Illustratie van:

Deutz-Fahr DX 4.31 - speling op de vooras, fusees vervangen?

Onze dx heeft heel veel speling op de vooras, hij is op topsnelheid moeilijk recht op de weg te houden. Nu heb ik de voorkant ff op de krik gezet en dan zie je veel speling op de fusees. Is dit makkelijk te repareren? wat zijn de kosten zo ongeveer? kan het ook zo zijn dat de vooras waar de fusees inzitten uitgesleten zijn? zijn hier oplossingen voor?

Deel dit topic

Reacties

TomopSame
De kegellagers zullen versleten zijn. Hebben ze bij onze Lamborghini ook al eens vervangen.
Normaal is de vooras niet uitgesleten maar de buitenring kan nogal vast zitten. Dat is niet zo duur om te repareren.
Valtra-Fordpower
2WD? Fusee bussen vervangen + druklager vernieuwen. Even kijken hoe de fusee's zelf zijn, en anders die ook vervangen.

Houd er ook rekening mee dat versleten stuurkogels-stangen ook voor zwabberen zorgt!
gelderlander

@valtra fordpower. Stuurkogels en stangen zijn goed, heb de vooras ff opgekrikt en het was heel duidelijk dat het daar bij de fusees zat.
2WD ja. Wat zijn de kosten ongeveer van die onderdelen?
Valtra-Fordpower
Fusee bussen set voor 2 kanten ongeveer 30-40 euro. 2 druklagers kosten ongeveer 25-30 euro.

Nieuwe fusee pennen kosten rond de 70-80 euro per stuk.
janhenk
Vastlassen die handel!! 😃
Valtra-Fordpower
Stuurt zo verrekkes zweer 😃
janhenk
Remmen los 😃
gelderlander
Dat valt reuze mee qua prijs, na het bloten zal ik hem van het winter wel is ff op de krik zetten, dan hebben we em toch niet nodig.

Koppakking is ook lek van de deutz maar rijd ook prima met lekke koppakking (lekt iets bij 1 cilinder) als je het maar schoon houd krijgt die geen warmloper daar. Zo'n koppakking laten vervangen kost denk wat meer of nie?
deutzennewholland
Wat bedoel je met koppaking de pakking van het kleppendeksel of dat tussen de cilinderkop en het motorblok?
gelderlander
@deutzennewholland

Tussen de klepdeksel
geert-deutz
Met een lekke koppakking moet je niet te lang mee door blijven rijden, hebben wij wel eens gehad bij de 4.31 in het voorjaar.

Dan tikt de motor een beetje, dat werd steeds erger, en daarna toch maar een leen tractor gehaald.

Deutz naar de dealer gebracht en die heeft er voor 1400 euro 1 nieuwe zuiger en bus en zuigerveren en de kop op gezet + het huren van de leen tractor.

Blijkbaar kan die cilinder daar niet tegen als de koppakking kapot is en gaat dan de zaak vernielen.

gr Geert

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Deutz-Fahr DX 4.31 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
11
DEELNEMERS
6
WEERGAVES
9