Hee
ik heb een david brouwn 885 ben em helemaal aan het opknappen.
heb em nou helemaal opgeschuurd en wil em in de lak gaan zetten wat voor primer kun je daar et beste voor gebruiken en hoeveel zou je ongeveer nodig moeten hebben voor de hele tractor ???
alvast bedankt
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de David Brown 885 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
maar vind 300 euro nog wel meevallen.
Beste Kevin, je kunt het beste een twee componenten epoxy primer gebruiken. Dat spul word ook in de machine/scheep bouw gebruikt. Te verkrijgen bij de betere verf groothandel, en watersport winkel. Let wel op, dit spul is peperduur. sigma.nl/assortiment/metaal-en-kunststofafwerking/…
En vergeet niet te ontvetten, anders komt de lak er zo weer af zetten. Gebruik bij voorkeur een speciale metaal ontvetter!
ik heb egt wel 300 euro hoor. maak je daar maar niet druk over
KHD: Dat kan helemaal niet, al koop je de goedkoopste verf die er is.
KHD: Koop jij maar eens 11 blikken (met redelijke inhoud) verf voor 100 euro. Lukt je niet en zeker geen primer! Smeer je trekker maar goed in met goedkope troep dan kun je over een paar jaar weer aan de gang .
Geen ervaring met deze man.
Zou wel 2k grondverf en 2k lak (autolak) gebruiken, heb je er langer plezier van, evt nog paar lagen blanke lak.
succes met het zilverzand... heb ik ook geprobeerd... met 11 bar schoot het nog niet op... het spul is veel te fijn, het neemt niks af. Nu echt grit en das beter, maar gezeefd grof brekerszand is ook al ideaal. Let wel op goede persoonlijke bescherming (ogen, handen, en luchtwegen)
ja bij mij werkte et goed kreeg zo alles schoon en deraf
ja ik had ook goede pbm wel een rotzooi krijg je ervan ik moet aleen de tank nog schuuren en nog wat kleine dingetjes dus dan kan ik em in de lak gaan zetten
ja ik zal is kijken op de site
kan je ook gewoon ontvetten met klare benzine ??
ja ik had ook goede pbm wel een rotzooi krijg je ervan ik moet aleen de tank nog schuuren en nog wat kleine dingetjes dus dan kan ik em in de lak gaan zetten
maakt dat niet uit bij de moter de hitte graad ofzo ?
en de kleur van de tracktor maakt niks uit ?
KHD: Als je dat doet, kun je beter niet ontvetten , dan valt de lak er net zo hard weer af, als je het er op spuit. Thinner kun je ook gebruiken als ontvetter (zeggen ze, gebruik zelf speciale ontvetter), nog beter is een speciale metaal ontvetter. Ontvetter goed inwrijven met een schone doek, of borstel, je staat er versteld van wat voor troep er af komt, die je met het oog bijna niet ziet. Dan schoon maken met water (nog beter is gedemineraliseerd water) zodat er geen ontvetter achter blijft. Dan goed droog blazen, laten drogen, en zodra alles goed droog is (!), meteen beginnen met verven, anders krijg weer roest die met het oog soms niet kan zien (noemen ze ook wel vlieg roest). Wat de hechting van de lak niet ten goede komt.
en de kleur van de tracktor maakt niks uit ?
Wat bedoel je precies?
Niet iedereen z'n vader werkt bij Granit, zodat je wat korting kunt krijgen, meestal is het in de handel wel iets duurder.
Sorry ik dacht ff dat je het over spuitbussen had. Mijn fout, verkeerd gelezen. Dan kan het wel kloppen rond de 100 euro.
Dit is ook een goede website, voor de doe het zelf er, om er verf te kopen. Links in het menu ff verf artikelen aanklikken.
Bovenstaande site heeft normale 1 componenten lak in het assortiment, die lak voldoet goed. Maar ga je echt de bagger en de stront in met je trekker dan zou ik toch echt gaan voor de duurdere 2 componenten epoxy primer.
Granit verf is niet erg slijtvast, vorig jaar op de gatenbalk gespoten, na 2 toertochtjes kwam de grondverf er weer doorheen. 2x gespoten met 30% verharder.
Ik raad ook geen Granit verf aan. Fendt Farmer 2E raad Granit verf aan, dus dat kun je beter tegen Fendt Farmer 2E zeggen. Maar bedankt voor de info, weet ik dat ik daar nooit verf moet kopen. Heb ook geen ervaring met Granit verf, wel met Sparex, en dat bevalt goed.
Dat verf er af komt zetten, hoeft niet perse iets zeggen over de gebruikte verf, kan ook een fout van de spuiter zijn (niet persoonlijk bedoelt, wees gerust, heb zelf ook genoeg fouten gemaakt, dat de lak er weer af kwam). Of is het vaker voor gekomen?
Dieseltank, dashbord en vooras zijn erg strak, maar slijtdelen zoals de gatenbalk met opstappen slijten wel hard. (nu werken kloppen met zand eronder natuurlijk wel schuurend)
Gebruik zelf betere verf voor mijn oldtimer.
Welke verf is dat? Merk? type? Leverancier?
Via een kennis bij spuiterij vandaan.
Een jongen hier uit de buurt heeft zijn trekker ook met sparex gedaan (is toch oranje met zwarte bus?) dat is wel betere verf.
Ja klopt.
de moter die dan warm word kan da dan niet weer er af bladeren of zo ?? ik denk da ik spuitbussen doe da is veel handiger denk ik