NHpowerr Jaa precies dat!
Het is compleet willekeurig idd. Het is misschien wel een half jaar weg geweest en nu is het in het voorjaar weer begonnen
GB Ford
Foutcode 5003 komt door een doorgebrand blokje in de computer weet iemand een bedrijf wat dat kan repareren
Fordje4600
@GB Ford 24v duitsland

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de New Holland T 7030 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
18
DEELNEMERS
8
WEERGAVES
0