Deutz-Fahr DX 4.31 - speling op de vooras, fusees vervangen?
Onze dx heeft heel veel speling op de vooras, hij is op topsnelheid moeilijk recht op de weg te houden. Nu heb ik de voorkant ff op de krik gezet en dan zie je veel speling op de fusees. Is dit makkelijk te repareren? wat zijn de kosten zo ongeveer? kan het ook zo zijn dat de vooras waar de fusees inzitten uitgesleten zijn? zijn hier oplossingen voor?
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Deutz-Fahr DX 4.31 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Normaal is de vooras niet uitgesleten maar de buitenring kan nogal vast zitten. Dat is niet zo duur om te repareren.
Houd er ook rekening mee dat versleten stuurkogels-stangen ook voor zwabberen zorgt!
@valtra fordpower. Stuurkogels en stangen zijn goed, heb de vooras ff opgekrikt en het was heel duidelijk dat het daar bij de fusees zat.
2WD ja. Wat zijn de kosten ongeveer van die onderdelen?
Nieuwe fusee pennen kosten rond de 70-80 euro per stuk.
Koppakking is ook lek van de deutz maar rijd ook prima met lekke koppakking (lekt iets bij 1 cilinder) als je het maar schoon houd krijgt die geen warmloper daar. Zo'n koppakking laten vervangen kost denk wat meer of nie?
Tussen de klepdeksel
Dan tikt de motor een beetje, dat werd steeds erger, en daarna toch maar een leen tractor gehaald.
Deutz naar de dealer gebracht en die heeft er voor 1400 euro 1 nieuwe zuiger en bus en zuigerveren en de kop op gezet + het huren van de leen tractor.
Blijkbaar kan die cilinder daar niet tegen als de koppakking kapot is en gaat dan de zaak vernielen.
gr Geert