Hallo iedereen,
Hoe kan ik op de goedkoopste manier een tractor van 2600kg vervoeren?
Moet ongeveer een 100km afleggen.
Ik zou er ook mee naar huis kunnen rijden (dus 100km),
probleem is enkel dat slechts één kant de remmen werken, zouden jullie dat durven?
grtn,
Floris
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
autoambulance lenen huren en achter de auto der mee, snelte ook lijkt mij.
zoveel mag/kan je niet eens meenemen met een auto
heb je dergelijke bedrijven zoals Postma ook voor België?
is namelijk voor Belgie...
Postma Grijpskerk doet wel internationaal, bellen kan altijd even
waar haal je die wijsheid vandaan?
een echte auto mag 4 ton trekken
Datie het kan is een ander verhaal
misschien kan dit ook als je een zwaardere auto hebt
dat is onzin, 5.2 ton voor middenas aanhangers. maar dan moeten de remmen wel gekoppeld worden met het trekkende voertuig, dus luchtremmen.
en 6 ton voor auto ambulances
en voor schamel wagen met vangmuil nog veel meer, tot 11.5 ton ofzo
dan mag je wel een hele dikke 4x4 hebben
autowereld.nl/ford-usa/f250/…
met International 7.3 Liter V8 turbo diesel
Ding mag wel 15 ton trekken, wat een gevaarte zeg.
haha ja met een dikke americaan kan dat wel
Ja.
Als de trekker verder redelijk verkeersveilig is (verlichting e.d.) zou ik er geen probleem mee hebben en rijd met zo'n trekker 'gewoon' over de weg naar huis.
Als het om een Renault 651 gaat, dan betreft het toch al een vrij langzaam rijdende trekker. Bovendien, met aanelkaar gekoppelde rempedalen remmen trekkers met mechanische rembediening toch hoofdzakelijk aan 1 kant.
Een nissan patrol mag 3500 KG trekken (de grotere 4x4 ook)
Een autoambulance weegt tussen den 500-600 kg
Dus heb je nog 300 kg speling (3500-2600-600=300)
ps. op marktplaats staan ook zat mensen die voor 35 cent per kilometer rijden. (met starttarief van 30 euro)
@ RF-HanomagR19 waar kan ik die autoambulances kopen die 500kg wen en nog even 3ton mag laden?? Een 2100kg autoambulance weegt al 500kg. En dan mag je nog maar 1600kg laden.
Kunt veel beter transportbedrijf bellen, je betaald je al scheel aan diesel en dan moet je die rommel ook nog huren en kost het je een dag.
een autoambulance van 500-600kg is er niet zeker een van 3500kg ze zijn allemaal zwaarder
@menke
Kalm an. Klopt die wegen rond de 800 -900 kg.
Tegenwoordig maken ze al tandemasser van alumnium dus verwacht ook wel dat er autoambulace's zullen zijn die van alumnium zijn er dus een flink aantal kilo's minder zullen wegen.
Maar dan kan het als nog 3500-2600=900 kg!
Gaat me net zo heb je een 2tons tandem en mag je maar 1500kg laden. Maar het duurt denk ik niet lang meer. En dan staat er een 3tons tandem inplaats van een 2tons. Kan de crossauto mooi met eigen materiaal op transport.
Jij hebt ook een VRACHTauto.
Zal het risco niet nemen om met meer dan het max. trekgewicht van de auto te gaan rijden. Bij een evt. ongeluk, ookal is het jouw schuld niet, kan de verzekering moeilijk gaan doen. En zo zijn er nog wel een paar redenen.
je zou ook kunnen over wegen om een BE combinatie te huren.
veekro.nl/index.php/?pid=17
mag je zoon renault 651 hendig mee vervoeren en je hebt alleen een autorijbewijs met aanhanger rijbewijs nodig
die vracht auto is niet van mij maar van een maat van mij. maar mijn trekker weegt daar 5.5 ton en die 824 3.5 endat kan niet achter de auto is te zwaar. maar 2600 kg trekkertje kan makkelijk achterde auto. en te zwaar maak niet uit ben wel gewoon verzekerd. kan alleen boete krijgen voor de zwaar beladen en dat is alles.
Ik moet er niet aan denken, dan liever een paar cent extra uit geven en zorgen dat die trekker veilig thuis wordt gebracht.
je moet wel met goed materieel de weg uitgaan. dat is niets aan de hand. ik rij moet een aanhangwagen die technisch 4500 kg is en heeft door ook zijn rem capaciteit voor. ik zit namelijk zelf in de aanhanwagens. en weet echt wel hoe ik de weg uit kunt gaan
Goed, het mag niet, maarja gaat soms wel zo.
Haha ja dikke kar is mooi als je een dikke auto hebt
dit is de kar. en staat dan mercedes ml voor. op deze foto' licht er 4.5 ton op die aanhanwagen dus totaal 5800kg
Stel je wordt aangehouden door ''the Kid'' ( ) en je moet een remproef (blokkeren) doen. Zorg dat je een sterke elastiek bij je hebt waarmee je de hendel van het differentieelslot mee vast kunt zetten. Dan heb je op beide achterwielen remwerking.
hoe verzin je het (nu ik er over na denk is het best een goed idee)
Het differentieelslot op een Renault 651 schakel je in met een handbedieningshendel ( dus niet zoals meestal met een voetpedaal!). Deze hendel moet je zijdelings bewegen en is dan met het elastiek gemakkelijk vast te zetten.
P.S.: Het is niet handig dit bij voorbaat al te doen en de hele weg zo te rijden want de trekker wil niet echt goed sturen met ingeschakelde differentieelslot.
het gaat wel maar dan ga je meestal gewoon rechdoor
maar dat is inderdaat (raar) dat dat met een hendel gaat ja
Wel voor een auto zorgen die hem mag trekken
Het maximale gewicht van een aanhanger of oplegger bij rijbewijscategorie BE is beperkt tot 3.500 kg.
ze hebben nu een vrachtwagen bij dit bedrijf.
dat is niet helemaal waar. als je BE rijbewijs heb. mag je mechanisch geremd tot 3500kg. maar als je naar luchtremmen gaat dan wordt gewicht veel hoger is net afhangelijk van hoeveel het de auto mag trekken.als de auto iet meer wegen als 3500kg.dan mag je het met BE rijbewijs rijden.