Enige tijd geleden de koppeling van een McCormick D217 vervangen. Trekker had 20 jaar stil gestaan. Dus nieuwe drukgroep, koppelingsplaat en druklager. Vliegwiel netjes opgeschuurd. Bij stilstaande motor kwam de koppeling prima vrij. Na wat testrondjes blijft de koppeling plakken als je het pedaal intrapt. Met ingetrapt pedaal in een versnelling drukken en goed remmen, dan komt hij los. Schakelen tijden het rijden kan dus niet. Met warme motor lijkt het erger te worden.
Heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn? Vroeger zou de trekker hier ook last van gehad hebben, dus ik dacht dat dat wel opgelost zou zijn met nieuwe koppeling. Kan een krom vliegwiel dit veroorzaken?
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Mc-Cormick D 217 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Reacties
Krom vliegwiel is uitzonderlijk een kromme koppelingsplaat kan wel en het kan zijn dat dat de splines op de price as slecht zijn waardoor de koppelingsplaat er niet fijn meer over schuift. Is het lager in hetm vliegwiel waar de price as ingaat ook vernieuwd.