Wil volgend jaar een oppikhaak achter op de hakselaar
zijn er ook ideeen om de stuurcilinder van de silagewagen mee te laten werken
Wil met 1man minder de haksel trein rond zetten
Dus dat word steeds ompikken en dat moet snel en handig gaan
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Dt is geen antwoord op je vraag maar misschien wel iets voor een voorbeeld
Misschien kun je de oppikhaak ook omhoog en naar beneden laten gaan?
Geschatte tijdverlies voor wagenwisseling en langzamer rijden 5 - 10 minuten per uur ( X € 6,- ).
Bij een tarief/hectare verdient de tweede transporttrekker zichzelf dus wel terug.
je ontlast de chauffeur wel op de hakselaar, die hoeft alleen de wagen achter zich vol te blazen en niet op degene te letten die naast hem rijdt, dat scheelt ook tijd en energie
(P.S.: mijn langste rijen zijn 500 meter ''in lijn''.)
Dat system wat jij net afkraakte, heb de loonwerker vroeger altijd zo gedaan, en dat doen vandaag nog steeds. Het omkoppelen duurt mss halve tot een minut. Geen geknooi met het gras, minder personel, minder sporen op het land, hakselpilot hoeft alleen nog maar naar de pickup de kijken. In de mais met begin maken van een nieuw percel is het ideal. Met kleine opbrengsten op grasland is het ideal, met vaste rijsporen is het de enigste system, enz
jan-veenhuis.com/site%20onderdelen/…
waarom zitten die schuine hoeken in die veenhuis kipwagens?
en waarom geen grotere wagens (langer breder hoger kleinere banden niet smaller)
schuine hoeken= stabieler, minder kans op omdonderen bij scherp draaien als lading voorin zit.
Kleinere banden rollen veel zwaarder, en aangezien een grasdrogerij juist moet kuilen als het erg nat is........
Ik ben verder niet bekend met deze wagens, maar als ik dat filmpje zo zie werkt het mooi rap.
waarom dat dan? en al begonnen met hakselen?
zakelijk.marktplaats.nl/agrarisch-werktuigen/…
Gebruikte we nooit en hebben nu moederblok achter op gebouwt as moet kunnen we dan wat gewichten er achter op hangen as erg nat word.nee zijn nog niet begonnen.een stuk is al aardig dood zegmaar.mischien dat die er volgende week nog af gaat nat stukje en het doet nu ook niks meer.maar planing is dat over 1 week los gaan.(herfstvakantie)
owkeej, wij beginnen morgen met het laatste
ooow kijk aan.hoeveel bunder gaan jullie over? wij hebt vanmidag de kooi der nog eeem voor gehongen.nog half dagje staat die er wel klaar voor as weesn mot hhaha
Stuurstangen kun je vast zetten. Automatisch aankoppelen gaat niet, want dan moet je met de hakselaar onder exact dezelfde hoek aankoppelen als dat de trekker er voorheen gegaan is.
Oppikhaak werkt vlot, als je er handig mee bent. Vroeger met de UTW-tjes was het nog beter. Oppikhaak onder de trekker en aan de hakselaar. Klep ging los met een ruk aan het touw, dus geen hydrauliekslangen. Remslangen en lichtkabels hoefden ook niet aangekoppeld te worden, want die waren er niet. Hooguit een carbidlamp achteraan.
Aftakas ging vanaf de trekker, omdat er geen cabine, of in elk geval geen achterwand in zat.
Tegenwoordig is het omkoppelen heel wat meer werk. Als je alle stuurstangen, bedieningskabels en hydrauliekslangen loshebt, en de steunpoot uit hebt, heb je de silagewagen ook al half vol.
Morgen eind van de middag ook nog? Zo ja: waar?
Ik moet toch nog een keer langskomen...
dat licht eraan hoe het loopt. als het goed is hoop ik het rond 5 uur wel weg te hebben anders sms maar even. zaterdag in eibergen,
Meelopende tandem of schamelwagens lijken hier de beste optie.
Ik SMS morgen nog wel even.